اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آزادی قدس و نابودی اسرائیل؛ خون‌بهای حاج قاسم

با فرارسیدن روز جهانی قدس و سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) به مسلمانان جهان، جای آن است که به ذکر و مرور چند نکته پیرامون اهمیت مسئله فلسطین بپردازیم.

آزادی قدس و نابودی اسرائیل؛ خون‌بهای حاج قاسم

خبرگزاری فارس؛ یادداشت ـ داود گودرزی، مسئول سابق بسیج دانشجویی: با فرا رسیدن روز جهانی قدس و سالروز پیام تاریخی امام خمینی(ره) به مسلمانان جهان، جای آن است که به ذکر و مرور چند نکته پیرامون اهمیت مسئله فلسطین بپردازیم:

۱) حدود ۷۳ سال از اشغال سرزمین فلسطین از سوی یهودیان صهیونیست می‌گذرد؛ این اشغال به بهانه دروغ بزرگ هولوکاست با طراحی یهود‌ی‌ها و کمک دولت خبیث انگلیس و تعدادی از خودفروخته‌های محلی در سرزمین فلسطین اشغالی صورت گرفت. در مرحله نخست، ‌هدف آن بود که به خیال خود بزرگترین دولت یهودی را از نیل تا فرات شکل دهند و به‌گونه‌ای بخش عمده‌ای از منطقه غرب آسیا را به تسخیر درآورند که کسی جرات تعرض به یهودیان را به خود راه ندهد.

۲) انتخاب و دست درازی یهودیان به فلسطین به موقعیت استراتژیک این منطقه باز‌می‌گردد. سابقه کهن و مهد ادیان الهی از یک سو و موقعیت جغرافیایی و حاصل‌خیزی این سرزمین و قرار گرفتن آن در منطقه مهم و حساس غرب آسیا از سوی دیگر موجب شد یهودیان بر این سرزمین دست گذارند.

3) با پیروزی انقلاب اسلامی جریان مقاومت در سرزمین‌های اشغالی قوت گرفت و به مرور با تقویت مقاومت در فلسطین، سوریه و لبنان عرصه بر صهیونیست‌های اسرائیلی تنگ‌تر شد. تا حدی که از حدود ۱۵ سال پیش ورق برای اسرائیلی‌ها برگشت و آن‌ها که ادعای کشور بزرگ یهودی را داشتند نه‌تنها آرمان‌های اولیه‌شان را غیرقابل تحقق دیدند بلکه امنیت خود را در سرزمین‌های اشغالی نیز بر باد رفته یافتند و مجبور شدند از بیم جریان مقاومت در محدوده کشور فلسطین به دور خود دیوار کشند و از ترس موشک‌های مقاومت گنبدی مثلاً آهنین مستقر سازند؛ تا حدی که در سالیان اخیر مسئله امنیت برای یهودیان ساکن در سرزمین‌های اشغالی که به وعده بهشت روی زمین به فلسطین مهاجرت کرده‌اند،‌ از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی دولت جعلی رژیم صهیونیستی شده است.

۴) یاری رساندن جمهوری اسلامی ایران به مسئله قدس و مردمان فلسطین از دو سو قابل بررسی است. این مسئله هم برگرفته از مبانی دینی ما مسلمانان است و هم با منطق حکمرانی و منافع ملی ضروری می‌نماید. برآمده از مبانی دینی ما است چرا که امیرالمؤمنان فرمود: «کونوا لظالم خسما و لمظلومه عونا» هرجای که ظالمی هست مقابل او بایستید و از هر مظلومی دفاع کنید.

براساس عقل، منطق حکمرانی و منافع و امنیت ملی ایران ضروری است چرا که اگر در مقابل دولت غاصب و وحشی‌ای که خیال دارد بخش عمده‌ای از غرب آسیا را تسخیر کند، در همان نقطه اول نایستیم و اجازه کشورگشایی به او بدهیم روز به روز برقدرتش افزوده خواهد شد و حتماً و حتماً امنیت کشور را در ابعادی بزرگتر به خطر خواهد انداخت. لذا منطق حکم می‌کند در کنار برادران فلسطینی بایستیم و با تجهیز آنان هم به نجات بخشی از خاک سرزمین‌های اسلامی کمک کنیم و هم به آن غده سرطانی اجازه رشد ندهیم.

۵) اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران در طول ۴۲سال گذشته کاملاً روشن و واضح است. آن‌ها از هیچ خباثتی در حق ملت ایران دریغ نکردند و حتی با فشار بر آمریکا و لابی‌های سنگین، هیزم آتش شیطان بزرگ را در ایجاد سد در برابر امینت و پیشرفت ایرانیان فراهم آوردند. ترور دانشمندان ایرانی، جاسوسی‌های متعدد، تشکیل پایگاه‌های نظامی در خاک همسایگان ایران، پشتیبانی از گروه‌های متخاصم و تروریست، تلاش‌های نرم برای ایجاد آشفتگی در روان جوانان ایرانی و ... گوشه‌ای از خباثت‌های این رژیم است که هر ایرانی میهن‌دوستی را که دغدغه آرامش و پیشرفت کشورش را دارد، برای مقابله با این رژیم مصمم می‌سازد. همین است که به قول رهبر معظم انقلاب، ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها و نابودی کامل رژیم صهیونیستی هستند و در ذهن خود چیزی کمتر از نابودی رژیم کودک‌کش و سفاک صهیونیستی را خونبهای حاج قاسم عزیز نمی‌داند و به هیچ چیز کمتر از آن راضی نمی‌شوند که یقیناً بزرگترین هدف حاج قاسم نیز همین بوده و بس.
ضربات چند هفته اخیر به این رژیم اشغالگر نیز نشان داد که خانه آنها از لانه عنکبوت هم سست‌تر است و به قول سردار سلامی با یکی از این اقدامات می‌توان اسراییل را از صحنه روزگار حذف کرد.

۶) کینه رژیم غاصب صهیونیسم بایستی تا کمتر از ۲۰ سال آینده که ان‌شاالله این جرثومه فساد کاملا از بین خواهد رفت، در دل ما و کودکان و نجوانان ما زنده و فعال باشد. حال که ویروس منحوس کرونا فرصت راهپیمایی ارزشمند و مهم روز قدس را سلب کرده است، زنده نگه داشتن مسئله فلسطین اشغالی و پرداختن به آرمان آزادی قدس شریف، کمترین کاری است که در بستر شبکه‌های اجتماعی از همه آزادی‌خواهان برمی‌آید.
به امید آزادی قدس شریف که به برکت خون حاج قاسم و مجاهدین مقاومت از همیشه نزدیک‌تر است.

#القدس_أقرب

داود گودرزی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول