اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۷۴ روستای گلستان فاقد آب است/ آبرسانی به روستاهای گلستان نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از وجود ۷۴ روستای فاقد آب در این استان خبر داد و آبرسانی به این روستاها را منوط به تامین بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دانست.

۷۴ روستای گلستان فاقد آب است/  آبرسانی به روستاهای گلستان نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار

بهزاد هرمزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به اینکه آبرسانی روستاهای گلستان نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است، اظهار کرد: ۷۴ روستای استان گلستان فاقد آب هستند که این رقم در دو سال گذشته ۹ روستا بوده است.

وی از آبرسانی ۱۰ روستای گلستان از طریق «مجتمع زاو» خبر داد و تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم تمامی روستاهای استان گلستان را از آب شرب آشامیدنی بهره‌مند کنیم نیاز به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.

* انقلاب بزرگی در حوزه آب گلستان/ طی دو ماه آینده یکباره ۳۰ الی ۴۰ روستای استان گلستان از نعمت آب شرب برخوردار شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: مجموع اعتبارات سال ۱۳۹۹ در حوزه آب شرب روستایی ۶۳ میلیارد تومان بوده است.

هرمزی با اشاره به یک خبر خوش در حوزه آب روستایی که طی دو ماه آینده قرار است اعلام و اطلاع‌رسانی شود، گفت: اگر این اتفاق بیفتد شاید یکباره ۳۰ الی ۴۰ روستای استان از نعمت آب شرب برخوردار شوند و این مهم انقلاب بزرگی در حوزه آب به شمار می‌آید.

* روستاهای نوار شمالی گلستان هیچ منبع مطمئن آب وجود ندارد باید ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال در آنجا اجرا کنیم که مردم این روستاها دارای آب شرب شوند

وی با بیان اینکه اکثر روستاهای فاقد آب در نوار شمالی هستند، افزود: در این مناطق هیچ منبع مطمئن وجود ندارد باید ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال در آنجا اجرا کنیم که مردم این روستاها دارای آب شرب شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه از لحاظ جمعیتی ۹۰ درصد مردم در روستاهای استان گلستان از آب آشامیدنی برخوردار هستند، اظهار کرد: ۹۳۴ روستای بالای ۲۰ هزار جمعیت در استان وجود دارد.

هرمزی بیان کرد: در کلان استان گلستان در پیک مصرف ۱۵ الی ۲۰ درصد افت دبی اتفاق می‌افتد که این عدد متناسب با شدت گرما متغییر است.

* کمبود یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در استان گلستان

وی از کمبود یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در استان گلستان خبر داد و بر لزوم صرفه‌جویی بهینه این نعمت خدادادی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در خصوص بهره‌برداری بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه استان با خشکسالی روبروست اگر روند بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی به این شکل ادامه پیدا کند فاجعه بدی رخ می‌دهد و سفره‌های زیرزمینی از بین خواهد رفت.

هرمزی با اشاره به شناسایی بیش از ۱۳ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گلستان بیان کرد: چاه‌های شهر گرگان هشت درصد کاهش آبدهی داشتند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول