اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار سازمان جهانی بهداشت: تأخیر در تأمین واکسن و روند آهسته واکسیناسیون عامل جهش ویروس کرونا

سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد، موج جدیدی از عفونت کووید ۱۹ در آفریقا که با جهش ویروس همراه است، به دلیل تأخیر در تأمین واکسن و روند آهسته واکسیناسیون است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت: تأخیر در تأمین واکسن و روند آهسته واکسیناسیون عامل جهش ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد، موج جدیدی از عفونت کووید ۱۹ در آفریقا که با جهش ویروس همراه است، به دلیل تأخیر در تأمین واکسن و روند آهسته واکسیناسیون است.

به گفته این سازمان، کمبود جدی واکسن آفریقا را در معرض موج جدیدی از کرونا قرار می‌دهد, علاوه بر این ممکن است موج بعدی کووید 19 همراه با جهش‌های جدید باشد.

نوع B.۱.۶۱۷ که برای اولین بار در هند پیدا شد، حداقل در یک کشور آفریقایی گزارش شده است. سویه B۱.۳۵۱ که اولین بار در آفریقای جنوبی یافت شد، در ۲۳ کشور آفریقایی در حال گسترش است و سویه B۱.۱.۷ که اولین بار در انگلیس شناخته شد، در ۲۰ کشور جهان یافت شده است.

موتاپی، استاد عفونت و ایمنی بهداشت جهانی و مدیر مشترک آکادمی بهداشت جهانی در دانشگاه ادینبورگ درباره پیامدهای انواع SARS-CoV-2 و آنچه که به عنوان گونه آفریقایی ویروس کرونا مشهور شده توضیح می‌دهد: جهش در ویروس‌ها فقط هنگامی قابل توجه است که خصوصیات مهمی از ویروس مانند توانایی آن در آلوده شدن میزبان‌های مختلف، میزان انتقال، توانایی فرار از سیستم ایمنی بدن میزبان، واکسن‌ها، روش های درمانی و تشخیصی، ایجاد آسیب شناسی یا شدت بیماری را تغییر دهدو گونه آفریقایی در این دسته قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول