اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مغرب در آیپک حاضر می‌شود؛ رباط: نهایت همکاری را با رژیم صهیونیستی می‌کنیم

وزیر خارجه مغرب که امروز برای نخستین بار در کنفرانس لابی صهیونیستی آیپک شرکت می‌کند، اعلام کرد که کشورش قصد دارد «نهایت همکاری» دوجانبه را با رژیم صهیونیستی انجام بدهد.

مغرب در آیپک حاضر می‌شود؛ رباط: نهایت همکاری را با رژیم صهیونیستی می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناصر بوریطه» وزیر خارجه مغرب از قصد کشورش برای حضور در نشست «کمیته روابط عمومی آمریکااسرائیل» (آیپک) خبر داد.

بوریطه در آستانه حضور در نشست لابی صهیونیستی در آمریکا گفت که تمامی ابزارهای همکاری با رژیم صهیونیستی مهیاست و اراده سیاسی برای آن وجود دارد و امیدوار است در آینده نزدیک شاهد سفرهای متقابل مقامات ارشد دو طرف باشد.

بوریطه چهارشنبه شب (دیشب) در مصاحبه با کانال آیپک گفتکه مغرب بزودی به سمت «نهایت حد ممکن توسعه همکاری دوجانبه با تل‌آویو» پیش خواهد رفت.

وزیر خارجه مغرب امروز پنج‌شنبه برای نخستین بار در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (لابی صهیونیستی آیپک) شرکت می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، بوریطه گفت:«ما به تعهدات خود پایبند هستیم چرا که ما این تصمیم (عادی‌سازی روابط با اسرائیل) را با اعتقاد [راسخ] اتخاذ کردیم و در آینده نزدیک به سمت بالاترین سطح ممکن برای توسعه همکاری دوجانبه پیش خواهیم رفت».

او تصریح کرد که توافقنامه سه‌جانبه‌ای بین مغرب، اسرائیل و آمریکا امضا شد و از لحاظ قانونی این سندی الزام‌آور است و طی آن آمریکا حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت و مغرب و اسرائیل برای توسعه روابط و همکاری متعهد شدند.

بوریطه همچنین علیه ایران نیز سخن گفت و با ذکر ادعاهای تکراری گفت: «ما برای هماهنگی با متحدان جهت مقابله با تهدیدات ایران که مرتبط با برنامه هسته‌ای آن است، نیاز داریم. ایران برای برهم زدن ثبات شمال و غرب آفریقا تلاش می‌کند».

او مدعی شد: «ایران تمامیت اراضی مغرب و امنیت آن را از طریق شبه‌نظامیان پولیساریو و آموزش آن‌ها و اعطای سلاح به این شبه‌نظامیان در معرض تهدید قرار داده است همچنانکه ایران از طریق حزب‌الله در غرب آفریقا در حال نفوذ و استقرار است و ما امروز مراقب تهدیدات ایران علیه امنیت ملت مغرب هستیم».

۲۲ دسامبر گذشته هیأت رسمی آمریکا و رژیم صهیونیستی به رباط پایتخت مغرب سفر کرد و طی آن «سعدالدین العثمانی» نخست‌وزیر مغرب بیانیه مشترک درباره روابط این کشور با آمریکا و رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

مغرب چهارمین کشور عربی پس از امارات، بحرین و سودان است که در سال ۲۰۲۰ به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول