اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کشته شدن 19 شهروند تاجیکستان در درگیری مرزی با قرقیزستان

مقامات استان «سغد» تاجیکستان اعلام کرد: در پی درگیری مسلحانه در مرز با قرقیزستان 19 نفر از شهروندان این کشور کشته و 87 تن دیگر زخمی شدند.

کشته شدن 19 شهروند تاجیکستان در درگیری مرزی با قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مقامات تاجیکستان بعد از یک هفته رسما تعداد کشته شدگان بر اثر درگیری مسلحانه در مرز با قرقیزستان را اعلام کرد.

بنابر گزارش دفتر مطبوعاتی استاندار سغد تاجیکستان، بر اثر درگیری مسلحانه در مرز با قرقیزستان 19 شهروند تاجیک کشته و هشتاد و هفت نفر دیگر زخمی شده اند.

باید گفت که 5 می، استاندار سغد و فرمانده نیروهای مرزبانی تاجیکستان از خانه های قربانیان این درگیری بازدید، به فامیل و بستگان آنها تسلیت گفتند و از طرف دولت به هر خانواده 70 هزار سامانی معادل 6.2 هزار دلار کمک کردند.

در مجموع دولت تاجیکستان برای کمک به خانواده های قربانی و زخمی شده در پی این درگیری 3 میلیون سامانی معادل 265 هزار دلار اختصاص داده است.

استاندار سغد گفت که دولت خانواده های قربانیان را تنها نخواهد گذاشت و برای کمک به آنها از جمله کودکانشان تمام اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

در مناقشه مسلحانه روزهای 28 و 29 آوریل سال جاری در مرز تاجیکستان و قرقیزستان، از هر دو طرف ده ها نفر کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند.

جانب قرقیزستان اعلام کرد که در این حادثه 189 شهروندش زخمی و 36 تن دیگر کشته شدند.

هر دو کشور یکدیگر را به آغاز جنگ متهم می‌کنند و دادستان های کل تاجیکستان و قرقیزستان برای تحقیق این حادثه پرونده های جنایی باز کرده اند.

تاجیکستان و قرقیزستان 970 کیلومتر مرز مشترک دارند و تاکنون تنها 519 کیلومتر از آن تعیین و علامت گذاری شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول