اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

روز قدس فراتر از یک مسئله ملی و عربی است

امام جمعه ساوه گفت: روز قدس تنها روز حمایت از ملت فلسطین نیست، بلکه فراتر از یک مسئله ملی و عربی است.

روز قدس فراتر از یک مسئله ملی و عربی است

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌ های امروز نماز جمعه ساوه، روز قدس و حمایت از انتفاضه فلسطین را آرمان امت اسلامی و عمل به دستور خدا دانست و اظهار کرد: از روز اول، تاسیس اسرائیل براساس زور و تزویر و زر بوده و غاصبانه به پشتوانه دولت‌های استکباری انگلیس و آمریکا تاسیس شد و هیچ یک از مولفه‌های دولت ـ کشور را به لحاظ سیاسی و حقوقی و بین المللی ندارد. 

وی با بیان اینکه نه حاکمیت، نه سرزمین و نه جمعیت اصلی آن مربوط به اسرائیل است، افزود: روز قدس تنها روز حمایت از ملت فلسطین نیست، بلکه فراتر از یک مسئله ملی و عربی است، فلسطین قطعاً آزاد خواهد شد و به مردم آنجا برخواهد گشت و در آنجا دولت فلسطینی تشکیل خواهد شد. 

امام جمعه ساوه تصریح کرد: نجات فلسطین یک وظیفه اسلامی و یک آرمان انسانی و نماد حق علیه باطل در صف بندی بین المللی سیاسی استریال به تعبیر حضرت امام (ره) روز قدس روز اسلام است چون قدس به امت اسلامی تعلق دارد نه یک ملت خاص. 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ما به سه دلیل ایرانی بودن، مسلمان بودن و انسان بودن از انتفاضه فلسطین و نهضت ضدصهیونیستی آنان حمایت می‌کنیم، گفت: فطرت انسانی، ظلم ستیزی و مظلوم یاوری است و ملت فلسطین مظلوم و ماهیت رژیم صهیونیست، اشغالگری، تجاوز و ستمگری است، خطر اسرائیل همه امت اسلامی را تهدید می‌کند، برای حفظ و بقای ایران، باید علیه اسرائیل باشیم،ضمن اینکه دستور خدا و پیامبر و اهل بیت بویژه امام علی (ع) حمایت از مظلوم علیه ظالم است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در هوچی‌گری و اغواگری مسئه میدان و دیپلماسی، بیانات رهبر معظم انقلاب کاملاً شفاف و راهگشا بود، اظهار کرد: جدای از نحوه انتشار این فایل صوتی توسط جریان نفوذ یا فریب و نیز زمان انتشار آن که در ایام مذاکره با دشمن از یک سو و در هنگامه آستانه انتخابات از سوی دیگر محتوای این فایل و گوینده آن، زشت و ناپسند بود.

خطیب نماز جمعه ساوه سپاه قدس را بزرگترین عامل اجرایی و موثر و عزت مدار جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد:  فتوحات نظام اسلامی و جبهه مقاومت و عقب نشینی و شکست دیپلماسی و میدان دشمن، به خاطر حضور قوی نیروی قدس و تفکر میدانی است که البته هماهنگ و هم افزای با دیپلماسی نظام بود. 

وی با اشاره به این که تفکر دیپلماسی التماسی در طول 42 سال انقلاب و حتی در زمان سیاسیون ملی گرایی مثل مصدق هم جواب نداد، افزود:  هر وقت در میدان، عقب نشینی کردیم دیپلماسی و پیشرفت هم شکست خورد.

 حسینی گفت: متاسفانه خیلی از این آقایان نه تنها در عمل بلکه در نظریه پردازی نافرمانی و تخطی از سیاست‌های قطعی نظام می‌کنند و وقتی هم شکست می‌خورند به رهبری نظام نسبت می‌دهند که این کار یک نفاق و ناجوانمردی است. 

وی تصریح کرد: زمان پیروزی و تقسیم مدال و سکه، فتوحات را به خود نسبت دهیم، و زمان شکست به خاطر نافرمانی، به رهبری نظام نسبت دهیم که این پسندیده نیست.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه در بحث مذاکرات و رفع تحریم همه متفقند که این توافق باید عزتمندانه باشد گفت: در مذاکرات منافع جمهوری اسلامی به دقت و با وسواس باید در آن رعایت شود و این مذاکرات و توافقات برای رفع تحریم‌ها باشد، مذاکره برای مذاکره خطاست، باید برای رفع تحریم ها باشد، همه تحریم‌ها یکجا برداشته شود و راستی آزمایی شود،  نباید همانند گذشته امضای کری را تضمین ندانید.

وی انتخابات را یک فرصت مهم برای اصلاح سوء مدیریت‌ها، تغییر مدیران ناکارآمد و ناشایسته دانست و گفت: اگر اعتراض به برخی مدیران و مسئولان و عملکرد غلط رانت خواری و فساد و ناکارآمدی داریم از طریق صندوق رای و انتخاب رئیس جمهوری حزب اللهی، پاک دست، فعال در میدان و مومن به انقلاب و امام و رهبری و وفادار به آرمان های شهیدان می توان این اعتراض‌ها را از میان برداشت.

وی افزود: مردم فریب دوقطبی سازی‌های کاذب، وعده و وعیدهای پوچ، بر‌های معاویه‌ای، قرآن بالای نیزه کردن در صفین را نخورند، جلوی تکرار اشتباهات سابق را با انتخاب درست و عاقلانه هیجانی را بگیریم، شعور سیاسی و توجه به رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، مانع سلطه نااهلان و نامحرمان می‌شود. 

خطیب نماز جمعه ساوه بر لزوم برگزاری انتخابات شفف و دقیق و صادقانه و بی طرفانه توسط دستگاههای اجرایی و نظارتی  تاکید کرد و ادامه داد:  خدشه وارد کردن در کار دست اندرکاران مجریان و ناظران و ایجاد فتنه و اغتشاش، در دستور کار دشمنان است، همه باید هوشیار باشیم، به فتنه گران و اغتشاش گران به هیچ عنوانی مجال ندهیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول