اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سیاستمدار ترکیه‌ای: مسلمانان باید علیه اسرائیل متحد شوند

یک سیاستمدار ترکیه‌ای گفته مسلمانان باید برای مقابله با «اقدامات خطرناک» رژیم صهیونیستی با یکدیگر متحد شوند.

سیاستمدار ترکیه‌ای: مسلمانان باید علیه اسرائیل متحد شوند

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس- «دوغان بکین»، معاون حزب «رفاه مجدد ترکیه» در مصاحبه‌ای تصریح کرد برخی از کشورهای خاورمیانه در نتیجه اقدامات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مردم فلسطین و بیت‌المقدس را در تنهایی قرار داند. 

او گفت: «در نتیجه اقدامات ترامپ رئیس جمهور سابق، موسوم به «معامله قرن»، برخی از کشورهای خاورمیانه و خلیج فارس از این سند حمایت و روابط دیپلماتیک را با اسرائیل آغاز کردند، در نتیجه مردم فلسطین و بیت‌المقدس را بیشتر در تنهایی قرار دادند.»

وی افزود: «نیروهای امنیتی اسرائیل با این اقدام جرات پیدا کرده، از نخستین روزهای ماه رمضان، سعی در تسلط بر دروازه شام (دمشق) و منطقه باب‌العامود، که استراتژیک‌ترین نقطه بیت‌المقدس شرقی است وارد عمل شدند اما  بخاطر مقاومت سرسختانه فلسطینیان، مجبور شدند عقب‌نشینی کنند. بر این اساس، نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ، مجبور شد از نیروهای امنیتی بخواهد تا این مناطق را ترک کنند.

بکین همچنین تأکید کرد: «با انجام این اقدامات در بیت‌المقدس شرقی، اسرائیل سعی دارد قدس را کاملاً تحت کنترل خود در آورد و به تدریج مردم فلسطین را از آنجا بیرون کند.دلیل اصلی وی برای این کار این بود که ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرده بود. در حقیقت،  رژیم صهیونیستی با این اقدامات بدنبال ممانعت از برگزاری  انتخابات فلسطین که قرار است در ۲۲ مه ۲۰۲۱ برگزار شود بوده  و برای همین هم فلسطینیانی که می‌خواستند کاندیدا شوند را  بازداشت کرد. در واقع این اقدام رژیم صهیونیستی یک اقدام بسیار ناگوار و وخیم است.»

او تصریح کرد: «اقدامات به اصطلاح "عملیات امنیتی" نیروهای اسرائیلی علیه مسجد الاقصی، به بهانه "روش هاشانا" (سال نو)، ما را به مقاله‌ای در ژورنال La France juive ("فرانسه") سوق داد که در سال ۱۸۹۰ میلادی توسط "ادوارد دورمونت" یهودستیز منتشر شده بود. دورمونت در مقاله خود به‌صراحت نوشته : برای صهیونیست‌ها که تجارت طلای اروپا را در آن زمان در دست داشتند، هیچ کشوری از جمله فرانسه برای آنها مهم نبود، بنابراین آنها به سرزمین و میهن محل تولد و رشد خود اهمیتی چندانی قایل نبودند و نگاهشان به اهداف صهیونیستی و سرزمین فلسطین بود.»

به گفته این مقام حزب رفاه مجدد ترکیه، کارتل‌های بین‌المللی مانند روچیلدز، ارلانگر، هیرش، افروسی، بامبرگر، کاموندو، استرن، کاهن د آنورس که در آن زمان در اروپا گردهم آمده بودند برای تشکیل دولت صهیونیستی به "تئودور هرتزل" پول انتقال می‌دادند.
"ویکهام استید" در کتاب "Hapsburg Empire" بر موارد مشابه تأکید کرده است. به گفته وی ، نسبت صهیونیست‌هایی که در دهه ۱۸۹۰ فقط در اتریش در امور مالی مشغول بودند ۷۱ درصد بوده است.

بکین گفت مهم‌ترین دلیلی که باعث شد رژیم صهیونیستی  به‌تدریج به آنچه در حال حاضر هست تبدیل شود حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مالی عظیم بین‌المللی از آنها بود.

او اضافه کرد: «امروز نیز همین قدرت‌ها، اقدامات خود را برای محافظت از آن رژیم ادامه می‌دهند. به همین دلیل، بسیاری از سازمان‌ها به‌ویژه سازمان ملل، ترجیح می‌دهند در برابر حمله به مسجد الاقصی که در سرزمین‌های اشغالی واقع شده است، سکوت کنند.
صهیونیست‌ها همانند اردوگاه تمرکز "داخائو" که در دوره آلمان نازی تأسیس شده بود در تلاشند فلسطینی‌ها را کاملاً تحت محاصره قرار داده، بر آنان فشار روانی و تبعیض نژادی اعمال کنند. آخرین نمونه آن نیز حادثه وخیمی است که به بهانه روش هاشانا (سال نو) در مسجد الاقصی رخ داد. هدف اصلی از این اقدام، تخریب مسجد الاقصی به روش جدید و ساخت معبد سوم به جای آن است.»

بکین گفت: «پس از جنگ شش روزه که در ۵ ژوئن ۱۹۶۷ صورت گرفت، اولین کاری که رژیم  صهیونیستی انجام داد گسترش منطقه دیوار بوراک و تخریب محله غربی که از دوره صلاح‌الدین ایوبی باقی مانده و زمین‌هایش وقفی است و اضافه کردن آن به منطقه "دیوار ندبه" بود. همچنین در سال ۲۰۰۴ تصمیم گرفت کریدوری را که عبور از "دیوار ندبه" به مسجدالاقصی را فراهم می‌کند، ببندد.»

او گفت: «در ۲۱ آگوست ۱۹۶۹، "دنیس مایکل" (مایکل روهان) که تفکر صهیونیستی را به عنوان سبک زندگی خود انتخاب کرده بود، اقدام به آتش‌زدن مسجد الاقصی کرد. قابل توجه بود که در جریان این آتش‌سوزی، مقامات یهودی آب مسجد الاقصی را   قطع کردند و مداخله نیروهای آتش‌نشانی را به تأخیر انداختند.»

بکین تصریح کرد: «دلیل اصلی اقدامات بازدارندگی و خشونت سربازان اسرائیلی علیه مسجد الاقصی بازسازی و انشای مجدد معبد سوم است. اسرائیل در تلاش است تا با ایجاد جنگ‌های مذهبی میان مسلمانان  در خاورمیانه، به‌آسانی به اهداف خود برسد. مسلمانان برای مقابله با این اقدامات خطرناک اسرائیل باید با وحدت و یکپارچگی رفتار کنند تا اراده واقعی خود را نسبت به این مسئله نشان دهند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول