اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

برداشت گیاهان داروئی از مراتع مهریز ممنوع شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز از ممنوعیت گیاهان داروئی مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: این محدودیت از ابتدای فصل بهارآغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد.

برداشت گیاهان داروئی از مراتع مهریز ممنوع شد

سیدعلی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مهریز، حفظ پوشش گیاهی مراتع و منابع پایه اعم از آب و خاک را در طبیعت مهم دانست و اظهار کرد: برداشت هرگونه محصولات فرعی شامل ریواس، آویشن، آنغوزه، اشترک، زیره، گون کتیرایی، بادام‌کوهی از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهریز ممنوع است.

وی افزود: برداشت و حمل هر نوع محصولات فرعی مرتع و گیاهان داروئی از سطح مراتع، قاچاق محسوب شده و با متخلفان برابر مقررات برخورد؛ و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهریز گفت: ممنوعیت برداشت این محصولات از ابتدای فصل بهار تا پایان تابستان از طریق خبرگزاری‌های رسمی و روزنامه‌های کثیرالانتشارت به همه افراد اطلاع رسانی می شود.و هیچ گونه توجهی برای برداشت این محصولات وجود ندارد.

 ممنوعیت برداشت از فصل بهار آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد

باقری از مردم شهرستان مهریز خواست: هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، چرای غیر مجاز دام، قطع درختان و برداشت غیر مجاز گیاهان داروئی را در هر زمان از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند. باقری ادامه داد: در صورت اطلاع شهروندان مسئولین مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن و با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول