اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

متلاش شدن باند خرید و فروش اشیای عتیقه در مراغه

جانشین فرمانده انتظامی مراغه از دستگیری باند خرید و فروش ظروف و اشیاء عتیقه و کشف تعداد قابل توجهی اشیای تاریخی اصل و تقلبی خبر داد.

متلاش شدن باند خرید و فروش اشیای عتیقه در مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از  مراغه، علی ریحانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در سطح شهرستان اقدام به خرید و فروش اشیاء عتیقه اصل و تقلبی می نمایند، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. 

وی افزود: ماموران با انجام کار اطلاعاتی ۲ نفر متهم را در این رابطه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آنها را دستگیرکردند .

ریحانی اضافه کرد : در بازرسی از محل زندگی این افراد ظروف تاریخی، تعداد ۲۴ قطعه سکه فلزی قدیمی، یک عدد مجسمه برنجی تندیس گرگ، دو عدد زنجیر نقره و مسی و تعداد زیادی سنگ های قیمتی زینتی و نگینی و بدلیجات کشف شد. 

جانشین انتظامی مراغه تصریح کرد: متهمان در بازجویی ها صورت گرفته به خرید و فروش اشیای عتیقه و تقلبی با یک نفر دیگر از همدستانشان اعتراف که تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد. 

ریحانی با اشاره به اینکه کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان تعدادی از این اقلام مکشوفه را اصل و تعدادی را نیز تقلبی تشخیص دادند، که در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهمان تحویل مراجع قضایی شد. 

وی گفت: شهروندان می توانند در صورت آگاهی از فعالیت مجرمان مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و در تامین نظم و امنیت جامعه نقش موثری داشته باشند.

انتهای پیام/60007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول