اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

پایان عمر رژیم صهیونیستی نزدیک است/روز قدس، روز وحدت ملل مسلمان

امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: می بینیم که بصیرت جهانی علیه استکبار و صهیونیسم بین الملل بوجود آمده، اگر ملل مسلمان با هم متحد باشند جبهه مستحکمی در مقابل آنان بوجود خواهد آمد که نتیجه اش اضمحلال و نابودی اسرائیل خواهد بود.

پایان عمر رژیم صهیونیستی نزدیک است/روز قدس، روز وحدت ملل مسلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هفدهم اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با بیان اینکه روز قدس روز مقابله با مستکبران است، گفت: روز قدس روز مقابله با مستکبران است روزی است که چهره منافقانه دولت های اسلامی وابسته به استکبار را رسوا کرد. قبله اول مسلمین این سرزمین پاک و مبارک که مهد انبیاء الهی بود و امروز زیر چکمه دژخیمان قرار دارد به زودی در روز قدس بطور کامل آزاد و در اختیار صاحبان اصلی قرار خواهد گرفت.

روز قدس، یادگار بزرگ امام خمینی(ره)

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به عدم تظاهرات حضوری در روز قدس، بیان کرد: امروز روز قدس است و به خاطر شرائطی که کرونا در ایران و در جهان بوجود آورده نمی شود مثل هرسال تظاهرات داشت و از این یادگار بزرگ حضرت امام ره عملاً قدردانی کرد. اگر چه مردم ایران و کشورهای مختلف و گروه های خودجوش بخصوص جوانان با ابتکاراتی که دارند در فضای مجازی و حقیقی حماسه آفرینی می کنند و ابراز تنفر و انزجار خودشان ازرژیم غاصب وسفاک صهیونیستی رااعلام می کنند و صدای مظلومیت ملت فلسطین را به گوش جهان می رسانند ولوبعض سران کشورهاگوش های خودراگرفته  باشندتاصدای مظلوم را نشنوند.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی وارد مرحله حساسی شده بود، اظهار کرد: مسئله فلسطین در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی وارد مرحله حساسی شده بود که اسرائیل آن را مرحله تثبیت موجودیت نامیده بود. در همان زمان مصر که مهمترین کشور عربی و هم مرز با فلسطین بودداعیه رهبری آرمان آزاد سازی فلسطین را بر عهده داشت.اما وقتی سازش کمپ دیوید با رژیم غاصب امضا شد مرجعیت خودش را در مقابله با دشمن از دست داد و خلاء رهبری جریان مبارزه  را بوجود آورد.

امام جمعه کرج در ادامه افزود: به طوری  که در بعض روزنامه  های رژیم صهیونیستی نوشتند با این امضاء جنگ با دولت‌های عربی تمام شد. و این واقعیتی بود که زمان هم تائید کرد و می بینیم تا امروز جنگی در سطح دولت‌های عربی با رژیم اشغالگر رخ نداده و عملاً ارتش کشورهای عربی از گردونه مبارزه با اسرائیل خارج شدند. و البته مصر لطمات دیگری هم زد و مسیر را طوری چید که ملت فلسطین در مقابل دشمن تنها بمانند و کشورهای عربی هم کمکی نکنند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) روز جمعه آخر سال را روز قدس اعلام کردند، تصریح کرد: در نتیجه جو ناامیدی همه را گرفت تا آن روزی که سفارت فلسطین را به دستور امام ره در سفارت رژیم جعلی در تهران مستقر کردند و امام روز جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس اعلام کردند و از همه مسلمانان دعوت کردند تا در تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین شرکت کنند. و به این ترتیب مسئله فلسطین را به مساله اول جهان اسلام تبدیل کردند و ارتباطی محکم بین مسلمین و آزادسازی قدس شریف بر اساس انجام وظیفه الهی برقرار کردند.

وی در ادامه افزود: روز قدس روز وحدت ملل مسلمان شد و تفکر امت واحده بودن را به سمت تحقق پیش برد. و همین تفکر بود که در بحبوحه جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و مشکلات فراوانی که وجود داشت، دستور تاسیس سپاه قدس را داد تا اعلام کند، ای مسلمانان به هیچ بهانه ای نباید به آرمان آزاد سازی قدس خدشه ای وارد شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه جبهه مقاومت از کار با قلاب سنگ به ساخت موشک نقطه زن رسیده است،بیان داشت:انگیزه ای که انقلاب اسلامی در مردم دنیا بوجود آورده بود و آرمان مقابله اسلام با استکبار و تقویت جبهه مقاومت اسلامی توسط ایران کار مبارزه با اسرائیل را از قلاب سنگ، رسانده است به تولید موشک نقطه زنی که وحشت و هراس را برای آنان دائمی کرده است. امروز مقاومت اسلامی با مدل جنگ های نامتقارن کاری کرده  که پنجمین ارتش جهان که برتری نظامی برای خودش قائل بود، توان دو روز ایستادگی را هم ندارد.

اسرائیل به زوال خودش نزدیک شده/بصیرت جهانی نسبت به رژیم صهیونیستی به وجود آمده

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه اسرائیل به زوال خودش نزدیک شده است، یادآور شد: یک زمانی رژیم منحوس در سرش حاکمیت بر سرزمینی به وسعت  نیل تا فرات را می پروراند و شعار یک ملت و یک سرزمین می داد. اما بعد از مقاومت فلسطینی ها، شعارشان را کردنددو ملت و دوسرزمین و امروز چنان ترسی برجانشان افتاده که پیشنهادی ندارند و می دانند به زوال خود نزدیک شده اند و تمام تلاش را برای حفظ موجود می کنند.

وی ادامه داد: اخیراً هم خواستند با طرح معامله قرن و اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب و طرح الحاق کرانه غربی و دره اردن برای خود اعتباری بخرند که موفق نشده اند. و از ترس پیروزی مقاومت اسلامی در انتخابات که بنا بود همه گروه های فلسطینی در آن شرکت داشته باشند آن را به تعویق انداخته اند. مقامت چنان ترسی به جانشان انداخته که مهاجرت به سرزمین های اشغالی را معکوس کرده است.

رئیس شورای امور مساجد استان البرز با بیان اینکه برخی قصد تخریب نقش شهید سلیمانی را در منتطقه داشتند، گفت: نکته دیگر اینکه امسال سال دومی است که شهید قدس به تعبیر اسماعیل هنیه در بین ما حضور ندارند. اما مکتب او زنده است ولو عده ای بخواهند ناجوانمردانه نقش او را در ثبات و امنیت منطقه و جهان نادیده بگیرند و تخریب کنند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه سید الشهدای مقاومت مبارزه را سیاست اصلی خود در سراسر منطقه قرار داد،بیان داشت:قاسم سلمانی بود که راهبرد دفاع را به هجوم تبدیل کرد و جبهه مقاومت را تقویت و حمایت کرد و به جای مذاکره، مبارزه را سیاست اصلی مقامت در سراسر منطقه قرار داد و توان آنان را بالا برد  بطوری که از پرتاپ سنگ به ساختن موشک نقطه زن رسیدند و خودش هدایت عملیات مقاومت اسلامی را در موارد متعدد به عهده گرفت.

وی در ادامه افزود:طرح های حاج قاسم نقشه های شوم صهیونیستها را که بیش از هفتاد سال است بر پیکره امت اسلامی زخم می زند و خشونت و کشتار و ویرانی به همراه دارد را از بین برد و به عالم نشان داد که اسرائیل شکست پذیر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه بصیرت جهانی نسبت به رژیم صهیونیستی به وجود آمده، یادآور شد: بزرگداشت روز قدس ولو با همین شیوه‌های دوران کرونا و فراگیری که دارد پیام خودش به رژیم غاصب را می‌دهد که زوال نزدیک است. می بینیم که بصیرت جهانی علیه استکبار و صهیونیسم بین الملل بوجود آمده، اگر ملل مسلمان با هم متحد باشند جبهه مستحکمی در مقابل آنان بوجود خواهد آمد که نتیجه اش اضمحلال و نابودی اسرائیل خواهد بود.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه غرب از ظرفیت تمدن سازی انقلاب اسلامی آگاه است، بیان کرد: غرب چون ظرفیت تمدن سازی انقلاب اسلامی را و همچنین قدرت جریان سازی و به خیزش و قیام درآوردن ملل اسلامی را دیده و می بیند، بر علیه ایران این همه توطئه می کند. موشه دایان وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی بعد از پیروزی انقلاب گفته بود این انقلاب زلزله عظیمی است که پس لرزه های آن اسرائیل را ویران خواهد کرد. قطعا همینطور است و به روزهای بازگشت این قطعه ستم دیده به پیکره اسلام نزدیک می شویم.

وی  در ادامه افزود: قطعاً امروز رهبر معظم انقلاب مطالب مهمی راجع به قدس شریف و فلسطین خواهند فرمود که موثر و راهگشا برای جهان اسلام خواهد بود. همانطور که اخیراً بیانات مهمی داشتند که همگی ملاحظه فرمودید و برای بار چندم نشان دادند که در زمینه منافع ملی با کسی ملاحظه ندارند و بدون فوت وقت، صریح و قاطع و محکم هشدار لازم را می دهند.

به جای استعفا در اینستاگرام پست می گذارند/ عذرخواهی در فضای مجازی برای چنین خطائی پذیرفته نیست

امام جمعه کرج  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: در کلمات حضرت آقا که سابقه ندارد اینطور وارد بشوند اگر دقت بفرمائید که فرمودند: مواضع دشمن شاد کن، تکرار حرف دشمن و حرف‌های خصمانه آمریکا، خطای بزرگ، این ها مطالب مهمی است خوب این خطای بزرگ ریشه اش کجاست؟ اگر تفکرشان این است و خود را در مقابل غرب هیچ می بینند و بدون ملاحظه زمان و شرائط و توجه به بازتاب منفی بیانات برامنیت و منافع ملی، از روی شیفتگی به غرب و ساده لوحانه در حضور آن افراد اعلام موضع می کنند که ظاهراً چنین تفکری دارند چون به جای عذرخواهی گفتند سوء برداشت شده و نقطه نظرات شخصی شون هست.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه برخی به جای استعفا وجبران خطای بزرگشان در اینستاگرام پست می گذارند، بیان کرد: اگر این باشد آیا چنین شخصی که دل مردم ایران را به خاطر مطالبی که به حاج قاسم عزیز و سپاه قدس نسبت داد و خاطر شریف رهبر معظم انقلاب را مکدر کرد و در عین حال عذرخواهی و استعفاء نداد بلکه برای جبران این خطای بزرگ در اینستاگرام پست گذاشت صلاحیت لازم برای ادامه ریاست بر دستگاه دیپلماسی کشور را دارد؟

وی با بیان لزوم ورود مجلس برای احقاق حقوق مردم در جریان شهید سلیمانی، ادامه داد: کارمند یک اداره را تا استعلام مکتبی و التزام به قانون اساسی و چه و چه را ندانید بکار نمی گیرید حالا چگونه راضی می شوید سکان سیاست خارجی در دست شخصی باشد که منطق مقاومت و قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای او را نمی فهمد و درک عمیقی از ساختار نظام و سیاست های آن ندارد. مجلس چرا خاموش است و احقاق حقوق مردم را نمی کند؟ جرم و جزا باید متوازن باشد عذرخواهی در فضای مجازی برای چنین خطائی پذیرفته نیست.

مردم اجازه ندهند که دزدها و مفسدان و رانت خواران در مسند بنشینند

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با اشاره به انتخابات شورا ها، گفت: راجع به انتخابات شوراها باید عرض کنم بالاخره مسیر رد و تائید افراد طبق قانون همین است که انجام شد. مراجع چهار یا پنج گانه مستنداً لیست را برای بررسی به شورای نظارت می دهند و آنها هم متکی به نظر هیئت اجرائی و مستنداتی که خودشان دارند نظر نهائی را می دهند و هر کس اعتراض دارد باید پیگری کند که قانون مسیر را مشخص کرده است.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه افزود: اما آنچه اینجا اهمیت دارد عرصه امتحانی بود که خداوند برای اجرائی و نظارت فراهم کرد تا با توجه به مرّ قانون و در نظر گرفتن خدا و پاسخگوئی در قیامت بدون توجه به فشارهای سیاسی و لابی گری ها کارشان را بکنند و نظر بدهند که این کار را کرده اند نتیجه که معلوم شده اعتراض ها شروع شده که طبیعی است باید بررسی شود اما اینکه بگویند هیئت نظارت بایدنظر هیئت اجرائی رابدهدحرف درستی نیست.

وی با بیان اینکه افرادی که برای نظام هزینه درست کرده اند نباید مسئولیت داشته باشند، افزود: پس برای چه هستند بله نظارتشان استصوابی نیست اما اگر مستنداتی داشتند که به دست اجرائی نرسیده بود آیا نباید مورد نظر باشد امروز بعد از این همه بگیر و ببند اعضای شوراهای شهرها و شهرداران در سراسر کشور لازم است دقت بیشتری در افراد بشود طرف رفته عکس گرفته پروفایل گوشیش گذاشته و ملی گرائی و مسائل دیگر را تبلیغ کرده و حمایت کرده و برای نظام چالش و هزینه درست کرده اما در استعلامات چیزی نداشته و حالا نظارت رد کرده آیا اجازه داده شود که مسئولیت داشته باشد.

آیت الله حسینی همدای در انتها با مهم شمردن رای مردم، کرد: اما آنچه از تائید و رد مهمتر است اقدام خود مردم است که اگر به هر دلیلی از دست آقایان عده ای در رفتند نباید اجازه بدهند که دزدها و مفسدان و رانت خواران در مسند بنشینند. خودتان شهرهایتان را نجات دهید با فساد مبارزه کنید مبارزه امروز شما مردم رای ندادن به مفسدان و کوتاه کردن دست آنان از مدیریت شهرهاست. دنبال افراد پاک باشید و اینها را معرفی کنید و برای بهتر شدن اوضاع تلاش کنید.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول