اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در کرمان

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران _ انستیتوفینلای کوبا با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت در کرمان آغاز شد.

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز و با حضور حقدوست معاون آموزشی وزیر بهداشت،  استاندار کرمان و جمعی از مدیران و متقاضیان، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران _ انستیتوفینلای کوبا در کرمان آغاز شد.

ریئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این آیین اظهار داشت: ۵۰ نفر از همشهریانی که ثبت‌نام کردند روز گذشته واکسن را در مانور آغاز فازم سوم دریافت کردند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد ابراز کرد: ۴۰ نفر نیرو در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا فعالیت می‌کنند و فاز نخست و دوم در کوبا با موفقیت انجام شده و فاز سوم در ایران و کوبا انجام می‌شود که ۷ دانشگاه علوم پزشکی در کشور در این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: کوبا سابقه دیرینه‌ای در تولید واکسن دارد و اعتقاد داریم تا واکسن تولید داخل نداشته باشیم شاید واکسیناسیون عمومی انجام نشود.

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در کشور به‌خوبی پیش می‌رود

حقدوست معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اتفاقی که طی یک سال گذشته در زمینه فعالیت‌های پیشرفته تولید واکسن در کشور روی داده، یک جهش است و در حالت عادی ممکن بود ۱۰ سال طول بکشد تا این اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در شهرهایی که آغاز شده به‌خوبی پیش رفته است و کرمان هم امیدواریم یکی از بهترین سایت‌ها باشد و امیدواریم به یک واکسن جهان شمول دست پیدا کنیم.

حقدوست تصریح کرد: در کرمان تلاش شود تا استان به سطح ۱۰ هزار داوطلب برسد و بتوانیم به بهترین نحو این کار را انجام دهیم.

استاندار کرمان هم در سخنانی اظهار داشت: ناگزیریم محدودیت‌ها را برگزینیم زیرا راه دیگری نداریم و واکسیناسیون در استان کرمان در گروه‌های هدف بسیار منظم انجام گرفت و هنوز گزارش تخلفی به دستم نرسیده است.

علی زینی‌وند ابراز داشت: مسؤولان هم باید داوطلب تزریق واکسن کرونا باشند و حتی خودم هم داوطلب می‌شوم تا هرچه زودتر این مسیر با موفقیت انجام شود زیرا باید سریع‌تر به تولید انبوه واکسن داخلی و واکسن‌های مشترک برسیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول