اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برخی ساختارهای اداری سد راه فعالیت گروه های جهادی است

دبیر شورای جهادی شهرستان قم با بیان اینکه برخی اوقات ساختارهای اداری مانع از فعالیت گروه های جهادی می‌شود، گفت: باید بستری ایجاد کنیم تا اقشار مختلف با تخصص های مختلف طعم خدمت را بچشند.

برخی ساختارهای اداری سد راه فعالیت گروه های جهادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد علی مهدی پور در میزگرد خبری «نقش گروه های جهادی در کمک‌های مومنانه» که به مناسبت هفدهم اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد با اشاره به اینکه وقتی بلایایی مانند کرونا در جهان رخ می دهد می بینیم حتی متمول‌ترین و با امکانات‌ترین دولت های دنا دچار چالش های جدی می شوند، اظهار کرد: اما در کشوری مانند ایران با وجود تحریم ها و مشکلات دیدیم که این بحران ها آنچنان اثرگذار نبود و وجه تمایز میان کشور ما با دیگر کشورها در مدل حکومت اسلامی است.

وی ادامه داد: در مدل حکومت اسلامی جایگاه ویژه ای برای گروه های جهادی به عنوان حلقه های داوطلب خدمت رسانی به مردم در نظر گرفته شده که این موضوع از نگاه رهبری نشات می گیرد؛ ما در استان قم بیشتر از ۵۵۰ گروه جهادی داریم که بیش از ۴۰۰ گروه پس از فرمان رهبری مبنی بر رزمایش همدلی تشکیل شدند.

مسئول گروه جهادی هادیان با اشاره به فضای سنگین و ترسناک جامعه در ابتدای شیوع کرونا، ابراز کرد: در این اوج ترس و بی امکاناتی نیروهای جهادی به کمک کادر درمان رفتند و بیماران کرونایی را همراهی کردند، طلاب جهادی وارد آرامستان بهشت معصومه شده و تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی را انجام دادند، انجام خریدهای شخصی مردم، توزیع بسته های معیشتی و ضد عفونی کردن معابر از دیگر فعالیت هایی بود که در آن زمان توسط گروه های جهادی انجام و باعث ایجاد دلگرمی در جامعه شد و اتفاقات بزرگی را رقم زد.

مهدی پور با تاکید بر اینکه اگر امام زمان(عج) ظهور کنند معجره برای تشکیل لشکر ایشان نمی شود، گفت: در زمان ظهور همین نیروهای جهادی جز لشکر امام زمان(عج) خواهند بود و مسئولان بایدبرای جهاد و گروه های جهادی جایگاهی متصور باشند نه اینکه بر سر فعالیت آنها مانع بگذارند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خیلی وقت ها ساختارهای اداری مانع از فعالیت گروه های جهادی می‌شوند، خاطرنشان کرد: انسان‌ها نوعاً نوعدوست هستند و همه جای دنیا چنین است؛ ولی در ایران باور دینی این ویژگی فطری انسانی را تقویت می کند. ما باید بستری ایجاد کنیم تا اقشار مختلف با تخصص های مختلف طعم خدمت را بچشند، وقتی بستر برای پزشک، مهندس، معلم و هر تخصص دیگر فراهم کنیم قطعا لذت خدمت به محرومین را خواهند چشید و جذب فعالیت جهادی خواهند شد.

انتهای پیام/78009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول