اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سیدصالحی: بازی پرسپولیس و سپاهان ال کلاسیکوی 6 امتیازی است/تقابل مدافعان و مهاجمان دو تیم جذابیت دارد

بازیکن اسبق پرسپولیس و سپاهان گفت: دیدار این دو تیم یک ال کلاسیکو 6 امتیازی است زیرا دو تیم برای صدرنشینی و قهرمانی می‌جنگند.

سیدصالحی: بازی پرسپولیس و سپاهان ال کلاسیکوی 6 امتیازی است/تقابل مدافعان و مهاجمان دو تیم جذابیت دارد

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ درباره دیدار سپاهان و پرسپولیس در هفته بیست و دوم لیگ برتر اظهار داشت: امکان دارد بازیکنان پرسپولیس پس از بازگشت از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل فشردگی این مسابقات، رطوبت و شرجی بودن هوای گوا از لحاظ بدنی تحلیل رفته باشند. البته بازیکنانی مثل شهریار مغانلو، مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر در لیگ قهرمانان با تفکرات یحیی گل‌محمدی و کادر فنی بیشتر هماهنگ شده و اکنون در بهترین وضعیت خود قرار دارند. این موضوع نکته مهمی درباره پرسپولیس است. 

وی افزود: بازی سپاهان و پرسپولیس ال کلاسیکوی فوتبال ایران است و هر دو تیم برای کسب  نتیجه برنامه‌های زیادی دارند. محرم نویدکیا با تفکرات خود تیم منظمی را تشکیل داده است. وی از ابتدای فصل دنبال تغییر سبک بازی سپاهان نسبت به دوران امیر قلعه نویی بود. تیم نویدکیا فوتبال را از مقابل دروازه خود آغاز کرده و توپ را روی زمین به گردش در می‌آورد. سپاهان کارهای ترکیبی زیادی انجام می‌دهد.

بازیکن اسبق پرسپولیس و سپاهان ادامه داد: هر دو تیم از لحاظ آمادگی در وضعیت ایده‌آلی هستند اما سپاهان برخلاف پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشت و فشار این مسابقات را تحمل نکرد. به همین دلیل احتمال دارد بازیکنانش به دلیل استراحت بیشتر در وضعیت بهتری قرار داشته باشند. پرسپولیس و سپاهان بازیکنان و کادر فنی بسیار خوبی دارند اما تفکر گل‌محمدی و نویدکیا برای در اختیار گرفتن مرکز زمین است و هر دو مربی به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند. 

سیدصالحی ادامه داد: سپاهان 36 گل به ثمر رسانده و 19 گل دریافت کرده و در سوی مقابل پرسپولیس هم با ثمر رساندن 27 گل فقط 10 گل خورده است. این مسابقه تقابل بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع است و همین موضوع جذابیت‌های زیادی دارد. تقابل سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان با آقای گل فعلی لیگ برتر یعنی سجاد شهباززاده و در از طرفی عیسی آ‌ل‌کثیر و شهریار مغانلو با عزت‌الله پورقاز که از زمان بازگشت به سپاهان رهبری خیلی خوبی در خط دفاعی این تیم داشته جذاب است.

وی درباره افزایش شانس تیم برنده این مسابقه برای کسب قهرمانی لیگ برتر توضیح داد: برای هر دو تیم این مسابقه 6 امتیازی است زیرا در کورس صدرنشینی و قهرمانی با هم می‌جنگند. هر تیمی برنده شود از لحاظ آرامشی و انگیزشی در ادامه فصل وضعیت بهتری خواهد داشت اما باید بدانیم لیگ ما به شکلی است که هر چه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم تیم‌هایی که برای کسب سهمیه و فرار از سقوط در تلاش هستند، انتحاری بازی می‌کنند.

مهاجم اسبق سپاهان و پرسپولیس تصریح کرد:  هر تیمی بتواند تفکرات سرمربی خود را در زمین پیاده کرده و کمترین اشتباه را داشته باشد شانس بالایی برای پیروزی خواهد داشت. در اینگونه مسابقات شاید اولین فرصت آخرین فرصت باشد زیرا تیم‌ها موقعیت‌های زیادی به هم نمی‌دهند. طبیعی است هر تیمی که از لحاظ انگیزشی و شرایط روحی و روانی وضعیت بهتری داشته باشد شانس بیشتری هم برای برد دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول