اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

توزیع 200 بسته معیشتی در رزمایش ضیافت همدلی در چمستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با اشاره به سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه اوقاف، گفت: در این رزمایش 200 بسته معیشتی بین نیازمندان منطقه چمستان توزیع شده است.

توزیع 200 بسته معیشتی در رزمایش ضیافت همدلی در چمستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری عصر امروز در آئین توزیع بسته‌های معیشتی رزمایش ضیافت همدلی که در مسجد جامع شهر چمستان برگزار شد، اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه برحسب وظیفه شرعی از محل موقوفات مومنان به جامعه هدف خدمت می‌کند و مهمترین وظیفه‌اش اجرای نیات واقفان است.

وی با اشاره به اجرای سه رزمایش در یک سال گذشته، افزود: از زمان شروع کرونا روند اجرای موقوفات متناسب با ایام شد و امروز سومین مرحله رزمایش با عنوان «رزمایش ضیافت همدلی» از محل موقوفات متصرفی ۲۰۰ بسته معیشتی، هربسته به ارزش ۵۰۰ هزار تومان بین جامعه هدف با اولویت خانواده‌های نیازمند زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و دیگر نیازمندان منطقه چمستان توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور با بیان اینکه ۷۵ درصد موقوفات شهرستان در بخش چمستان قرار دارد، گفت: با توجه به شرایط کرونایی اجرای موقوفات متناسب با ایام است.

 * آسیب‌پذیری مدعیان گنبد آهنین

فرماندار شهرستان نور نیز در این مراسم با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این رزمایش، اظهار کرد: کمک‌های معیشتی اگرچه نیازهای نیازمندان را برطرف نمی‌کند اما مرهمی بر انبوه نیازمندی‌های آنان است.

 

 علی شادمان افزود: حرکت‌های مشابه را در سطح وسیع در این شرایط سخت تحریمی شاهد هستیم که تسکین آلام و زخم‌های مردم است و معیشت آنان را تسهیل می‌کند.

 وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که دشمن بیشترین فشارها و توطئه‌ها را انجام داد اما اقتدار نظام جمهوری اسلامی هر روز در جهان بیشتر و بالاتر می‌رود درعوض امروز غرب و اسرائیل آسیب پذیرترین رژیم‌ها هستند و شاهد انفجارهای مکرر در اسرائیل هستیم، کسانی که مدعی گنبد آهنین بودن موشک‌های مختلف در مراکز حساس آن فرود می آید.

 شادمان گفت: اسرائیل هویت ندارد هر کسی که هویت ندارد آسیب پذیر است امروز اسرائیل آسیب پذیرترین رژیم هاست اما افق‌های روشن غلبه حق بر باطل در جلوی دیدگان ما هست.

*خدا محوری همراهی با علی (ع)

امام جمعه چمستان نیز در این آئین با اشاره به آیه‌های ۶۲، ۶۳ و ۶۴ سوره یونس، اظهار کرد: خداوند در این آیات می فرماید:« اولیای الهی خوف، ترس و نگرانی ندارند» آنها کسانی هستند که ایمان دارند و تقوا را سرلوحه زندگی‌شان قرار دادند.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده افزود:  خوف، ترس و نگرانی‌ها ناشی از کم کاری و سستی در باور و اعتقاد است، علت ترس ما از مرگ اعتقاد نداشتن به عقبه کار است، از رزق و روزی خود نگرانیم، چون باور نداریم خداوند رزق می دهد، ایمان و تقوای الهی در زندگی ما پیاده نشد.

 وی امیرمومنان علی (ع) را مصداق آیات ذکر شده  دانست و بیان کرد: ایشان در نهج‌البلاغه عبارتی دارند و می‌فرمایند؛ شما مردم نمی‌توانید مثل علی باشید، چون ایشان بزرگ‌ترین و ممتازترین تولید کننده، عالم و متقی بودند و در مصرف کمترین مصرف کننده اما از مردم کمک و همراهی می خواست.

 امام جمعه چمستان توجه به نیازمندان، فقرا و مساکین را از راه‌های نزدیکی به امیرالمومنین(ع) و همراهی با ایشان دانست و گفت: خدا محوری در زندگی و استقامت در کار و در برابر مشکلات، همراهی با علی علیه السلام است.

انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول