اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

روز قدس نماد صف‌بندی حق علیه باطل‌ است

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه روز قدس نماد صف‌بندی حق بر علیه باطل است، گفت: روز قدس یک روز جهانی و آزادی قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است.

روز قدس نماد صف‌بندی حق علیه باطل‌ است

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد  با اشاره به اینکه روز قدس نماد صف‌بندی حق بر علیه باطل است، گفت: روز قدس یک روز جهانی  و آزادی قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است.

امام جمعه فارسان ادامه داد: نکته جدیدی که این روزها فلسطین دست به گریبان آن است، مسأله‌ تعویق انتخابات فلسطین است که با مشارکت رژیم صهیونیستی، آمریکا و ارتجاع عرب کلید خورده است.

وی افزود: درحالی که قرار بود انتخابات فلسطین با شرکت همه گروه‌های فلسطینی انجام شود، رژیم صهیونیستی از ترس پیروزی مقاومت اسلامی دست به یک نمایش تبلیغاتی زده‌اند.

ملک‌پور اضافه کرد: محمود عباس هفته قبل اعلام کرد به‌خاطر مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس این انتخابات را به‌ تعویق می‌اندازد و البته ظاهر ماجرا است.

وی در ادامه با اشاره به بایسته‌های گفتمان اقتصادی در دولت جوان حزب‌اللهی‌، گفت: دولت جوان مومن، دولت یافتن راه‌هایی است که هنوز غربی‌ها به آن نرسیده‌اند.

امام جمعه فارسان عنوان کرد: نگاه دولت حزب اللهی نگاه به آمریکا، اروپا و صندوق بین‌المللی پول نیست و به‌ دنبال توافق و مذاکره نیست چراکه توافق و مذاکره مشکلی را حل نمی‌کند.

وی توضیح داد: دولت جوان باید دغدغه نظام را داشته باشد و گرفتار جناح بازی نشود و نباید در بین نیروهای انقلابی اختلافی وجود داشته باشد.

ملک‌پور با بیان اینکه مردم ما دارای فطرتی پاک و همچنین بصیر و غیرتمند هستند حرف صریح و صادقانه را می‌پذیرند، افزود: اولویت اول در بحران اقتصادی محرومین و مستضعفین هستند.

وی با اشاره به عوامل مؤثر بر مشارکت عمومی در انتخابات‌، اضافه کرد: از آن‌جا که میزان مشارکت شهروندان در انتخابات، یکی از شاخص‌های میزان مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی در بسیاری از کشورهاست، حکومت‌ها بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید می‌کنند.

امام جمعه فارسان ادامه داد: حکومتی که بتواند بیشترین مشارکت در انتخابات را جلب کند، نه تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز می‌تواند از موضع مقتدرانه برخوردار باشد.

وی توضیح داد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بستری برای اعتمادبه‌نفس مسئولان سیاسی و منتخبان مردم فراهم می‌کند که بتوانند در اداره امور کشور، رأی مردم را پشتیبان تصمیم‌های خود بدانند.

ملک‌پور، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، بهبود وضعیت و جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی، احساس مسئولیت نسبت به کشور، تقویت انسجام ملی در مقابل دشمن، احساس تکلیف شرعی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی را  مهم‌ترین عوامل‌انگیزشی برای مشارکت در انتخابات برشمرد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول