اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رشد 183 درصدی صدور اسناد مالکیتی طی سال گذشته در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از رشد 183 درصدی صدور اسناد مالکیتی واحدهای مسکونی شهری و روستایی طی یک سال گذشته در زنجان خبر داد.

رشد 183 درصدی صدور اسناد مالکیتی طی سال گذشته در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای صبح امروز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: در طول یک سال گذشته 4 هزار و 588  فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک در این استان صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به رشد و تحقق 183 درصدی در زمینه  صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری نسبت به برنامه کشوری و کسب رتبه نخست در این زمینه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش مجموعه بنیاد مسکن و همکاری مطلوب اداره ثبت اسناد و املاک توانستیم در این زمینه موفق عمل کردیم.

وی با بیان اینکه، تا کنون 67 هزار و 756 فقره سند مالکیت روستایی و 7  هزار و 355 جلد سند برای واحدهای مسکنی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، صادر شده است، خاطر نشان کرد: در مجموع برای بیش از ۷۳.۱ درصد واحدهای مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۲.۸ درصد است و زنجان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای به برخی از اهداف و مزایای صدور سند برای واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم‌سازی مساکن، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه، فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس به روستا از برخی اهداف این طرح به شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستاییان می‌توانند از سند به عنوان وثیقه بانکی استفاده و تسهیلات دریافت کنند که این مهم بسیاری از اختلافات ملکی را نیز رفع می‌کند. 

وی با بیان اینکه، صدور سند مالکیت در روستاها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سنددار کردن املاک را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: با این دیدگاه می‌توان گفت برخورداری از مزایای مالکیت تثبیت شده به ویژه برای اقشار روستاییان از ملزومات یک توسعه موزون است زیرا منابع به صورت منطقی و عدالت‌گونه میان مردم آن جامعه تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول