اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برای آزادسازی مسجدالاقصی باید حساسیت دینی، سرزمینی و سیاسی ایجاد شود

امام جمعه اهل‌سنت نگین‌شهر گفت: برای آزادی مسجدالاقصی و مردم مظلوم فلسطین باید حساسیت دینی، سرزمینی و سیاسی در جهان اسلام ایجاد شود.

برای آزادسازی مسجدالاقصی باید حساسیت دینی، سرزمینی و سیاسی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، آخوند ابوبکر خوجملی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز قدس شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: بیش از ۷۰ سال دست که رژیم صهیونیستی قبله نخست مسلمین جهان را به سلطه خود در آورده و هر روز مردم مظلوم و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد.
وی تصریح کرد: برای آزادی مردم فلسطین و قدس شریف باید در بین مسلمین جهان حساسیت دینی به عنوان قبله نخست مردم ایجاد کنیم که امروز پرچمدار این مسئله دینی انقلاب اسلامی بوده و باید در همه موضع‌گیری‌های خود این حساسیت را حفظ کند.
امام جمعه اهل‌سنت نگین‌شهر ادامه داد: فلسطین سنگر اول جهان اسلام بوده و در هم شکست شدن فلسطین سبب شکست شدن کل سرزمین جهان اسلام خواهد شد.
* در صحنه بودن مردم و حساسیت افکار عمومی نسبت به قدس سبب پیروزی مردم فلسطین می‌شود
امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم اظهار کرد: مسئله اول امروز جامعه بشری و امت اسلامی اسارت قدس شریف توسط رژیم صهیونیستی بوده و راه برون‌رفت از این معضل حساسیت افکار عمومی نسبت به آزادی قدس شریف و در صحنه بودن مردم است.
حجت‌الاسلام محمود ترابی گفت: باید مسئله اصلی همه مسلمین جهان آزادی قدس شریف باشد و زمانی که مردم برای آزادی قبله اول مسلمین به صورت یکپارچه وارد صحنه شوند، قطعا پیروز خواهند شد.
وی تصریح کرد: نابودی رژیم صهیونیستی با توجه به آیات الهی نزدیک است و امید داریم بار دیگر پرچم سربلندی و عزت امت اسلامی دوباره در این سرزمین به اهتزاز در آید.
* آزادی قدس فقط مختص یک روز نباشد
امام جمعه بلوچ اهل‌سنت محمودآباد گالیکش در این نشست اظهار کرد: آرمان هر انسان آزاده در جهان آزادی قدس شریف بوده و چندین دهه است که مردم مظلوم فلسطین برای آزادی مسجدالاقصی و کشور خود مقاومت و ایستادگی کردند.
وی تصریح کرد: متاسفانه آزادی قدس و مردم فلسطین تبدیل به شعار شده و تنها در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به آن پرداخته می‌شود.
مولوی نعمت‌الله مشعوف گفت: قضیه فلسطین باید در طول سال پرداخته شود و برای نسل جدید این موضوع تبیین شود.
وی ادامه داد: باید این فرهنگ در بین مسلمانان نهادینه شود که برای حفاظت از آرمان‌های اسلام باید با مجاهدت و شجاعت مبارزه و مقاومت کرد و این مسئله در مورد آزادی قدس هم صدق می‌کند.
* از تمام ظرفیت فضای مجازی برای گرامیداشت روز قدس استفاده می‌شود
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و عدم برگزاری راهپیمایی و رژه خودرویی از همه ظرفیت‌های موجود شهرستان در راستای فضای مجازی برای برنامه‌های با تولید محتوا برای گرامیداشت روز قدس استفاده می‌شود.
فرزانه جعفری گفت: رسالت هر آزادخواه و آزاد زیست در حمایت از فلسطین و محور مقاومت آزادی قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی است.
وی ادامه داد: شهید سردار سلیمانی به ما آموخت که اسلام مرز جغرافیایی ندارد و هر جا مسلمانی مورد ظلم واقع شود باید وارد میدان شده و از او حمایت و دفاع کنیم.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول