اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

واکسیانسیون عمومی با 30 مرکز در زنجان

استاندار زنجان با اشاره به فعالیت 8 هزار همیار سلامت در استان گفت: 30 مرکز گسترده برای واکسیانسیون در نظر گرفته شده است.

واکسیانسیون عمومی با 30 مرکز در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون، بستری تجمعی بیماران مبتلا به کرونا در استان ۲۴ هزار و ۸۷۹ مورد بوده و موارد مثبت بستری بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی نیز مورد ۸ هزار و ۸۰۱ رسیده است.

متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، مجموع بیماران مبتلا به کرونای فوت شده در استان به یک هزار و ۳۷۸ نفر رسیده که تعداد بیماران فوت شده طی ۲۴ ساعت گذشته در استان زنجان نیز دو نفر بوده است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۷ مورد مثبت سرپایی شناسایی شده است که از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون ۷۵ هزار و ۳۹۳ مورد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

در حال حاضر ۵۸۶ بیمار مبتلا به کووید - ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته نیز موارد مثبت بستری کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان ۴۲ مورد بوده است.

استاندار زنجان درباره آخرین وضعیت استان در بحث کرونا گفت: امکانات لازم برای تجهیزات و آماده‌سازی مراکز واکسیناسیون در استان ایجاد شده است.

آماده‌سازی 30 مرکز برای واکسیانسیون عمومی

فتح‌الله حقیقی با اشاره به انجام واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان افزود: امروز نیازمند همکاری نزدیک مراکز بهداشت و علوم پزشکی برای پیشبرد اهداف مورد نظر هستیم.

وی با اشاره به نیاز علوم پزشکی به ۳۰ مرکز برای واکسیانسیون گسترده در ماه‌های آینده بیان کرد: از فرمانداران می‌خواهیم در این باره همکاری لازم را داشته باشند و ۳۰ دستگاه اجرایی متولی ۳۰ مرکز باشند.

وی اضافه کرد: تلاش می شود چادرهایی در محوطه بیرونی مراکز مشخص برای واکسیناسیون برپا شود تا اطلاعات افراد در داخل خودروی آن‌ها دریافت شود و حتی از خودرو پیاده نشوند و اگر بتوانیم و امکان داشته باشد حتی تمهیداتی اتخاذ می‌شود که افراد داوطلب با خودروی خود وارد محل تزریق شده و در آن موقع نیز از خودرو پیاده نشوند.

حقیقی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی مراکز در نظر گرفته شده از بروز تجمعات در بحث واکسیناسیون جلوگیری خواهد کرد، گفت: در استان حتی لحظه‌ای برای واکسیانسیون درنگ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تماس با افراد مبتلا نشان‌دهنده این است که افراد PCR مثبت باید از منزل خارج شده و به نقاهتگاه‌ها بروند، اضافه کرد: دورهمی‌ها به حداقل برسد، مجالس ترحیم برگزار نشود و مراسم تدفین درگذشتگان نیز با کمترین جمعیت برگزار شود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هیچکس حق ندارد از گزارش‌های مردمی ناراحت شود، گفت: گزارشاتی که از سوی مردم، واصل می‌شود حتی اگر کارشناسی نباشد هم باید پذیرفت و قدردانی کرد چرا که برای آن گزارش زحمت کشیده‌اند.

حقیقی همچنین به فعالیت ۸ هزار همیار سلامت در استان اشاره کرد و افزود: این همیاران از روستاها گرفته تا مراکز خرید، ادارات، کارخانه‌ها و غیره بر رعایت پروتکل‌ها نظارت داشته و با توجه به مشارکت بالای مردم، اجرای طرح شهید سلیمانی نیز در زنجان با مشکل مواجه نشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زنجانی‌ها در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی الزام‌آور است و با رعایت نکنندگان برخورد و اعمال قانون خواهد شد، گفت: امسال خطر ویروس کرونا را بهتر و بیشتر می‌شناسیم، بنابراین همه باید مصوبات ستاد کرونا و بهداشت را رعایت کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه اکنون مثل روز روشن است زمانی که تجمع می‌کنیم بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مردم به ویروس کرونا آلوده می‌شوند، گفت: در این ۱۵ ماه بهداشت و درمان استان زنجان برای مقابله با کرونا فرسوده شده‌اند.

وی با بیان اینکه شیب بیماری کرونا در استان زنجان برخلاف وضعیت خوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهار هفته اخیر، تند است، اضافه کرد: مصوبات شورای تامین استان، مصوبات شورای تامین شهرستان و مصوبات کمیته امنیتی باید در کمیته رصد نارضایتی اجتماعی دنبال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه برخی از سالمندان از تزریق واکسن خودداری می‌کنند، اظهار کرد: واکسیناسیون اجباری نیست اما باید اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود.

پرویز قزلباش به واکسیناسیون عمومی اشاره کرد و افزود: احتمال افزایش واکسیناسیون طی ماه‌های آینده برای چندین میلیون نفر در کشور فراهم می‌شود.

وی از راه‌اندازی مراکز تجمیعی در استان خبر داد و گفت: این مرکز نیازمند ۳۰ مرکز با حداقل ۵۰ نفر نیروی انسانی است.

ارائه 43 خدمت در مراکز درمانی زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه روزانه ۴۳ خدمت در سیستم بهداشتی و درمانی استان زنجان ارائه می‌شود، اضافه کرد: نباید به دلیل بیماری کرونا خدمات درمانی و بهداشتی تعطیل شود، چرا که برای رسیدن به ایمنی در برابر بیماری کرونا باید ۶۰۰ هزار زنجانی واکسن کرونا دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به ایمنی در برابر بیماری کرونا باید به حدود ۶۰۰ هزار زنجانی واکسن کرونا تزریق شود، تصریح کرد: تاکنون استان زنجان ۲۲ هزار و ۴۴ دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.

قزلباش با اشاره به اینکه ۱۸ هزار و ۴۴۹ دُز واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان، مراکز نگه‌داری سالمندان، پاکبانان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و بیماران خاص تزریق شده است، گفت: شرایط استان زنجان از لحاظ میزان تزریق واکسن کرونا از سایر استان‌ها بهتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: همه مراکز ۱۶ گانه مشغول تزریق واکسن کرونا هستند ولی برای رفع مشکلات پیش‌بینی‌ شده در آینده، ۳۰ مرکز واکسیناسیون همگانی در استان زنجان در حال راه‌اندازی بوده که شش مرکز آن فعال شده است.

وی با بیان اینکه برای انجام این کار مهم چهار ورزشگاه در شهر زنجان پیش بینی شده است، تصریح کرد: در کنار درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، بطور ویژه سالن پیام شهر زنجان برای انجام واکسیناسیون در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز با اشاره به اینکه وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان کاملا مشخص است، بنابراین هیچ توجیه، مماشات و کوتاه آمدنی از ناحیه هیچ فردی از مصوبه‌های ستاد کرونا را نداریم، گفت: محدودیت‌ها و مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا از امروز در شهرستان‌های زرد، نارنجی و قرمز اعمال می‌شود.

خدابخش مرادی نافچی تصریح کرد: در هر دستگاه اجرایی باید کمیته اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شود و هر کجا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۹۰ درصد رسیده، میزان ابتلا به کرونا افزایش یافته است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول