اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توئیتر چند حساب کاربری مرتبط با ترامپ را مسدود کرد

شبکه اجتماعی توئیتر چند حساب کاربری را به‌دلیل انتشار بیانیه‌های رئیس جمهور سابق آمریکا مسدود کرد.

توئیتر چند حساب کاربری مرتبط با ترامپ را مسدود کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شرکت توئیتر چند حساب کاربری را که محدودیت‌های اعمال شده علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را که دور می‌زدند مسدود کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، توئیتر در توضیح مسدود کردن این حساب‌ها اعلام کرده آن‌ها بیانیه‌های منتشر شده بر روی وب‌سایت ترامپ را منتشر می‌کردند که برخلاف محدویت اعمال شده علیه رئیس جمهور سابق آمریکا است.

با این حال یکی از نمایندگان ترامپ مدعی شد این حساب‌های کاربری هیچ ارتباطی با نزدیکان او نداشته‌اند. یکی از مشاوران ترامپ پیش‌تر گفته است او قصد دارد شبکه اجتماعی اختصاصی خود را راه‌ اندازی کند.

شرکت توئیتر که از زمان حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حساب کاربری او را مسدود کرد، تأکید دارد حتی اگر او دوباره به کاخ سفید بازگردد اجازه حضور در این شبکه اجتماعی را نخواهد داشت.

به گفته این شبکه اجتماعی، هواداران ترامپ تنها در صورتی می‌توانند  متحوای وب‌سایت او را منتشر کنند که به قوانین و محدودیت‌های اعمال شده تناقضی نداشته باشد.

علاوه بر توئیتر، اخیراً هیأت نظارت مستقل فیس‌بوک در تصمیمی با ادامه تعلیق حساب کاربری ترامپ که بعد از حادثه حمله به کنگره به طور نامحدود مسدود شده بود، موافقت کرد.

این هیأت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «متوجه شدیم که با ادامه بیان روایت بی اساسی از تقلب انتخاباتی و دعوت مداوم برای اقدام، ترامپ فضایی را ایجاد کرد که خطر جدی خشونت را ممکن می‌کرد». 

با این حال، این هیأت تعلیق نامحدود را نامناسب خواند و از فیس‌بوک خواست ظرف شش ماه آینده این تصمیم را مورد بررسی قرار دهد و مجازاتی متناسب با مقررات این شرکت که در خصوص سایر کاربران هم اعمال می‌شود، ارائه کند.

ترامپ در واکنش به این تصمیم، این شرکت‌ها را به خفه کردن "آزادی بیان" در آمریکا متهم کرد و گفت: «مردم کشور ما تحمل نخواهند کرد! این شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی فاسد باید هزینه سیاسی بپردازند و نباید هرگز دوباره به آن‌ها اجازه داده شود روند انتخاباتی ما را تخریب و قربانی کنند».  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول