اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چاووش‌اوغلو: قطع حمایت از لیبی، به نفع آن نیست/ ماس: ۲۰۲۰ سال سختی در روابط با ترکیه بود

وزرای خارجه آلمان و ترکیه طی نشست خبری مشترک درباره مسائل مختلفی از جمله تنش‌ها در روابط ترکیه و اروپا در سال گذشته و بحران لیبی صحبت کردند.

چاووش‌اوغلو: قطع حمایت از لیبی، به نفع آن نیست/ ماس: ۲۰۲۰ سال سختی در روابط با ترکیه بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای او امروز (پنجشنبه) در برلین نشست خبری برگزاری کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، ماس در این نشست خبری گفت: «سال ۲۰۲۰ در روابط ترکیه و اتحادیه اروپا سال سختی بود اما به نظر می‌رسد سال جاری بهتر باشد».

وی با بیان اینکه برلین همیشه از روابط سازنده با آنکارا حمایت کرده، توضیح داد: «ترکیه متحد مهمی برای ما در داخل ناتو است و در آینده اهمیت بسیار بیشتری خواهد داشت و آلمان به طور مکرر بر این مسئله تأکید می‌کند».

وزیر خارجه ترکیه نیز اظهار داشت: «تجارت با آلمان به سرعت در حال افزایش است و ممکن است امسال بیش از ۴۰ میلیارد دلار باشد».

چاووش‌اوغلو در موضوع لیبی نیز گفت: « آنها در مورد خروج جنگجویان خارجی از لیبی توافق کردند، اما پایان دادن به پشتیبانی ارائه شده [به طرابلس] بر اساس توافق‌نامه دوجانبه، به نفع لیبی نخواهد بود».

 به نوشته آناتولی، وی با بیان اینکه ترکیه و آلمان در مورد لزوم خروج مزدوران خارجی از لیبی توافق دارند، تاکید کرد: «اما ما یک توافق دوجانبه با دولت لیبی داریم».

وزیر خارجه ترکیه درباره بی‌عدالتی در توزیع واکسن‌های «کووید۱۹» در جهان نیز تصریح کرد: «حقوق مالکیت شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا باید رعایت شود و همکاری بهتری در پرونده تولید مشترک [با آلمان] صورت گیرد».

اصرار ترکیه برای نگاه داشتن نظامیان خود در لیبی، در حالی است که «نجلا المنقوش» وزیر امور خارجه لیبی چندی پیش در جلسه استماع در مجلس نمایندگان ایتالیا در رم از ترکیه خواست که نیروهای خود را از این کشور خارج کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول