اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیام مبارزان بین‌المللی؛ قدس پایتخت فلسطین است و خار چشم امپریالیسم می‌ماند

شماری از شخصیت‌های بین‌المللی در پیام‌هایی در حمایت از قدس، قدس را پایتخت ابدی فلسطین و خار چشم امپریالیسم و نازپرورده صهیونیستش برشمردند.

پیام مبارزان بین‌المللی؛ قدس پایتخت فلسطین است و خار چشم امپریالیسم می‌ماند

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری فارس، به مناسبت روز جهانی قدس و با هدف حمایت از فلسطین، شماری از کسانی که شبکه خبری المیادین آنان را «مبارزان بین‌المللی قدس» نامید، در حمایت از فلسطین با این شبکه گفت‌وگو کردند.

شبکه المیادین در چارچوب ویژه برنامه‌های خود برای روز جهانی قدس با چند چهره مشهور و سرشناس از پنج قاره جهان در این خصوص گفت‌وگو کرد و این شخصیت‌ها در موضعی مشترک، تأکید کردند که شهر قدس، پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود. 

به گزارش المیادین، مبارزان مذکور، آلیدا گوارا مارچ، دختر چه‌گوارا از کوبا، زینب دختر شهید سردار قاسم سلیمانی از ایران، توشار گاندی نوه‌زاده ماهاتما گاندی از هند، گراسیلا رامیرز کروز، مبارز آرژانتینی و هماهنگ‌کننده کمیته بین‌المللی صلح، عدالت و کرامت ملتها، الکساندر دوگین متفکر و نظریه‌پرداز روسی هستند. 

الکساندر دوگین (روسیه):

من می‌خواهم در روز قدس درباره قدس شریف صحبت می‌کنم. می‌‌خواهم بگویم خصوصی‌سازی قدس، کاملاً ناعادلانه است، زیرا قدس پایتخت سه شاخه توحیدی ادیان ابراهیمی است.

قدس برای ما مسیحیان یک شهر مقدّس و یک مکان مقدّس است در سطح تمام نقاط جهان است. مسجدی که در قدس وجود دارد، نشان‌دهنده مکان مقدّس برای جهان اسلام است، و روشن است که این مکان تا امروز نیز مقدّس است.

برای حفظ توازن و احترام به این کثرت أدیان، باید واقعاً به قدس جایگاه یک کشور ابرقدرت اعطا کنیم. قدس نمی‌تواند فقط پایتخت یک دولت و یک قومّیت باشد. قدس متعلق به کل بشریت است، بنابراین من فکر می‌کنم که آزادسازی قدس روزی اتفاق خواهد افتاد و عدالت برقرار خواهد شد، زیرا قدس یک مکان مقدس برای همه نمایندگان عقیده و ایمان توحیدی است و باید به همین ترتیب پذیرفته شود.

به همین دلیل من اقدام دولت آمریکا (دونالد ترامپ) برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را بشدت محکوم می‌کنم. بنابراین ما بلافاصله  با آزادسازی قدس پیروز خواهیم شد.

آلیدا چه‌گوارا (کوبا):

آنچه من می‌دانم این است که قدس سرزمینی مقدّس عربی است. اسرائیلی‌ها نمی‌توانند از آن استفاده کنند. این سرزمینی متعلق به قوم دیگری است و فرهنگ دیگری است که نمی توان آن را شکست داد، یا از بین برد یا خرد کرد.

من سئوال می‌کنم که بقیه جهان در مقابل این جنایت‌ها چه می‌کنند؟ همه ما چکار می‌کنیم؟ چرا صدای خود را بلند نمی‌کنیم؟ چرا صدای ما بلندتر شنیده نمی‌شود، منتظر چه هستیم؟ آیا باید آنها را اینگونه رها کنیم تا هر زمان که خواستند مردم فلسطین را در هم کوبند؟

می‌بینید که ما در مقابل همه اینها چه کار می‌کنیم؟ این بزرگترین مشکل است: مشکل در سستی و بی‌عملی است که ما در بقیه جهان زندگی می‌کنیم. در برابر واقعیت‌هایی از این قبیل، ما به اندازه کافی صدای خود را بلند نمی‌کنیم و دست به دست هم نمی‌دهیم تا این جنایات را از ریشه قطع کنیم. بنابراین جهان باید کاری کند و به نوعی واکنش نشان دهد. کافی است! از بهره بردن و سوء استفاده از این ملت دست بردارید، از تلاش برای به زانو درآوردن این مردم دست بردارید.

این وضعیت نمی‌تواند اینگونه ادامه یابد، من واقعاً این را می‌گویم. نمی‌توان آن را مجاز دانست. زمین مقدّس است. زمین... همانطور که خوزه مارتی گفت:  «عشق به میهن، ای مادر ، یک عشق ساده‌لوحانه به خاک یا علف آن نیست که ما آن را لگدمال می‌کنیم، بلکه یک نفرت تسخیرناپذیر در برابر همه کسانی است که به  آن تعرّض می‌کنند و این نفرت ابدی در مقابل همه کسانی است که به آن حمله می کنند...».

این همان میهن پرستی است و این همان چیزی است که باید بکاریم و پرورش دهیم تا در قلب همه مردان و زنان شرافتمند این جهان رشد کند. فلسطین فلسطین است ، این سرزمین آنها است و این حق آنها است و اسرائیل باید فوراً اقدامات خود را متوقف کند و تنها ما می‌توانیم با اتحاد خود آن را از این کار منصرف کنیم. همه ما مردان و زنان شرافتمند در این جهان... ای فلسطین به پیش رو.

زینب سلیمانی (ایران):

«به نظرم راه حل و علاجی که برای مردم فلسطین وجود دارد دو راه حل بیشتر نمی‌تواند باشد؛ یکی انتفاضه مردم فلسطین و استقامت در برابر ظلمی هست که در مقابل مردم دارد اتفاق می‌افتد و شکر خدا ما شاهد این هستیم که مردم همچنان پرقدرت و محکم در مقابل این ظلم ایستادگی کردند و ساکت نمی‌نشینند در مقابل این ظلم و اتفاقی که در کشورشان در حال رخ دادن هست و اتفاق دوم که در حمایت مردم فلسطین لازم هست که اتفاق بیفتد، حمایت سایر کشورها است. سازمان هایی که دم از حقوق بشر می‌زنند، سازمان‌های بین المللی و سایر کشورهای دیگر در مقابل این اتفاق نباید ساکت باشند و باید این مردم را حمایت بکنند و کمک کنند این اتفاق و این غصب کشور مردم عزیز فلسطین زودتر تبدیل به آزادی این کشور برای مردم بشود و این وظیفه هر کشوری است که برای خودش این حق را می‌داند که کشور آزاد و مستقلی باشد» (جزئیات بیشتر).

توشار گاندی (هند): 

سلام بر خواهران و برادرانم و بر فرزندان ملت فلسطین که همچنان برای احقاق حقوق خود در سرزمین مادری خود مبارزه می‌کنند. جهان باید با آرمان آنها و مبارزه آنها برای عدالت، همدردی کند. تا زمانی که عدالت هنوز برای آنها محقق نشده است و نمی‌توان حق آنها را در سرزمین مادری خود انکار کرد. این به زخمی سوزناک در بشریت تبدیل شده است و همه ما مقصر هستیم در وجود آن.

زیرا با پرهیز از عمل، متجاوزان را تشویق می‌کنیم که حق خود را موجّه بدانند. با نزدیک شدن به بزرگداشت روز قدس، بسیار مهم است که همه ما با افراد محروم از حقوق خود همبستگی نشان دهیم. نبرد آنها برای عدالت و حقوقشان، یکی از عادلانه ترین نبردهایی است که اکنون در جریان است. بنابراین دوباره من به همه مردم در خاورمیانه، بویژه مردم فلسطین سلام می‌کنم. من با حق آنها در سرزمین مادری‌شان  همبستگی دارم.

گراسیلا رامیرز کروز (کوبا):

«فلسطین همه ما را ندا می‌دهد. ما از کوبا، هاوانا، از این سرزمین مقدس مخالف امپریالیسم، ملت فلسطین و آرمان عادلانه‌اش را در آغوش می‌گیریم. امروز روز جهانی قدس است و قدس، سرزمین مقدس ماست. قدس نزد مسیحیان و مسلمانان و همه ملت‌های اسلامی مقدس است.

قدس خار چشم امپریالیسم و نازپرورده‌ صهیونیستش است که از سال ۲۰۱۷ دولت فاشیست و کینه‌جوی دونالد ترامپ زخمی عمیق بر پیکر ما وارد کرد زمانیکه آن را پایتخت اسرائیل اعلام و به همه اهانت کرد. هرگز! قدس، برای فلسطین و ملک بشریت است...».

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول