اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مصوبات شورای گفت‌وگو منجر به بهبود فضای کسب‌وکار شده است / ضرورت اجرای کشاورزی قراردادی

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در حکم قانون و لازم‌الاجراست، گفت: خوشبختانه مصوبات این شورا در استان منجر به روند اصلاح و بهبود فضای کسب‌وکار شده است.

مصوبات شورای گفت‌وگو منجر به بهبود فضای کسب‌وکار  شده است /  ضرورت اجرای کشاورزی قراردادی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با قدردانی از تلاش‌های اعضای این شورا در سال 1399، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو هستند و اگر مانعی برای اجرای مصوبات وجود دارد، باید به دبیرخانه شورا اعلام کنند.

 وی با اشاره به جایگاه قانونی مصوبات شورای گفت‌وگو، خواستار تلاش و پیگیری برای تقویت ضمانت اجرایی این مصوبات از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران شد.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به نتایج طرح پایش فضای کسب‌وکار استان، دستور داد تا کمیته‌ای تخصصی برای بررسی نقاط قوت و ضعف استان در حوزه کسب‌وکار تشکیل و در خصوص شاخص‌هایی که وضعیت استان در آنها نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، چاره‌اندیشی شود.
 
وی در خصوص طرح مبتنی بر کشاورزی قراردادی نیز گفت: تولید مبتنی بر قرارداد روش مفیدی برای هماهنگی میان تولید و بازاررسانی در بخش کشاورزی است و سازمان جهادکشاورزی باید ساختارهای اجرایی این طرح را فراهم کند.
 
پورمحمدی با بیان اینکه این طرح می‌تواند با وارد کردن فناوری و سرمایه، بخش کشاورزی را متحول کند، افزود: اتاق بازرگانی برای جذب سرمایه‌گذار و پشتیبان و صدا و سیما برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به کشاورزان با مجریان این طرح همکاری کنند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از این جلسه به آخرین وضعیت اجرایی طرح انتقال آب ارس اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح علاوه بر نقش حیاتی در تأمین آب شرب و صنعت، نقش پدافندی هم دارد.
 
وی با بیان اینکه در گذشته نسبت به این طرح کم‌لطفی شده است، افزود: خوشبختانه در حال حاضر طرح در مسیر خوبی قرار دارد و امیدواریم با توان اجرایی و مدیریتی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص)، اجرای آن طبق زمان‌بندی تکمیل شود.
 
پورمحمدی با اشاره به احتمال بروز تنش آبی در استان در سال‌جاری، گفت: برای عبور از این وضعیت، برنامه‌ریزی شده است و در بخش صنعت، مشارکت صنایع در تأمین آب مورد نیاز آنها را شروع کرده‌ایم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول