اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کنفرانس‌های روشنگری علیه آمریکا باید خارج از کشور برگزار شود

کارشناس رسانه و تحلیگر مسائل بین الملل با بیان اینکه باید با برگزاری کنفرانس‌های روشنگری در خارج از ایران دشمن را عصبانی کنیم، گفت: متولی اصلی کار یعنی وزارت امور خارجه از ما حمایتی نکرد.

کنفرانس‌های روشنگری علیه آمریکا باید خارج از کشور برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نادر طالب‌زاده عصر امروز در نشست مجازی مدیران رسانه و خبرنگاران سراسر کشور با موضوع نقش رسانه‌های صهیونیستی در عادی‌سازی اشغال که به میزبانی سازمان بسیج رسانه همدان برگزار شد اظهار کرد: آمریکا در راستای تلاش برای خاموشی چراغ انقلاب اسلامی ابتدا جنگ را به ما تحمیل کرد، سپس ۱۱ سپتامبر را علم کرد و وقتی نتیجه گرفت، تکفیری‌ها را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام روز قدس توسط امام خمینی(ره) دشمن به تکاپو افتاد تا در مقابل این جریان بایستد افزود: در جریان تحمیل جنگ به کشور شرایط به گونه‌ای بود که عراق آماده جنگ نبود و امکانات لازم را نداشت، اما به او وعده دادند که اگر علیه ایران وارد شود، امکانات کامل را هم در اختیارش قرار می‌دهند.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در دولت ریگان در سال‌های اول جنگ تحمیلی به ایران، به عراق چراغ سبز نشان دادند که از سلاح شیمیایی استفاده کند و همزمان هم دم از حقوق بشر سخن می‌زدند، ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی و اعلام روز قدس برای نخستین بار افرادی از مذهب پرتستان در قلب امریکا، از انفعال به فعالیت بسیار وسیع افتادند و ریگان ارتباط نزدیکی با آنها پیدا کرد.

بسیاری از دانشمندان آمریکا هم ۱۱ سپتامبر را زیر سوال بردند

وی با بیان اینکه این جمعیت ۱۰۰ میلیون نفری در آمریکا، اعتقاد آخرالزمانی و ظهوری دارند خاطرنشان کرد: بنابراین ما با مسیحیت می‌توانیم گفت‌وگوی خوبی داشته باشیم که استفاده نکردیم. نزدیکی و قرابت ما با افرادی که اعتقاد به بازگشت حضرت مسیح دارند، باید به این منجر می‌شد که ارتباط برقرار کنیم، اما از فرصت‌ها به خوبی استفاده نکردیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ سپتامبر اتفاق دیگری بود که آمریکا برای وارد کردن ضربه به ایران برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: بسیاری از دانشمندان و اندیشمندان خود آمریکا هم ۱۱ سپتامبر را زیر سوال بردند و بابت آن بیکار شدند و یا کرسی تدریس خود را از دست دادند که می‌توانند لابی‌های ما باشند.

این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه ۱۱ سپتامبر از سوی آمریکا ایجاد شد تا بگویند تروریسم جهانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق، جریان‌هایی به وجود آمدند مانند بازجویی بدنی در سراسر فرودگاه‌های جهان که هدف اصلی آنها ایران بود.

وی گفت: پس از این اتفاق آمریکایی‌ها جریان‌های تکفیری چون داعش را به وجود آوردند تا ضربه مهلکی به چهره اسلام بزنند، این جریان به عمد چهره خشنی را از اسلام به نمایش گذاشتند، به طوری که انسان‌ها را قتل عام کردند و تصاویر آن را پخش کردند.

طالب‌زاده اظهار کرد: داعش طراحی سیا و موساد بود اما چند کشور به رهبری ایران که قهرمان آن سردار سلیمانی بود در مقابل این جریان تکفیری ایستاد و جریان‌هایی چون حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی، دفاع مردمی در سوریه به لطف افرادی چون سردار همدانی ایجاد شد و امروزه بسیاری از کارشناسان خبره نظامی و امنیتی غرب، حمله به ایران را غیر ممکن می‌دانند.

سردار سلیمانی خلاصه‌ای از انقلاب اسلامی بود

وی با بیان اینکه اثر سردار سلیمانی خلاصه‌ای از انقلاب اسلامی بود، افزود: پس از شهادت ایشان، صحنه واضح‌تر شد که نبرد چیست و دشمن دچار یک سردرگمی شده چراکه نمی‌دانند با انقلاب اسلامی ایران چه بکنند و گاهی کاری که می‌کنند شبیه کاریکاتور است، البته برخی از اوقات هم ما لیز خوردیم مانند اتفاق اخیر فایل صوتی آقای ظریف که منتشر شد.

این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه درخواست عربستان برای مذاکره با ایران به خاطر این است که در یمن شرایط خوبی ندارد، تصریح کرد: پهپادهای یمنی که غیر قابل ردیابی هستند، آرامکو را با دقت بالا و غیر قابل رهگیری زدند.

وی با بیان اینکه در صحنه جنگ نرم یک کنفرانس به نام «افق نو» با حضور اندیشمندان در لبنان برگزار شد، ادامه داد: در این کنفرانس ۲۰ میهمان آمریکایی دعوت کردیم اما از طرف سیا، تهدید شدند و در نهایت با اسکایپ در جلسه حضور داشتند، همچنین در اثر این کنفرانس نفر دوم وزارت خزانه‌داری آمریکا برکنار شد.

طالب‌زاده با تأکید بر اینکه خیلی از کنفرانس‌های ما دکور است و باید در جایی که دشمن دردش می‌آید کار کنیم، گفت: متأسفانه در حوزه جنگ نرم کار جدی نشده است که باید در این زمینه روشنگری کرد.

وی با اشاره به اینکه از امروز باید کنفرانس‌ها را  به خارج از کشور ببریم، گفت: بغداد محل بعدی بود اما متولی اصلی کار یعنی وزارت امور خارجه از ما حمایتی نکرد.

این کارشناس مسائل رسانه با اشاره به اینکه باید ببینیم کجا موثر هستیم و داد دشمن را دربیاوریم، اظهار کرد: ترفندهای صهیونیست‌ها را باید پاسخ دهیم، توقعی که می‌رفت این بود که دستگاه دیپلماسی افراد را روشن می‌کرد که هیچ وقت این کار را انجام نداد.

وی با بیان اینکه عملکرد مسئولان در مقابله با جنگ نرم، باید شفاف شود و ببینیم با توجه به بودجه خوبی که دارند چه کار کردند، افزود: حاج‌قاسم برنامه‌های ما را می‌دید و تشویقمان می‌کرد، او تنها کسی بود که قدر این کنفرانس‌ها را می‌دانست.

طالب‌زاده با بیان اینکه به زودی کنفرانسی در افغانستان با حضور آمریکایی‌هایی که در جنگ افغانستان و عراق حضور داشتند برگزار می‌شود، گفت: این برنامه با کمک چند نفر از نمایندگان پارلمان افغانستان برنامه‌ریزی شده و از شبکه کابل نیز پخش خواهد شد.

وی گفت: کنفرانس «افق نو» را تحریم کردند به طوری که از آمریکا نمی‌تواند کسی در این کنفرانس شرکت کند.

این کارشناس مسائل رسانه با بیان اینکه در عرصه جنگ نرم، کسانی که کار بلد نیستند، باید کنار می‌رفتند اما تواضع این کار را ندارند، اظهار کرد: باید از این افراد بپرسیم چه کاری کردند که دشمن عصبانی شود؟ اصلا این کار را بلد هستند؟ این افراد پست‌ها و مسئولیت‌ها را گرفته‌اند این در حالی است که بسیاری از افراد شیوه کار در عرصه جنگ نرم و مقابله با دشمن را می‌دانند ولی فرصتی به آنها نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در تلویزیون خلاقیت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در استان‌ها روزنامه‌نگاران و نویسندگان فرصت صحبت پیدا نمی‌کنند و بچه مسلمانان معتقد به انقلاب باید ورود کنند.

چرا باید برای کاری که نکرده‌ایم مذاکره کنیم؟

طالب‌زاده با بیان اینکه چرا باید برای کار نکرده مذاکره کنیم، گفت: ۱۶ منبع آمریکایی تأیید کردند که ایران بمب اتم ندارد بنابراین اصل ماجرای حضور ایران در مذاکرات غلط است چراکه ایران پروتکل الحاقی را امضا کرده و طرف آن است که این اقدام را انجام نداده است.

وی با بیان اینکه وقتی ما همه چیز را امضا کردیم، اصل نشستن با آمریکایی‌ها اشتباه است، اظهار کرد: خودشان متهم به ساخت بمب اتم هستند و از آن هم استفاده کرده‌اند، اصلا من نمی‌فهمم چرا برای کاری که نکرده‌ایم باید چک و چانه بزنیم؟

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول