اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

بنیاد رژیم غاصب صهیونیستی همانند خانه عنکبوت ناپایدار است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه همکاری های رژیم غاصب با برخی از کشورهای عربی همانند امارات خیانت است، گفت: نظامی که براساس ظلم تاسیس شده باشد، هیچ‌گاه پایدار نخواهد بود.

بنیاد رژیم غاصب صهیونیستی همانند خانه عنکبوت ناپایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع طی سخنانی در نشست تحلیلی تبیینی به مناسبت یوم‌الله قدس با عنوان «آزادی قدس نزدیک است» که صبح روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار شد، اظهار داشت: معتقد هستیم که روز قدس امروز بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد؛ قبل از انقلاب ما مشاهده می‌کردیم که رژیم منحوس پهلوی همواره در ارتباط با رژیم صهیونیستی بود و به آن کمک می‌کرد؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رشته‌ای از رشته‌های حمایت این رژیم غاصب بریده شد و به برکت انفاس قدسیه حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی به پا شد و با تحقق این انقلاب رژیم اشغالگر صهیونیستی ضعیف و ضعیف‌تر شد.

 وی افزود:‌ در سال ۱۹۶۷ زمانی که اسرائیل در ۶ روز سه کشور عربی مصر، اردن و سوریه را شکست داد، به نوعی ناامیدی در جهان اسلام پدیدار شد و این بیم وجود داشت که دیگر نمی‌توانند این رژیم فاسد را از میدان به در کنند و تلاش‌های بعدی کشورهای اسلامی هم به جایی نرسید، این روند ادامه داشت تا زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد.

شهریاری گفت:‌ انقلاب اسلامی ایران یک شعار مهم داشت که موجب پیدایی مقاومت اسلامی شد، شعار مقاومت در مقابله با استکبار که این واژه مقدس از قرآن کریم گرفته شده است و موجب شد که هیمنه رژیم غاصب اشغالگر قدس در اذهان مسلمانان شکسته شود؛ با انقلاب اسلامی و ایجاد روحیه مقاومت، ملت ایران نشان دادند که می‌توان با ایمان راسخ  بر این رژیم غاصب چیره شد، رژیمی که شاید قبل از انقلاب شکست‌ناپذیر تلقی می‌‌شد.

‌ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد:‌ در سال ۲۰۰۶که جنگ ۳۳ روزه آغاز شد، دیدیم که حزب‌الله لبنان با الگو و اسوه قرار دادن انقلاب اسلامی که شعارش شعار مقاومت در مقابل با استکبار بود، چگونه هیمنه رژیم صهیونیستی را نشانه گرفت؛ ما با چنین جنگ‌هایی در جهان اسلام نشان دادیم که رژیم غاصب صهیونیستی، خانه عنکبوتی بیش نیست و بنیاد آن سست و ناپایدار است و این به برکت مقاومت بوده است.

‌شهریاری با بیان اینکه امروز قدس از هر روز دیگری  به ما نزدیک‌تر است، اظهار کرد:‌ ما می‌بینیم که در حوزه نظامی از همه طرف رژیم فاسد اسرائیل در تیررس و در معرض حزب الله لبنان و جنبش‌های مردمی فلسطین و غزه قرار دارد؛ آن چیزی که رژیم غاصب را تهدید می‌کند تنها سنگ نیست، بلکه فلسطینیان در نوار غزه این قدرت را دارند که موشک را روانه تل آویو کنند و این نشان دهنده اقتدار و عظمت مقاومت است؛ باید گفت که پیام امام‌راحل برای تاسیس روز قدس در جهان نمایان شده و مسلمانان را ترغیب کرده به اینکه اگر متحد و در کنار یکدیگر باشند می‌توانند این رژیم غاصب کودک کش را در مدت زمان کمی از بین ببرند.

‌وی اظهار داشت:‌  نقاط حیاتی و حساس رژیم غاصب صهیونیستی که امروز مورد تیررس موشک‌های حزب الله قرار می‌گیرد و با قیامی که در چند هفته گذشته در کرانه باختری اتفاق افتاد به این نتیجه می‌رسیم که این رژیم دیگر رژیمی نیست که بتواند ۶ روز تا ۶۰ روز کشورهای اسلامی را شکست دهد. 

‌دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:‌ محور دیگر محور فرهنگی است، رژیم صهیونیستی نه تنها هیچ ارزشی را به دنیا عرضه نکرده است، بلکه از هیچ مسئله ضد ارزشی از قبیل کودک‌کشی، قتل، غارت و کشتن مردم بی‌گناه و شهروندان عادی  دریغ نکرده است، باید توجه کنیم که در حوزه فرهنگی آنچه که رژیم صهیونیستی در غرب آسیا تبلیغ می‌کند جنگ است، حتی تکفیری‌هایی که توسط برخی از گروه‌های مذهبی و افراطی به وجود آمده، نقشه‌های این رژیم منحوس است.

وی‌ افزود:‌ اسرائیل امروز به دنبال جنگ در غرب آسیا است و مایل است که کشورهای اسلامی چندپاره شود و نزاع و درگیری در آنجا حاصل شود و گرو‌هایی را به اسم شیعه و سنی به جان یکدیگر می‌اندازد؛ این رژیم مایل است که سرزمین کردستان را به سرزمین  مستقلی تبدیل کند. بنابراین می‌بینیم که رژیم منحوس صهیونیستی از نظر فرهنگی بسیار ضعیف است.

‌دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی‌ ‌با اشاره به فروپاشی رژیم صهیونیستی از نظر سیاسی گفت: امروز رژیم صهیونیستی از تاسیس یک دولت ناتوان است و نتوانسته یک دولت منسجم را داخل جمعیت ۷ میلیونی ایجاد کنند.‌

‌ شهریاری خاطر نشان کرد:‌ در حوزه اجتماعی ما شاهد هستیم که  نهضت زنان در رژیم اشغالگر قدس برای انجام عبادات و فرایض الهی مشکلاتی را دارند  و نهضت‌های  افراطیون داخل سرزمین‌های اشغالی یکی از معضلات این رژیم است؛ لذا نتیجه می‌گیریم که آنها در داخل سرزمین خودشان فاقد انسجام هستند و هر روز به این عدم انسجام افزوده می شود.

‌وی ادامه داد: نظامی که بر‌اساس ظلم تاسیس شده باشد هیچ‌گاه پایدار نخواهد بود؛ از سوی قرآن کریم ما توصیه شده است که به سمت ظالمان میل پیدا نکنیم و اطمینان به ظالمان مورد نهی قرآن است؛ این همکاری‌های رژیم غاصب با برخی از کشورهای عربی همانند امارات یک خیانت محسوب می‌‌شود، آنهایی که به ارتباط با رژیم  صهیونیستی دل خوش کرده‌اند، باید بدانند که این تلاش‌ها آب در هاون کوبیدن است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همواره در تلاش است تا با برخی از کشورهای اسلامی ارتباطات خود را مخفی نگه دارد و از طریق این ارتباطات مخفی بتواند جاسوسانی را برای خودش در جلسات اسلامی داشته باشد، اظهار داشت: امروز دست این جاسوسان رو شده است و خودشان به اجبار سرکردگان آمریکایی مجبور شدند که این روابط را علنی کنند، پس این یک برگ برنده برای جهان اسلام است.

‌وی گفت:‌ مسلمین جهان با برگزاری چنین نشست‌هایی می‌توانند توجه بیش از پیشی به فلسطین کنند؛ چرا که فلسطین محور مقاومت، عزت و افتخار جهان اسلام است که توانسته در مقابل استکبار جهانی مقاومت کند و مقاومت امروز شعار وحدت ساز و پیروزی جهان اسلام است.

‌ نشست تحلیلی تبیینی به مناسبت یوم الله قدس با عنوان «آزادی قدس نزدیک است» با حضور حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی، ابراهیم محمد الدیمی سفیر یمن در ایران، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سید عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در ایران صبح روز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت در مسجد امام صادق (ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول