اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

یادداشت| غروب سیاسی و پدیده زوال برای یک رژیم جعلی

اسرائیلی‌ها دچار پدیده زوال هستند و در غروب سیاسی به سر می‌برند و این بار به نظر می‌رسد که فروپاشی رژیم صهیونیستی می‌تواند از درون باشد.

یادداشت| غروب سیاسی و پدیده زوال برای یک رژیم جعلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نوید نقدی از فعالان سیاسی و اجتماعی هرمزگان در یادداشتی به‌مناسبت روز جهانی قدس با بیان اینکه اسرائیلی‌ها دچار پدیده زوال هستند و در غروب سیاسی به سر می‌برند و این بار به نظر می‌رسد که فروپاشی رژیم صهیونیستی می‌تواند از درون باشد، آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«اللّهمّ صلّ علی فاطمهٔ و أبیها و بعلها و بنیها [و السّرّ المستودع فیها] بعدد ما أحاط به علمک»

با سلام و درود به پیشگاه حضرت ولی عصر(عجل‌الله تعالی فرجه) و با درود و سلام به روح پرفتوح حضرت امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی و با درود به ارواح طیبه شهدا خصوصاً شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و با آرزوی سلامتی و توفیق برای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی الامام خامنه‌ای.

امام خمینی (قدس سره) آخرین جمعه‌ رمضان را روز جهانی قدس اعلام و حضرت آیت‌الله العظمی الامام  سید علی خامنه‌ای (دام ظله) نیز بر آن تأکید نمودند تا نگهدار و یادآور مسئله‌ اصلی ما باشد تا قدس و فلسطین بخشی از دل، عقل، تفکر، فرهنگ، وجدان، حافظه، اولویت‌ها، گفتمان، تلاش‌ها و جبهه‌ها باشند.

وقتی امام بر آخرین جمعه‌ ماه مبارک رمضان با آن قداستی که از آن برخوردار است، تأکید می‌کند در حال تأکید بر قداست و انسانی، الهی و اسلامی بودن این مسئله است. اهمیت این اعلام و نیاز مبرم به زنده نگه داشتن این روز توسط امت روز به روز بیش‌تر مشخص می‌شود.

امروز وقتی نگاهی به وضعیت امت می‌اندازیم اهمیت این اعلام، مناسبت، زنده نگه داشتن، مسئولیت و فرهنگ را احساس می‌کنیم.

پس از اشغال صهیونیستی فلسطین توسط اسرائیل و سلطه‌اش بر سرتاسر فلسطین تاریخی اشغالی از بحر تا نهر و گسترش در خاک‌های عربی دیگر، تلاش و هدف اصلی صهیونیست‌ها و سرانشان که سال‌ها برای آن کوشیدند و هنوز نیز می‌کوشند این است که مسئله‌ی فلسطین را خاتمه ببخشند و لغو کنند، ملت فلسطین را ناموجود فرض کنند، سرزمین فلسطین را دیگر فلسطین ندانند بلکه اسرائیل بخوانند و قدس دیگر به مسلمانان و مسیحیان ربطی نداشته باشد و به پایتخت ابدی کشور یهود تبدیل شود. هدف آن‌ها پس از اشغال خاتمه بخشیدن و پایان دادن به مسئله‌ی فلسطین بود.

صهیونیست‌ها هرگز فکر نمی‌کردند یک وجب از خاک فلسطین را به صاحبانش یا یک پناهنده‌ی فلسطینی را به خانه‌اش باز گردانند.

اختراع دشمن در همه‌ی این سال‌ها یک روز دشمن اتحاد جماهیر شوروی بود، یک روز کمونیسم بین المللی، یک روز جنگ افغانستان، سپس پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تبدیل شد به جنگ ایران.

اختراع دشمن، اختراع جنگ و کم‌خون کردن امت به لحاظ انسانی، مادی، مالی، اقتصادی و روانی در همه‌ی این جنگ‌ها.

جدا کردن ملت فلسطین از دیگر ملت‌های منطقه و محیطش، این خطرناک‌ترین چیزی است که در سال‌ها یا دهه‌ی گذشته به آن رسیده‌اند. جنگی که پس از همه‌ی این توطئه‌ها و چالش‌ها خود را بر منطقه و جهان تحمیل می‌کند.

به نظر بنده؛ اسرائیلی‌ها دچار پدیده زوال هستند و در غروب سیاسی به سر می‌برند و اتفاقاً این بار به نظر می‌رسد که فروپاشی رژیم صهیونیستی می‌تواند از درون باشد.

اتفاقات اخیر تمام آسیب‌های رژیم صهیونیستی نشان داده شد. خیلی ساده می توان تجارت دریایی آن‌ها را بهم ریخت.

یک مورد دیگر این بود که حیفا پالایشگاه منفجر شد و دیگری موشکی به نزدیکی دیمونا اصابت کرد یا جاسوس‌هایشان در اربیل عراق کشته شدند و یک موشک با گذر انواع سامانه‌های پدافندی به نزدیک دیمونا اصابت کرد.

عرض مناطق اشغالی در برخی مناطق به ۱۴ کیلومتر می رسد و اولین ضربه به این‌ها می‌تواند آخرین ضربه باشد.

بزرگترین ضعف آنها این است که هر اقدام تاکتیکی می‌تواند یک شکست استراتژیک باشد یعنی تنها با یک عملیات می‌توان این رژیم را منهدم کرد.

آرایش سیاسی منطقه نشان از فرسایش و کهولت قدرت‌های بزرگ در این منطقه دارد و آمریکایی‌ها دیگر نمی‌توانند به اسرائیل کمکی کنند.

شلیک موشک به مناطق نزدیک راکتور دیمونا در فلسطین اشغالی پیامی روشن برای رژیم صهیونیستی و آمریکا است، دوره‌ای که حملات بی‌پاسخ می‌ماند تمام شده است.

در این اتفاق  دستپاچگی رژیم صهیونیستی را به سبب این موشک شاهد بودیم. واقعیت هم همین است مقامات ارتش رژیم صهیونیستی سردرگم و دستپاچه شده‌اند و اعتراف کرده‌اند موشک‌های آنها نتوانسته این موشک بالستیک را رهگیری کنند.

مسئله دیگر رعب و وحشتی است که به سبب این موشک در اسرائیل به وجود آمده است. بنظرم محتوای پیام این بود که این موشک را به دیمونا نزدیم بلکه به اطراف آن در فاصله حدود ۹ کیلومتری زدیم.

دفعه بعد دیمونا را می زنیم و همه تاسیسات زیربنایی حساس شما در تیررس موشک‌های ماست و این همان رژیم صهیونیستی است که گفته بود همه جا را زیر سیطره خود دارد و قدرت بزرگی است.

تنش‌های دریایی ایران و رژیم صهیونیستی

ابعاد و پیامدها:

تداوم پاسخ‌های جمهوری اسلامی ایران و اعلام اینکه رژیم صهیونیستی قصد ندارد به درگیری‌ها ادامه دهد، نشان داد کشورمان دست بالا را در این زمینه داشته و رژیم صهیونیستی دچار خطای راهبردی شده است.

هم‌زمانی حملات اخیر در حوزه دریایی با مذاکرات وین و نیز خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای نطنز بعد از آن، نشان می‌دهد که این اقدامات می‌تواند تلاشی در راستای ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای تفسیر شود؛ ولی هدف رژیم صهیونیستی نمی‌تواند منحصر به موضوع هسته‌ای باشد.

این حملات رژیم صهیونیستی در چارچوب «کارزار بین جنگ‌ها» قابل تحلیل است و به عبارتی دیگر می‌توان این حملات را گسترش برنامه مقابله با نفوذ منطقه‌ای کشورمان به حوزه دریایی تلقی کرد.

سردارسرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در مصاحبه‌ای با شبکه المیادین:

شرارت‌هایی که صهیونیست‌ها مرتکب آن می‌شوند به خودشان باز خواهد گشت و اگر بر ادامه شرارت خود اصرار ورزند قطعا به فروپاشی نزدیکتر می‌شوند، در هر حال تمام اوضاع برای فروپاشی رژیم صهیونیستی آماده است. هر شرارتی که از هر طرفی علیه ما صادر شود را با همان میزان پاسخ خواهیم داد.

واکنش تحلیلگران رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها:

نظامی بازنشسته صهیونیستی و کارشناس مسائل راهبردی:

پس از ۵ دهه دوباره با یک تهدید بالقوه مواجه شدیم،برنامه هسته‌ای بخشی از یک بسته جامع برای فراهم کردن امنیت ایران است...!
هر روز عملیات هایی در عراق علیه آمریکایی ها انجام می‌شود ولی هیچکس پاسخ نمی‌دهدجمهوری اسلامی ایران یک پدیده بی‌سابقه در جهان ژئوپولیتیک است...!

«لیبرمن» وزیرجنگ سابق رژیم صهیونیستی:

با این اتفاقات باید آمادگی نهادهای امنیتی برای درگیری احتمالی با ایران بررسی شود...!

«جای بیخور» تحلیلگر امنیتی و سیاسی صهیونیست:

یک موشک ناشناخته از منطقه‌ای در سوریه به سوی دیمونا شلیک شد تا صدای آژیر خطر به صدا در آید؛
آیا این موشک را ارتش بشار اسد شلیک کرده است؟
آیا از سوی گروه‌های شبه نظامی شیعه شلیک شده است؟
اسرائیل در دشوارترین شرایط خود قرار گرفته است، اما رهبران اسرائیل مشغول بازی خروس جنگی هستند.

ژنرال صهیونیستی ورئیس پژوهشکده امنیت رژیم صهیونیستی:

مطمئن باشید حادثه دیشب دیمونا پاسخ ایران به حادثه مرکز غنی سازی نطنز نیست.
شرایط بسیار بغرنجی را پشت سر می‌ گذاریم، ایرانی‌ها هنوز با ما تسویه حساب نکرده‌اند.با این حال باید نفس راحتی بکشیم که آنچه منفجر شد موشک ایرانی نبود.

«نیردافوری» تحلیلگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی:

روی کاغذ سامانه های ما باید این موشک را سرنگون می‌ کرد، اما تمام سامانه ها در رهگیری آن عاجز مانده و شکست خوردند.

«آلون بن دیوید» مجری شبکه i۲۴ رژیم صهیونیستی:

حمله شب گذشته به حساس‌ترین تاسیسات اسرائیل صورت گرفته؛ جایی که مثلا قرار است بیشترین حفاظت از آن شود!

سرهنگ بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی:

ایران از یمن تا دریای مدیترانه روش‌های جنگی خود را پیچیده‌تر کرده است...!

در پایان، یاد شهیدان قدس، از شیخ احمد یاسین و فتحی شقاقی و سیّد عبّاس موسوی، تا سردار بزرگ اسلام و چهره‌ی فراموش نشدنی مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ عراقی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای قدس را گرامی میدارم و به روح امام خمینی عظیم‌الشّأن که راه عزّت و جهاد را به روی ما گشود، درود میفرستم، و برای شهدای عزیزمان رحمت الهی را مسئلت میکنم.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول