اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شهیدی که با ساخت اولین پل شناور جنگ‌تحمیلی جان صدها رزمنده را نجات داد/ سازنده اولین پل شناور جنگ تحمیلی را بهتر بشناسید

شهید «محمد صداقت‌کیش» در یکی از عملیات‌ها وقتی دید نیروهای زیادی در آب‌های خروشان غرق می‌شوند با یک ساعت تفکر توانست پیشنهاد پل شناور را به فرمانده بدهد و با ساخت آن توانست جان صدها رزمنده را نجات دهد.

شهیدی که با ساخت اولین پل شناور جنگ‌تحمیلی جان صدها رزمنده را نجات داد/ سازنده اولین پل شناور جنگ تحمیلی را بهتر بشناسید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهید «محمد صداقت‌کیش» از شهدای هشت سال دفاع مقدس است، او از همان دوران کودکی بسیار باهوش و اهل تفکر بود، در یکی از عملیات‌ها وقتی دید نیروهای زیادی در آب‌های خروشان غرق می‌شوند با یک ساعت تفکر توانست پیشنهاد پل شناور را به فرمانده بدهد و با ساخت آن توانست جان صدها رزمنده را نجات دهد.

شهید «محمد صداقت‌کیش» فرزند صادق از دلاورمردان تاریخ دفاع مقدس است، اندیشه‌ والای او باعث شد که تحولی عظیم در نبردی نابرابر علیه‌ دشمن صورت گیرد و تاریخ جنگ ایران همیشه مدیون افکار بدیع این بسیجی مخلص انقلاب باشد.
وی تا مقطع دبیرستان تحصیلات خود را در شهرستان گنبدکاووس ادامه داد، وی یکی از دانش آموزان تیزهوش شهر بود که در طول تحصیل همیشه مورد تحسین و تشویق مسوولان مدارس بود که در آن تحصیل کرده‌اند.

وی با اینکه دانش آموز بود، اما استعداد فوق‌العاده‌ی داشت، هر چیزی را برای یک بار می‌دید به خاطر می‌سپرد و با وسایل آن قدر کلنجار می‌رفت تا رفع ایراد می‌کرد، به این خاطردر او قات فراغت خود در کنار تحصیل به تعمیرات لوازم خانگی می‌پرداخت و از استعداد خدادادی خود سود می‌جست.
با همه‌ مشغله کاری، ورزش را فراموش نکرد و اعتقاد داشت که عقل سالم در بدن سالم است و عضو تیم هندبال شهرستان گرگان شده بود، در میادین ورزشی تشویق‌های مکرر دوستان به او قوت قلب می‌داد، وقتی تحصیلات خود را به پایان رساند، اولین کاری که انجام داد خود را به خدمت معرفی کرد و شش برگ اعزام را در گرماگرم جنگ به دست گرفت و نزد خانواده آمد و با غرور تمام گفت که این برگه‌ شهادت من است که در دست دارم.

بعد از دوران آموزشی در مناطق جنگی مختلف خدمت کرد و جود او تاثیرات شگرفی در جبهه‌های جنگ گذاشت تا اینکه در یکی از نبرد‌ها به چشم خود شاهد غرق شدن رزمندگان در آب‌ها شد و با اعتقاد راسخ به یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت به فکر افتاد و بعد از ساعتی با خوشحالی نزد فرمانده رفت و ساخت پل شناور را برای اولین بار به عهده گرفت و با افتخار این پل را ساخت و وقتی دید که فکر او باعث نجات بسیاری از رزمندگان و صرفه‌جویی در وقت شده است، از شعف و شادی در پوست خود نمی‌گنجید.
در سال ۱۳۶۱ در حین مرخصی بین اهواز به خاطر حمله از رفتن منصرف شد و بار دیگر این سرباز رشید اسلام به خط برگشت و در شلمچه عملیات بیت‌المقدس به آرزوی دیرینه‌ی خود رسید، اما کار با عظمت او برای همیشه برای همه ماندگار شد.

انتهای پیام/2307/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول