اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب ناامیدی دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴٠٠ موجب تثبیت مشروعیت نظام شده و دشمن را ناامید می‌کند.

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب ناامیدی دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس در بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، اظهار کرد: مادامی که دشمنان بدانند نظام از پشتوانه مردمی برخوردار است، فکر ضربه زدن به نظام را هم از سر بیرون می‌کنند از طرفی رئیس‌جمهوری نیز با مشروعیت بیشتری در مناسبات بین‌المللی حضور می‌یابد.

وی مشارکت گسترده در انتخابات را سرمایه ملی دانست و افزود: مردم، مجریان انتخابات و کسانی که صلاحیت آن‌ها برای نامزدی در انتخابات تأیید می‌شود به‌عنوان اضلاع فرایند انتخابات، نقش مهمی در این کارزار دارند و همه این اضلاع باید در ایجاد شور و مشارکت انتخاباتی دخیل باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: برخی داوطلبان از هم‌اکنون وعده‌هایی به مردم می‌دهند که در اختیار قانونی آن‌ها نیست و نیاز به تصویب دستگاه‌های مختلف دارد که این وعده‌ها تنها برای اخذ رأی است.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه این افراد باید برنامه‌های عملیاتی بر مبنای قانون وعده دهند، افزود: مردم هوشیار هستند و به کسی که وعده‌های غیرعملی می‌دهد اقبالی نشان نخواهند داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه داوطلبان انتخاباتی باید سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند، اضافه کرد: فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری همیشه باید سرلوحه کارهای ما قرار گیرد؛ زیرا در کشوری زندگی می‌کنیم که نظام آن مبتنی بر ولایت‌فقیه است پس باید بر اساس فرمایشات ولی‌فقیه گام برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه اضافه کرد: کسی که وارد عرصه انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری می‌شود به‌خوبی آگاه است که مراکز نظارتی به‌صورت قانونی بر روند این انتخابات نظارت می‌کنند و کسانی شرایط لازم را برای حضور در این انتخابات نداشته باشند، نباید فرافکنی کنند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: در تمامی جهان مراکزی وجود دارند که بر مبنای قانون شرایط ایجابی و سلبی داوطلبان انتخاباتی را بررسی می‌کنند و این امری طبیعی است و این افراد در صورت تأیید نشدن توسط این مراکز باید در مقابل قانون تمکین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: داوطلبی که ساختار قانونی کشورش را نمی‌پذیرد و سعی دارد برخلاف قانون فضای جامعه را ناامن کند، خودش ساختارشکن و مجرم است.

امام‌جمعه بجنورد اظهار کرد: عدم تأیید صلاحیت این افراد دلیل بر مجرم بودنشان نیست بلکه امکان دارد به دلیل مدارک ناقص و بند رجل سیاسی رد صلاحیت شده‌اند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول