اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش‌ها به حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

با تداوم حملات شامگاه جمعه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی و اهالی قدس رهبران گروه‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که هر لحظه باید منتظر پاسخ باشند.

واکنش‌ها به حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، صحن‌های مسجد الاقصی و محله‌های همجوار آن به خصوص محله «باب العامود» شامگاه جمعه به صحنه حملات مجدد نظامیان صهیونیست به فلسطینیان تبدیل شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حملات شامگاه جمعه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در مسجد الاقصی، محله الشیخ جراح و باب العامود دستکم ۲۰۵ نفر زخمی شدند که ۸۸ نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند.

حملات وحشیانه جمعه شب رژیم صهیونیستی به فلسطینیان با حمله نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی آغاز شد و سپس به باب العامود کشیده شد. نظامیان صهیونیست روز جمعه این منطقه را مسدود کرده و اجازه ورود فلسطینی‌ها به آن را ندادند.

منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس طی ۱۰ روز اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی قدس بوده است. اهالی قدس تاکید دارند که اجازه نمی‌دهند با بسته شدن منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیش ببرد.

 

 

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اتفاقات جمعه شب قدس گفت: «سکوت در برابر اتفاقات قدس ممکن نیست و دشمن باید هر لحظه منتظر پاسخ ما باشد.»

او در ادامه  از فلسطینی‌ها خواست خود را به مسجد الاقصی برسانند و تا روز ۲۸ ماه مبارک رمضان (که اسرائیل برنامه یورش به مسجد الاقصی را دارد) آنجا را ترک نکنند. النخاله گفت: «از هر فلسطینی که می‌تواند خودش را به مسجد الاقصی برساند می‌خواهیم این کار را انجام دهد و تا روز۲۸ رمضان آنجا را ترک نکنند.»

مساجد قدس هم بسیج عمومی اهالی شهر در نزدیک‌ترین نقطه به مسجد الاقصی برای شکستن محاصره مسجد الاقصی و نمازگزاران در آنجا را خواستار شدند.

اما جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای در واکنش به اتفاقات شامگاه جمعه مسجد الاقصی گفت: «آنچه رژیم اشغالگر بر سر نمازگزاران مسجد الاقصی آورده است نشان می‌دهد که جنگ صهیونیست‌ها علیه اهالی قدس و آزادی عبادت است.»

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه هم درباره پیامدهای حمله نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی هشدار داد و گفت با شماری از مقامات منطقه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی تماس تلفنی گرفته است.

هنیه در غزه خطاب به نتانیاهو گفت: «با آتش بازی نکن ما با هر چه در اختیار داریم از مسجد الاقصی  و شیخ جراح دفاع می کنیم و شما بازنده این نبرد هستید.»

هنیه افزود: «دشمن در قدس مرتکب حماقتی شده که از عواقب آن بی خبر است.»

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نیز اعلام کرد: «ما از جامعه بین الملل می‌خواهیم به مسئولیت کامل خود در حمایت بین المللی از ملت ما و مقدسات ما عمل کند.»

«محمد اشتیه» نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان نیز گفت: اتفاقات قدس و الشیخ جراح نمونه جدیدی سیاست نظام مند آواره ساختن فلسطینیان است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول