اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

معاون بین الملل موسسه صلح زیبا: رسالت ملت‌های مستقل تشکیل جبهه حق‌طلب علیه امپریالیسم است

معاون بین الملل موسسه صلح زیبا در نشستی به میزبانی ونزوئلا، اتحاد کشورهای مستقل را مهم‌ترین راه مقابله با امپریالیسم توصیف کرد.

معاون بین الملل موسسه صلح زیبا: رسالت ملت‌های مستقل تشکیل جبهه حق‌طلب علیه امپریالیسم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامان نیازی» معاون بین الملل موسسه بین المللی «صلح زیبا» جمهوری اسلامی ایران در همایش قاره‌ای جوانان آسیا که توسط کنگره ۲۰۰ سالانه ملت های دنیا (نام یک نهاد از حزب متحد سوسیالیست، حزب حامی دولت ونزوئلا)‌ به صورت مجازی به سخنرانی پرداخت.

این کنگره، امروز (پنجشنبه) به مناسبت گذشت ۲۰۰ سال از استقلال کشورهای آمریکای لاتین به میزبانی کاراکاس و با هدف ایجاد دستورالعمل مبارزه ای برای ملت ها که به معنای همبستگی بین مردم و دفاع از اهداف عادلانه بشریت برگزار شد.

نیازی در این نشست گفت: «ملت‌های آزاده، بی توجه به کلونی‌های شیطانی و اهریمنی امپریالیسم، حول محور عدالت و مبارزه با تبعیض و نابرابری، وحدت مبارک انسانی و الهی را برقرار می‌کنند. برای رسیدن به اهداف عادلانه، مسیر پر خطر است و جز با اتحاد اراده های پولادین و اجماع اندیشه‌های انسان‌های وارسته و محترم، محقق نمی‌شود. امروز شاهد نظام غیرعادلانه در مناسبات بشری هستیم.». 

معاون بین‌الملل موسسه صلح زیبا در ادامه گفت: «استقلال، حریت و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان و مبارزه با ستمگر، برابر است با مجازات های غیر انسانی، نظیر تحریم های ناعادلانه در همه مقوله‌ها. کشور ما، کشور جمهوری اسلامی ایران، کشور برادر شما و استکبار ستیز جمهوری اسلامی ایران، با مردمانی سلحشور، صلح طلب، ظلم ستیز و مبارز در مقابل ظلم و ظالم، میراث دار انقلابی با اهداف عالی انسانی مرد بزرگی به نام امام خمینی است».

نیازی افزود:‌ «پدری که روح آزادگی را در جان فرزندان خود دمید و روز جهانی قدس یادگار مقدس ایشان، نماد ظلم ستیزی و دفاع جانانه از حق بر سرنوشت، استقلال و هویت مردم فلسطین است و نگذاشت این ظلم بزرگ مخفی بماند و از خاطره ها محو شود و هرسال در آخرین جمعه ماه رمضان شکوهی از جبهه حق در مقابل غاصبان و دژخیمان در انظار عمومی دنیا ترسیم و مجسم می‌شود و هم اکنون این پرچم در دست امام خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران می باشد».

وی در ادامه تأکید کرد: «امپریالیسم فقط در روش‌های اجرا کمی متفاوت شده‌ است. لیکن کماکان خوی تمامیت خواهی، بی عدالتی، تبعیض و برده داری نوین در ساختار فکری چند دولت هنجار شکن و قلدر، اساس تصمیم گیری‌هاست.  امروز بشر به شدت نیازمند هم افزایی برای اداره بهتر جهان است. امروز رسالت ملت‌ها و دولت های مستقل با تمدن و فرهنگی مشابه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا و سایر دوستان آزاده خود، با همه منابع عظیم انسانی، تشکیل جبهه‌ حق طلب و عدالت خواه علیه امپریالیسم است».

نیازی گفت: «باید خواهان سهم و نقش موثر سایر ملت‌ها از طریق اثرگذاری در قواعد و قوانین بین‌المللی از طریق مطالبه تجدید نظر در ساختار سازمان ملل و سایر نهادهای تابعه آن، نظیر شورای حقوق بشر و کنوانسیون‌های متعدد با استانداردهای چندگانه باشیم».

او در ادامه با اشاره به اینکه «باید اهرم ننگین مجازات ملت‌های آزاده را از دست نااهلان ستاند و شرایط برخورداری همه کشورها و ملت‌ها از مواهب اهداف عادلانه محقق شود»، چند راهکار را در این مسیر ارائه کرد:

۱_ ارتباط منظم سازمان های مردمی عدالت خواه و استکبار ستیز در ایران و کشورهای آمریکای لاتین شکل بگیرد؛

۲_ اتخاذ مواضع مشترک در موضوعات کلان انسانی، نظیر تحریم های ظالمانه ضد حقوق بشری، به طور مثال؛ اجماع علیه قتل، تجاوز و جنگ و قتل عام کودکان، مثل کودکان فلسطینی و یمنی و همچنین تحریم های غذایی و دارویی علیه دو ملت ایران و ونزوئلا؛

۳_ شناسایی ضعف ها و موانع ارتباطی از طریق تشکیل کارگروه های تخصصی قشر های مختلف مردمی، نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم‌نهاد.

نیازی در پایان، با درود به روح بزرگ «هوگو چاوز» رئیس جمهور فقید و آرزوی موفقیت برای «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، «اتحاد به‌منظور به‌روز رسانی و تقویت ظرفیت‌ها» را خواستار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول