اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رهبر دینی کلیمیان ایران: صهیونیست‌ها با سوء استفاده از آرمان‌های دین یهود به‌دنبال اهداف خود هستند

رهبر دینی کلیمیان ایران گفت: صهیونیست‌ها با سوء استفاده از آرمان‌های دین یهود به دنبال اهداف خود هستند که البته رفتارهای آنها از همان ابتدا با مخالفت یهودیان متدین همراه بوده و این مخالفت‌ها هنوز هم ادامه دارد.

رهبر دینی کلیمیان ایران: صهیونیست‌ها با سوء استفاده از آرمان‌های دین یهود به‌دنبال اهداف خود هستند

یونس حمامی‌لاله‌زار رهبر دینی کلیمیان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: نامگذاری جمعه پایانی ماه رمضان به نام روز قدس باعث شده تا موضوع فلسطین و ظلمی که به این ملت روا می‌شود به فراموشی سپرده نشود چرا که ما انسان‌ها عادت داریم وقتی یک اتفاقی می‌افتد اول در مورد آن اظهارنظر کنیم و کم کم آن اتفاق و آن موضوع به فراموشی سپرده می‌شود.

وی ادامه داد: اما نامگذاری یک روز به نام روز قدس توسط امام خمینی (ره) باعث شد تا موضوع فلسطین به فراموشی سپرده نشود و این کار حضرت امام در واقع یک نوع ابتکار به شمار می‌رود که موضوع فلسطین را هر ساله به جهانیان یادآوری می‌کند تا برای آن راه‌حلی اندیشیده شود.

رهبر دینی کلیمیان ایران اظهار داشت: همانطور که شاهد هستیم هر ساله بر عظمت روز قدس افزوده شده و امروزه جمعیت کثیری از ملت‌های مختلف در این روز انزجار خود را از رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کنند.

حمامی‌لاله‌زار خاطرنشان کرد:‌ اولین مخالفت‌ها با رژیم صهیونیستی توسط جامعه یهودیان ارتدوکس  و متدین صورت گرفته چرا که آنها با سوء استفاده از آرمان‌های یهود کار خود را به پیش می‌بردند.

وی افزود:‌ جنبش صهیونیست در اواخر قرن 19 و در فضای شکل‌گیری جنبش‌های ملی‌گرایانه در اروپا شکل گرفت و از یکسری آرمان‌های یهود برای اهداف خود سوء استفاده کرد و از همان زمان سوء استفاده از دین یهود توسط این رژیم شروع شد.

رهبر دینی کلیمیان ایران اظهار داشت: صهیونیست‌ها دین یهود را با عنوان اینکه دین توحیدی است دستمایه کار خود قرار داده‌اند و بعد هم در چارچوب سیاسی خود هر راهکاری را در زمینه رسیدن به هدف خودشان موجه دانسته‌اند که این رفتار اصلاً مورد قبول یهودیان دنیا نبود و از همان زمان ابتدای کار رژیم صهیونیستی تا به امروز مخالفت‌های زیادی با این رفتار صهیونیست‌ها شده و هنوز هم ادامه دارد.

حمامی‌لاله‌زار خاطرنشان کرد: درست است که قدس سرزمین مقدس و سرزمین آئینی یهودیان است و عبری‌ها به آن سمت نماز می‌خوانند و اماکن مقدس دین یهود در آن منطقه قرار دارد اما هیچ وقت تورات مجاز ندانسته برای رسیدن به این سرزمین ظلمی صورت بگیرد.

وی ادامه داد:‌به همین خاطر رفتارهای ددمنشانه و جنایات رژیم صهیونیستی به هیچ وجه مورد پذیرش یهودیان متدین نبوده و نیست و با آن مخالفت شده و یهودیان متدین حتی از دوران پیش از انقلاب اسلامی مخالفت‌های خود را با اقدامات رژیم صهیونیستی ابراز داشتند.

رهبر دینی کلیمیان ایران اظهار داشت: پس از انقلاب هم با خط مشی که حضرت امام داشته‌اند که از همان ابتدا یهودیت را به عنوان یک دین توحیدی و الهی از موضوع صهیونیسم که یک حزب سیاسی است جدا دانسته‌اند این راهکار مخالفت با صهیونیست‌ها همچنان ادامه داشته است.

حمامی‌لاله‌زار خاطرنشان کرد: مقابله با صهیونیست‌ها یک وظیفه دینی و انسانی برای ما است و همانطور که موسی کلیم‌الله در برابر ظلم فرعون قیام کردند و با لطف و عنایت خداوند موفق شدند که بنی‌اسرائیل را نجات دهند این رویه در زمان حال نیز باید ادامه پیدا کند و انسان‌ها در مقابل فرعون زمانه بایستند البته ممکن است سختی‌ها و مشکلاتی در این مسیر وجود داشته باشد اما در نهایت پیروزی با کسانی است که در راه خدا قدم برمی‌دارند و در مقابل ظلم زمانه ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: راهکارهای مختلفی برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی وجود دارد اعم از راهکارهای سیاسی،‌اقتصادی و ... که یک نمونه در حوزه اقتصادی تحریم مصرف کالاهای تولیدشده توسط رژیم صهیونیستی است که باعث می‌شود تا از این طریق به رژیم صهیونیستی فشار وارد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول