اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رژیم‌صهیونیستی، سند رسوایی غرب

اگر طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران که مسیری صلح‌آمیز را مدنظر دارد و مطابق با ارزش‌های پذیرفته‌شده دنیای امروز است، پذیرفته نشود، سلاح مقاومت سرنوشت این معادله را تعیین خواهد کرد و آن روز نزدیک است. ألیس الصبح بقریب؟

رژیم‌صهیونیستی، سند رسوایی غرب

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مهدی فضائلی طی یادداشتی در روزنامه صبح نو نوشت:

بیش از هفت دهه از اشغال فلسطین، سرزمینی که در قرآن کریم «سرزمین مقدس» نامیده شده است می‌گذرد اما نه‌تنها اشغالگران نتوانسته‌اند در این سرزمین آرامش بیابند، بلکه هر روز از روز قبل متزلزل‌تر و ناآرام‌تر شده‌اند؛ به‌ویژه از هنگامی که مبارزان فلسطینی از مذاکره و دیپلماسی دست خالی ماندند و «میدان» مقاومت را به جای «میز» مذاکره برگزیدند!

تشکیل دولت غاصب فلسطین و به قول رهبر حکیم انقلاب اسلامی، «پادگان تروریستی» در ۱۹۴۸، سند رسوایی غرب لیبرال و شرق سوسیالیست آن زمان است.

همه ادعاهای غرب، از دموکراسی گرفته تا حقوق بشر در ماجرای غمناک فلسطین بر باد رفت و همچنان ادامه دارد. 

جنایت صهیونیست‌های غاصب را که با طراحی، حمایت و پشتیبانی اروپا و آمریکا و همراهی شوروی سابق صورت گرفت و به شهید و مجروح شدن و سرانجام اخراج و آوارگی صدها هزار فلسطینی از سرزمین‌های اجدادی‌شان منجر شد با هیچ واژه‌ای نمی‌توان توصیف کرد؛ آن هم به بهانه ظلمی که اروپایی‌ها به یهودیان در اروپا کرده بودند!

و این رسوایی همچنان ادامه دارد چراکه هنوز روزانه شاهد ادامه جنایت در سرزمین‌های اشغالی هستیم و هنوز غرب از پذیرش دموکراسی ادعایی خود در این سرزمین پاک و مقدس سرباز می‌زند.
جمهوری اسلامی ایران در یک نوامبر ۲۰۱۹(۱۰آبان۹۸) طرحی را در سازمان ملل متحد تحت عنوان «همه‌پرسی ملی در سرزمین فلسطین» رسما به ثبت رسانید.

هدف  این طرح آنطور که در این سند آمده است: فراهم آوردن زمینه‌هایی برای مردم فلسطین جهت اعمال حق تعیین سرنوشت است.

اجرای این طرح شامل چهار مرحله اصلی است:
۱. اعمال حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین تاریخی خود
۲. برگزاری یک همه‌پرسی ملی در میان مردمان فلسطین که قبل از بیانیه بالفور در فلسطین ساکن بوده‌اند، شامل پیروان همه ادیان برای تعیین سرنوشت و تعیین نوع نظام سیاسی
۳. تشکیل نظام سیاسی مورد نظر اکثریت مردم فلسطین
۴. تصمیم‌گیری درخصوص وضعیت ساکنان غیربومی فلسطین توسط نظام سیاسی منتخب اکثریت.

در طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران که مبدا آن رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بوده‌اند، سازوکارهای اجرایی نیز به این شکل پیش‌بینی شده است:
۱. تمامی مردم فلسطین از جمله مسلمانان، مسیحیان و یهودیان حق شرکت در همه‌پرسی را خواهند داشت.
۲. نمایندگان مردم فلسطین از بین مسلمانان، مسیحیان و یهودیان، نقش اساسی و مدیریتی در تمام مراحل برنامه‌ریزی و اجرای طرح را برعهده خواهند داشت.
۳. با هدف تسهیل مشارکت تمامی فلسطینیان، به‌ویژه آوارگان فلسطینی در این همه‌پرسی، پروژه جهانی شناسایی، سرشماری و ثبت هویت جامع کلیه شهروندان فلسطینی در فلسطین و سایر کشورها اجرا خواهد شد. یک نهاد بین‌المللی با حضور نمایندگان مردم فلسطین وظیفه اجرای این پروژه را برعهده خواهد گرفت.
۴. یک کمیته بین‌المللی تحت نظارت و با مشارکت سازمان ملل متحد با حضور نمایندگان مردم فلسطین برای اجرای طرح مذکور و تمرکز بر مباحث اساسی فلسطین از جمله مباحث تاریخی، حاکمیتی و سرزمینی فلسطین و قدس شریف تشکیل خواهد شد.
۵. یک صندوق بین‌المللی با کمک اعضای جامعه بین‌المللی تحت نظارت کمیته مذکور برای پیشبرد و حمایت از اجرای این طرح تشکیل خواهد شد.

امروز نظام سوسیالیستی شرق فروپاشیده است اما غرب همچنان در معرض آزمون ادعاهای پرهیاهوی خویش است. البته شرایط امروز با گذشته تفاوت‌های اساسی پیدا کرده است.

در گذشته، غرب فعال‌مایشاء بود و فلسطینی‌ها منفعل و سرخورده اما امروز اراده غرب قابل اعمال نیست، چنانچه اجلاس‌ مختلف و طرح‌های گوناگون سازش همگی شکست خورده‌اند و فلسطینی‌ها با در پیش گرفتن مقاومت و دستاوردهایی که داشته‌اند امیدوارتر از همیشه آرمان فلسطین را دنبال می‌کنند.

سنگ فلسطینی‌ها امروز به موشک‌های نقطه‌زن تبدیل شده و آرزوی نیل تا فرات صهیونیست‌ها پشت دیوار ترس و وحشت محبوس شده است. لذا اگر طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران که مسیری صلح‌آمیز را مدنظر دارد و مطابق با ارزش‌های پذیرفته‌شده دنیای امروز است، پذیرفته نشود، سلاح مقاومت سرنوشت این معادله را تعیین خواهد کرد و آن روز نزدیک است. ألیس الصبح بقریب؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول