اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تعلل پیمانکار ۲ خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین پذیرفتنی نیست

استاندار زنجان با اشاره به وضعیت پروژه ۲ خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین گفت: تعلل پیمانکار در اجرای این پروژه به هیچ وجه قابل قبول نیست، تنها با شعار کار به جایی نمی‌رسد و در صورت تداوم این روند برخورد لازم انجام می‌گیرد.

تعلل پیمانکار ۲ خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان فتح الله حقیقی  در جلسه توسعه صادرات استان با بیان اینکه در صورت تعلل و کم کاری پیمانکار این پروژه مهم پرونده قضایی تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: هم اکنون در شرایط بد اقتصادی و شیوع کرونا قرار داریم و برای پیشبرد پروژه‌های مختلف باید بصورت عملیاتی وارد شد.

وی با بیان اینکه هر فردی بخواهد در شرایط کنونی ترک فعل کند، به ویژه برای پروژه‌ای که در سفر رهبری به تصویب رسیده است، پذیرفتی نیست، افزود: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین ۲.۵ برابر حجم ورود کالا را افزایش و از طرفی زمان تردد بین زنجان تا تهران را بیش از یک ساعت کاهش می‌دهد.

استاندار زنجان با بیان اینکه پیمانکار این طرح باید پاسخگو باشد، گفت: پیمانکار باید نسبت به شتاب بخشی کارها تلاش کند، این پروژه ۱۰۶ کیلومتر طول راه آهن را تشکیل می‌دهد و با تحقق این پروژه زمینه تبدیل استان به مرکز لجستیک فراهم خواهد شد و در واقع تحولی شگرف را در این منطقه بوجود می‌آورد.

حقیقی افزود: هفته آینده با دادستان استان نسبت به بازدید از وضعیت پروژه و روند اجرای کار پیمانکار مبادرت خواهد شد و در صورت بی توجهی باید به قانون پاسخگو باشد، نه تنها پرونده قضایی  تشکیل می‌شود بلکه به شورای امنیت ملی نیز ارسال خواهد شد.

 صادرات زنجان نوید بخش جهش سال است

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به گزارش گمرگ استان در خصوص وضعیت واردات و صادرات نیز گفت: آمارها نوید حرکت‌های خوبی در این حوزه را نشان می‌دهد که این مهم در عملکرد ماه فروردین امسال نیز نمود دارد.

حقیقی با بیان اینکه تداوم همین روند حجم صادرات استان را به بیش از ۳۵۰ میلیون دلار خواهد رساند، ادامه داد: جهش صادراتی استان در سال جاری به رغم بسته شدن مسیر ترکیه به مدت بیش از سه ماه به دلیل شیوع کرونا، بصورت معناداری افزایش یافته است.

استاندار گفت: در عملکرد یک ماهه فروردین امسال ۵۱۲ درصد افزایش صادرات داشته‌ایم که این اقدامات نوید سال خوبی را برای استان دارد و جهش ورود موقت نیز در مدت یاد شده  ۱۷۷ درصد بوده  است.

وی با بیان اینکه شمش سرب برای اولین بار در سبد صادرتی استان قرار گرفته است، گفت: هر تن صادرات استان که بیش از پنج برابر میانگین کشوری بوده است، در ماه فروردین سال جاری حفظ شده که تمامی مسائل بیانگر آن است که رشد این بخش بسیار معنادارتر خواهد بود.

حقیقی با اشاره به اینکه با وجود اینکه استان در سال گذشته به لحاظ صادراتی کاهش داشت اما ۳۱ درصد روند افزایشی را طی کرد، اظهار داشت: این موضوع از عملکرد خوب استان حکایت دارد که جهش در سال جاری ادامه خواهد یافت.

وی افزود: یکی از فرازهای بیانات رهبری با تداوم این مسئله جامه عمل پوشیده خواهد شد که در تحقق این مهم معاون اقتصادی استاندار، گمرگ و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وظیفه سنگینی بر عهده دارند که این مهم نیز باید مبتنی برنامه ریزی جامع و مشخصی باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه گمرگ استان بسترهای ایجاد چنین کاری را فراهم کرده است، گفت: پیش از این بخش بزرگی از صادرات استان از دیگر استان‌ها انجام می‌شد که با ایجاد بسترهای لازم  هم اکنون اغلب از طریق گمرگ استان انجام می‌گیرد.

وی در ارتباط با مطالعات طراحی اتصال محور راه آهن زنجان به تبریز به محور راه آهن همدان - سنندج نیز خاطرنشان کرد: این اقدام مهم بوده و به نظر می‌رسد اما و اگرهایی در خصوص این طرح وجود دارد که موارد باید به لحاظ کارشناسی و بصورت علمی و منطقی بررسی و بسیاری از مشکلات آن برطرف شود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول