اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سکوت سران مرتجع عرب در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: سکوت و بی‌تفاوتی مسلمانان در خصوص مسئله فلسطین با وجود ادعای مسلمانی از سوی حاکمان کشورهای اسلامی بسیار آزاردهنده است.

سکوت سران مرتجع عرب در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، حجت‌السلام پورمحمدی در پیام تصویری روز جمعه‌ اظهار داشت: امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ شمسی طی پیامی به مسلمانان جهان از آنان خواستند، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و پس از آن هرساله راهپیمایی روز قدس در ایران و برخی کشورهای اسلامی و حتی برخی مواقع در کشورهای اروپایی و خود آمریکا برگزار می‌شود.

وی گفت: متاسفانه در  دو سال اخیر به علت شرایط کرونایی و محدودیت‌های موجود، راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود اما با استفاده از تمام ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی، مسلمانان نفرت و انزجار خود را از سران رژیم صهیونیستی با حمایت از ملت مسلمان فلسطین اعلام می‌کنند.

امام جمعه مراغه تصریح کرد: روز جهانی قدس یکی از مهم‌ترین روزها و مسئله فلسطین یکی از اصلی‌ترین موضوعات جهان اسلام است و متاسفانه سال‌هاست که قبله نخست مسلمانان در اشغال صهیونیست‌هاست و آنان با کشتار و آواره کردن مسلمانان به هیچ چیز رحم نمی‌کنند.

پورمحمدی گفت: کشورهای اسلامی و آن کشورهایی که ادعای مسلمانی می‌کنند، این حدیث پیامبر اسلام را نشنیده‌اند که می‌فرماید: «هر که روز خود را آغاز کند و دغدغه امور (مشکلات) مسلمانان را نداشته باشد، از آنان نیست و هر که فریاد کمک‌خواهیِ مردی را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست».(مَن أصبَحَ لا یَهتَمُّ بِاُمورِ المُسلمینَ فَلَیسَ مِنهُم، و مَن سَمِعَ رَجلاً یُنادِی: یا لَلمسلمینَ! فَلَم یُجِبهُ فلَیسَ بمُسلِمٍ)

وی ادامه داد: سکوت و بی‌تفاوتی مسلمانان در خصوص مسئله فلسطین با وجود ادعای مسلمانی از سوی حاکمان کشورهای اسلامی بسیار آزاردهنده است.

امام جمعه مراغه با اشاره به اینکه فلسطین برای جهان اسلام از جهات مختلف از اهمیت ویژه برخوردار است، یادآور شد: مردم فلسطین در داخل کشور در غزه و کرانه باختری همچنان مقاومت می‌کنند همچنین حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت در جنوب این کشور در حال ایثارگری و فداکاری هستند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون مقاومت جوانان در فلسطین و لبنان نتیجه داده و موجب خنثی شدن توطئه‌های رژیم صهیونیستی شده است.

پورمحمدی متذکر شد: اگر تمام مسلمانان جهان به گفته امام خمینی (ره) متحد و منسجم باشند و دست به دست هم بدهند، اسرائیل را سیل نابود می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز شاهد تقویت جبهه مقاومت هستیم و رشادت‌ها و ایستادگی آنان را در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه در مقابل صهیونیست‌ها مشاهده کردیم.

امام جمعه مراغه بیان داشت: صهیونیست‌ها در این جنگ‌ها با ذلت تمام آتش‌بس را قبول و تسلیم جبهه مقاومت شدند.

وی تاکید کرد: ضروریست این مقاومت تا آزادی قبله نخست مسلمانان از دست صهیونیست‌ها ادامه داشته باشد و امیدواریم روزی برسد که به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در قدس و مسجدالاقصی نماز جماعت برپا کنیم.

انتهای پیام/60007/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول