اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش «مقتدی الصدر» و «سید عمار الحکیم» به جنایات صهیونیست‌ها در قدس

رهبران جریان صدر و جریان حکمت ملی عراق طی بیانیه‌هایی جداگانه جنایات این‌ روزهای رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و محله شیخ جراح را محکوم و با مردم فلسطین ابراز همدردی کردند.

واکنش «مقتدی الصدر» و «سید عمار الحکیم» به جنایات صهیونیست‌ها در قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، « مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر  و «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت‌ ملی عراقبه صورتجداگانه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در قدس و تلاش برای کوچ اجباری ساکنان محله «شیخ جراح»، با فلسطینیان ابراز همدردی و همبستگی کردند.

 

مقتدی الصدر طی پستی در توئیتر نوشت: «بار  دیگر اسرائیل تحت پوشش بین‌الملل به اقدام علیه فلسطینی‌ها وقدس شریفادامه می‌دهد؛ قدسی که باید برای همه ادیان باشد نه یک گروه جنایتکار که معنای تقدس یا معنای دین و اعتقاد را نمی داند... و خود را نگهبان قدس بدون داشتن هیچ استدلال یا صلاحیتی می‌داند».

در ادامه این پست آمده است: «همه این حملات در میان سکوت بیشتر سران عرب و مسلمان صورت می‌گیرد. گوییبیت المقدساسرائیلی است، در حالی که بیت المقدس متعلق به مردم آن است. بله، خشونتی که علیه پیشگامان بیت المقدس و در ماه رمضان روی می‌دهد، جرمی است که باید یک بازدارنده بین المللی و مردمی داشته باشد، نه فقط فلسطینی‌ها».

رهبر جریان صدر نوشت: «خداوند به انقلابیون و معترضان جزای خیر دهد. کسانی که نه از تفنگ اشغالگر یا تانکهایش نترسیدند و نخواهند ترسید و از سکوت مدعیان دموکراسی و آزادی همچون آمریکا و امثال آن نخواهند ترسید.»

وی در پایان نوشت: «این ندای نجف اشرف  خطاب به قدس شریف و  برادران فلسطینی آنهاست: "ما با شما در مقابل دشمن خود ، دشمن شما و حتی دشمن خدا ، بشریت ، صلح و ادیان هستیم."»

«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی نیز امروز (شنبه - ۸ می) طی بیانیه‌ای، اعلام کرد: «تحولات پرمخاطره در اطراف مسجد الاقصی پس از شکستن حریم آن توسط نیروهای اشغالگر و خشونت آنان برای متفرق کردن نمازگزارانی که درون مسجد تحصنی مسالمت‌آمیز کرده‌اند و حمله به آنان با گلوله و گاز اشک‌آور که موجب زخمی شدن و موارد خفگی برای نمازگزاران شده را با نگرانی فراوان پیگیری می‌کنیم». 

وی ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین در این شرایط سخت، گفت: این حملات ددمنشانه را محکوم و تقبیح می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم که برای پایان دادن به این شرایط وارد عمل شوند.

حملات وحشیانه جمعه شب رژیم صهیونیستی به فلسطینیان با حمله نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی آغاز شد و سپس به باب العامود کشیده شد. نظامیان صهیونیست روز جمعه این منطقه را مسدود کرده و اجازه ورود فلسطینی‌ها به آن را ندادند.

منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس طی ۱۰ روز اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی قدس بوده است. اهالی قدس تاکید دارند که اجازه نمی‌دهند با بسته شدن منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیش ببرد.

از سوی دیگر در محله الشیخ جراح قدس که این روزها نام آن در سطح جهان رسانه‌ای شده است،شب گذشته بار دیگر  شهرک‌نشیان قصد حمله به این محله را داشتند. شماری از جوانان اهل قدس با برپایی تجمع در ورودی این محله حمایت خود را از اهالی الشیخ جراح اعلام کردند. نظامیان صهیونیست این محله را از عصر دیروز بسته‌اند.

به دلیل تداوم فشارهای شهرک‌نشینان صهیونیست و تبانی آنها با دادگاه‌های قدس، خطر آوارگی و کوچ اجباری نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی در قدس را که دارای ۲۸ منزل در محله شیخ جراح هستند، تهدید می‌کند.

فلسطینی‌ها به موجب توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۶۵ میان دولت اردن و «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بسته شد، مالک این زمین‌ها در قدس محسوب شده و منازل آنها توسط دولت اردن ساخته شد.

اما صهیونیست‌ها مدعی هستند زمینی که منازل فلسطینی‌ها در آن بنا شده قبلا متعلق به خانواده‌های یهودی بوده. رژیم صهیونیستی اکنون با تبانی در دادگاه‌های قدس توانسته این ادعای دروغ خود را به کرسی بنشاند و صدها فلسطینی با آوارگی اجباری روبرو هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول