اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رتبه هفتم آذربایجان‌شرقی در فضای کسب و کار / خدمات و حوزه‌های مربوط به گردشگری نامساعدترین وضعیت

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، گفت: استان آذربایجان‌شرقی از نظر بهبود فضای کسب‌وکار، رتبه هفتم کشور را دارد.

رتبه هفتم  آذربایجان‌شرقی در فضای کسب و کار /  خدمات و حوزه‌های مربوط به گردشگری نامساعدترین وضعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس ژائله امروز در در هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی، نتایج طرح پایش فضای کسب‌وکار استان اظهار داشت: در این طرح، 66 درصد از واحدهای تولیدی و خدماتی استان مشارکت داشتند و نتایج طرح در واقع نظرات آنان در خصوص وضعیت فضای کسب‌وکار استان است.
 
وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی از نظر بهبود فضای کسب‌وکار، رتبه هفتم کشور را در این طرح به دست آورده که نسبت به سال قبل ارتقا یافته است، افزود: براساس نتایج این طرح، بخش کشاورزی و حوزه‌های مربوط به سلامت، مساعدترین و بخش خدمات و حوزه‌های مربوط به گردشگری نامساعدترین وضعیت را از نظر فضای کسب‌وکار دارند همچنین واحدهای بزرگتر و با سابقه فعالیت بیشتر وضعیت مساعدتری دارند.
 
ژائله خاطرنشان کرد: وضعیت استان از نظر وجود فضای رقابتی در بازار، عدم دخالت‌های غیرمنطقی دستگاه‌های حاکمیتی و نبود کمبود در بازار نسبت به میانگین کشوری بهتر و از نظر قابل پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه و محصولات، وجود موانع در فرآیندهای اداری و ثبات سیاست‌ها و رویه‌های اجرایی ناظر بر فضای کسب‌وکار از میانگین کشوری بدتر ارزیابی شده است.
 
در این جلسه که تعدادی از اعضا به صورت ارتباط تصویری در آن حضور داشتند، گزارش طرح مبتنی بر کشاورزی قراردادی توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و گزارش آخرین وضعیت اجرایی طرح انتقال آب ارس توسط مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ارائه شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول