اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تشکیل ۴۰۰ گروه جهادی در قم همزمان با شیوع کرونا

مدیر حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: امروز 572 گروه جهادی در استان قم فعالیت می کنند که حدود 400 گروه جهادی در ایام کرونا شکل گرفتند.

تشکیل ۴۰۰ گروه جهادی در قم همزمان با شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی اخلاصمند در میزگرد خبری «نقش گروه های جهادی در کمک‌های مومنانه» که به مناسبت هفدهم اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در دفتر خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه حرکت های جهادی در استان قم از سال ۸۶ با فعالیت گروه های دانشجویی آغاز شد اظهار کرد:  امروز ۵۷۲ گروه جهادی در استان داریم که حدود ۴۰۰ گروه جهادی در ایام کرونا شکل گرفتند.

وی ادامه داد: بیانی از حاج قاسم نقل شده که در دل تهدید فرصت هایی هست که در دل فرصت ها نیست؛ کرونا باعث شد مردمی که کار خیر انجام می دادند گروه و تیم شوند و کارها را منسجم تر و قوی تر انجام دهند.

مدیر حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم با تاکید بر اینکه هفت عرصه در بحث کمک مومنانه تعریف شده، گفت: تامین جهیزیه و انجام ازدواج آسان یکی از این عرصه هاست که در طول یک سال گذشته تعداد زیادی جهیزیه به خانواده های محروم اهدا شده، عرصه دیگر درمانی و سلامت است که جهادگران سلامت در بیمارستان ها خوش درخشیدند و در رمضان امسال نیز با شیوع موج چهارم کرونا ۲۵۰ جهادگر طلبه در سه بیمارستان امیرالمومنین(ع) فرقانی و کامکار در شیفت های مختلف فعالیت می کنند.

اخلاصمند ادامه داد: اطعام دیگر عرصه فعالیت مومنانه گروه های جهادی است که از روزهای نخست آغاز شد و تا امروز ادامه دارد که فقط یکی از گروه های جهادی با مشارکت ۴۰ گروه دیگر در رمضان ۳۰۰ هزار پرس غذا را طبخ و توزیع می کند.

وی از اشتغالزایی، کمک به پرداخت و یا بخشش رهن و اجاره، تعمیر لوازم محرومین به صورت رایگان یا با هزینه کم به عنوان دیگر عرصه های کمک مومنانه نام برد و بیان کرد: جهادگران طلبه قمی در غسل اموات کرونایی پیشتاز بودند که بعد از قم طلاب در شهرهای دیگر سراغ این کار رفتند.

مدیر حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی استان قم  به راهکارهای حفظ روحیه جهادی در جامعه اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی باید نیاز محرومین را به خوبی برای مردم تبیین کنند که در این صورت قطعا اقشار مختلف مردم احساس تکلیف کرده و وارد صحنه می‌شوند؛ از سوی دیگر گروه های جهادی باید به سراغ افراد در صنوف مختلف بروند و آنها را جذب کار جهادی کنند تا هر کس به هر شکل که می تواند در محرومیت زدایی شرکت کند. 

اخلاصمند در پایان با تاکید بر اینکه گروه جهادی می توانند حلقه واسط بین نیازنیازمندان و توان توانمندان باشند، خاطرنشان کرد: از تمام مجموعه ها و ادارات درخواست می کنیم تا به صورت خودجوش به این حرکت های مردمی کمک و از آنها حمایت کنند تا بتوانیم همه با هم کارهای بزرگتری را در رفع محرومیت از چهره استان قم انجام دهیم. 

انتهای پیام/78009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول