اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ادامه آشفتگی در بازار مرغ/ از لوح تقدیر دادن مسئولان به یکدیگر تا فرار از سئوال خبرنگار

کمبود مرغ در شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ ما را به تحقیق در خصوص شیوه توزیع مرغ ترغیب کرد که علی‌رغم اظهارات مجموعه استانداری چهارمحال و بختیاری مبنی نبود مشکل در تامین این کالای اساسی شاهد کاهش کشتار و توزیع مرغ در استان هستیم.

ادامه آشفتگی در بازار مرغ/ از لوح تقدیر دادن مسئولان به یکدیگر تا فرار از سئوال خبرنگار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سه روز قبل گزارشاتی در خصوص کمبود مرغ گرم در شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان به این رسانه واصل شد که برای پیگیری دلیل این کمبود به دفتر امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری مراجعه کردیم و رئیس دفتر امور اقتصادی استان در پاسخ گفت: دلیل این کمبود خودداری تعدادی از مرغداران از کشتار بود که این مشکل رفع شد و استان به هیچ عنوان مشکلی در تامین مرغ مردم ندارد و این کالای اساسی به وفور در استان موجود است.(خبر را اینجا بخانید)  

کمبود مجدد مرغ در شهرستان‌های فارسان و بن 

اما با وجود این اظهارات کمتر از گذشت 3 روز مجددا گزارشاتی در خصوص نبود مرغ گرم در شهرستان‌های فارسان و بن به این رسانه واصل شد که برای صحت این گزارشات از تعدادی از اهالی به صورت تلفنی پرس‌وجو کردیم و همه بر صحت این موضوع تاکید و در خواست پیگیری داشتند.

 میانگین نیاز روزانه استان در خصوص تامین مرغ گرم 80 تن می‌باشد که در 12 روز گذشته این مقدار به میانگین 50 تن کاهش یافته است

به سراغ سازمان صمت که مسؤول نظارت بر شبکه توزیع مرغ است رفتیم که غلامرضا قائدامینی معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تایید وجود کمبود در این کالای اساسی گفت: میانگین نیاز روزانه استان در خصوص تامین مرغ گرم 80 تن می‌باشد که در 12 روز گذشته این مقدار به میانگین 50 تن کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته باید مرغ مورد نیاز پنج‌شنبه و جمعه استان به میزان 160 تن کشتار می‌شد که  57 تن کشتار شد.

وی تاکید کرد: بازرسان سازمان صمت از کشتارگاه تا شبکه توزیع نظارت دقیقی بر مرغ تولیدی استان دارند اما کمبود از داخل مرغداری‌ها و جوجه‌ریزی است که نظارت بر این موضوع در حیطه اختیارات سازمان صمت نیست.

قصد داشتیم این موضوع را از معاون سازمان جهاد کشاورزی پیگیری شویم که متاسفانه نتوانستیم ارتباط برقرار کنیم و با وجود تماس‌های مکرر و ارسال پیام، مدیران جهاد کشاورزی پاسخگوی این رسانه نبودند.

معاون اقتصادی استاندار: باید به متولیان مرغ در استان لوح تقدیر بدهیم!

گفتنی‌است در تاریخ 24 فروردین‌ماه سال جاری الله‌کرم نصیری معاون اقتصادی استاندار در ستاد تنظیم بازار گفت: میزان جوجه‌ریزی مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری 750 هزار قطعه است که در روزهای آینده به یک میلیون قطعه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تامین و توزیع مرغ گرم در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت بهتری دارد و در حال حاضر مرغ گرم در مرغ‌فروشی‌ها به وفور یافت می‌شود و مشکلی در تامین آن نداریم، گفت: باید در کنار نقدهای موجود زحمات مسؤولان در تامین مرغ مردم استان مورد توجه قرار گیرد و در روزهای آینده لوح تقدیری برای مسؤولان متولی ارسال خواهد شد.(اینجا بخوانید)

لازم به ذکر است در تاریخ 4 فروردین ماه نیز ایجاد صف‌های طولانی خرید مرغ گزارشی از سوی این رسانه تهیه شد و مسؤولان به وفور مرغ در استان اظهار داشتند.(اینجا بخوانید)

 

 

امیدواریم مجموعه استانداری پاسخ قابل قبولی به افکارعمومی در خصوص تامین مرغ مردم استان داشته باشد و در صورت وجود مشکل به هر دلیل صادقانه موضوع را با مردم در میان گذارند و دلیل این وضعیت را تشریح کنند.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول