اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

توجه به شبکه سازی در فعالیت گروه های جهادی

دبیر مجمع جهادگران استان قم گفت: گروه های جهادی باید با استفاده از رسانه اقشار محتلف را برای فعالیت های جهادی شبکه سازی کرده و برای تخصص های مختلف کار تعریف کنند تا دایره ورود اقشار مختلف به حرکت های جهادی را بیش از پیش گسترش دهند.

توجه به شبکه سازی در فعالیت گروه های جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمید رضا طلوعی در میزگرد خبری «نقش گروه های جهادی در کمک‌های مومنانه» که به مناسبت هفدهم اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه رزمایش مواسات و همدلی و کمک‌های مومنانه موضوع جدیدی در فضای گروه های جهادی نبود و گروه های محله محور در سطح استان این کار را با ظرفیت های مختلف اجرا می کردند، اظهار کرد: با شیوع کرونا که اقتصاد و معیشت بخش های زیادی از جامعه دچار مشکل شد و فرمان ویژه ای که مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش همدلی داشتند این حرکت‌ها قوت گرفت.

وی ادامه داد: در این شرایط گروه های جهادی به وی‍ژه گروه های محله محور توجه خاصی به موضوع کمک مومنانه کردند که اوج آن را در ماه رمضان سال قبل شاهد بودیم و تا امروز نیز این کمک‌ها ادامه دارد.

دبیر مجمع جهادگران استان قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنانشان تاکید بر رزمایش همدلی کردند، گفت: رزمایش به این معناست که این کمک‌ها باید به جامعه نشان داده شود تا سایرین نیز به آن اهتمام کنند و پس از اجرایی شدن این فرمان رهبری شاهد بودیم اقبال مردم به کمک‌های مومنانه بیشتر شد.

طلوعی افزود: ماه رمضان امسال نیز شاهدیم گروه های جهادی در بالغ بر ۱۰۰ آشپزخانه با ظرفیت های مختلف اقدام به پخت غذای گرم و توزیع بین محرومین می کنند و هر روز نیز شاهد توزیع بسته های معیشتی هستیم که ارزش آنها از ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

وی با تاکید بر اینکه کمک مومنانه فقط به طبخ غذا و توزیع بسته‌های معیشتی خلاصه نشده است، ابراز کرد: گروه های جهادی در فضاهای مختلف مانند اشتغالزایی های کوچک، تولیدات خانگی و تولید ماسک که منبع درآمد بسیاری از خانواده های نیازمند شد وارد شده و جامعه هدف را شناسایی و مشغول به کار می کنند.

مسئول گروه جهادی ربیون با اشاره به اینکه در ایران ظرفیتی بی نظیر به نام بسیج داریم که در هیچ کجای دنیا به جز برخی کشورهای محور مقاومت نمونه ندارد، گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند بسیج یعنی نیروی کارآمد کشور برای همه میدان ها، بسیج و گروه های جهادی جاهایی ورود می‌کنند که کشور به آن نیاز دارد و کمک مومنانه یکی از این بخش هاست.

طلوعی ادامه داد: گروه های جهادی نه مردم و نه مدیرند ولی جاهایی که کشور در آستانه بحران است گروه های جهادی وارد معرکه می شوند. کرونا در همه دنیا بحران شد ولی در ایران بحران نشد، چرا که نیروهای جهادی در فعالیت های مختلفی مانند غسل اموات، حضور در بیمارستان ها، تولید ماسک و گان که در کشور در حال تبدیل شدن به بحران بود وارد عمل شدند و کمتر از یک ماه موضوع را حل کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حضور جوان مومن انقلابی در صحنه های مختلف تاکید کرده اند، اظهار کرد: امروز شاهدیم حتی پرو‍ژه های راهسازی و آبرسانی، راه اندازی کارگاه های اشتغال و پروژه هایی از این دست به بسیج سازندگی واگذار شده و این حاکی از اثرگذاری فعالیت های سازندگی است.

مسئول گروه جهادی ربیون با اشاره به اینکه حفظ این روحیه در جامعه یکی از رسالت های رسانه است، گفت: تبلیغات همیشه اثر داشته است و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند منظومه فکری جهان اسلام را مقابل چشم میلیونها جوان بگذارید. کمک مومنانه را انقلاب اسلامی ایجاد نکرد؛ امیرمومنان(ع) شبانه نان و خرما برای یتیمان می بردند؛ گروه های جهادی زاییده انقلاب اسلامی نیستند بلکه انقلاب این گروه ها را سازماندهی و سرشکل داده است پس باید این فعالیت ها دائم در مقابل چشم مردم باشد تا عادی نشود.

طلوعی در پایان با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند خیلی ها از خدمت کردن محروم هستند و گروه های جهادی اول به خودشان و سپس به مردم خدمت می کنند، خاطرنشان کرد: گروه های جهادی باید با استفاده از رسانه اقشار محتلف را برای فعالیت های جهادی شبکه سازی کرده و برای تخصص های مختلف کار تعریف کنند تا دایره ورود اقشار مختلف به حرکت های جهادی را بیش از پیش گسترش دهند.

انتهای پیام/78009

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول