اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مرگ کودک ۶ ساله جاسکی بر اثر عقرب گزیدگی

کودک 6 ساله جاسکی بر اثر عقرب گزیدگی جان خود را از دست داد. مسؤولان بهداشت و درمان می‌گویند که این قبیل مرگ و میرها بدلیل دیر رساندن بیماران به خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی است.

مرگ کودک ۶ ساله جاسکی بر اثر عقرب گزیدگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، یک کودک 6 ساله از روستای «پیشانی کنده»  حوزه پرکوه شهرستان جاسک به علت عقرب گزیدگی بعد از ظهر امروز در بیمارستان خاتم الانبیا جاسک جان باخت.

مسؤولان بهداشت و درمان هرمزگان می‌گویند این کودک پس از 48 ساعت از عقرب گزیدگی به بیمارستان مراجعه کرده است.

محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این باره اظهار کرد: سرم‌های ضد سم عقرب و مار باید در بیمارستان‌ها تجویز و تزریق شود اما ما بدلیل شرایط خاص استان از این سرم‌ها در مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت دارای پزشک نیز قرار داده‌ایم تا بلافاصله پس از تشخیص نوع گزش به بیماران تزریق شود.

کودک 6 ساله که در جاسک در 15 اردیبهشت بر اثر عقرب گزیدگی جان خود را از دست داد

وی عنوان کرد: گاها بیماران به فاصله 24 تا 48 ساعت پس از گزیدگی به مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کنند و بعلت وضعیت نامناسب راه‌ها، اقدام به خوددرمانی کرده و یا به افراد محلی مراجعه می‌کنند که متأسفانه زمانی که از این روش‌ها ناامید شده و به بیمارستان مراجعه می‌کنند، دیگر کار زیادی نمی‌توان برای بیماران انجام داد.

حسین‌پور خاطرنشان کرد: تمامی انواع مارها و عقرب‌های موجود در استان سم شناسی شده و پادزهر آنها به اندازه کافی در استان موجود است اما عمدتا مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی عامل مرگ‌ومیرها در این زمینه در هرمزگان است.

به گزارش فارس، امروز یک کودک دیگر نیز بر اثر عقرب‌گزیدگی در جاسک به بیمارستان مراجعه کرده که اکنون در حال درمان است.

سالانه بیش از 1100 عقرب‌گزیدگی در مناطق شرقی استان هرمزگان گزارش می‌شود که بدلیل وجود مقادیر مناسبی سرم‌های ضد سم در استان، بسیاری از آنان از مرگ نجات می‌یابند.

عقرب‌های موجود در هرمزگان عمدتا از نوع گادیم هستند که زهر بسیار کشنده‌ای دارند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول