اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ماجرای استخراج بیت کوین در شهرداری تهران/انتقاد از عملکردحناچی در اجرا

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران توضیحاتی درباره ماجرای استخراج بیت کوین در شهرداری، وضعیت کرونا در پایتخت، عملکرد حناچی و نامه نگاری ها در جهت حمایت از دستفروشان ارائه کرد.

ماجرای استخراج بیت کوین در شهرداری تهران/انتقاد از عملکردحناچی در اجرا

خبرگزاری فارس گروه شهری:شهر تهران با جمعیت وسیع در حال حاضر با مشکلات و موضوعات فراوانی دست و پنجه نرم می کند و به غیر از دو موضوع آلودگی هوا و ترافیک که همیشه دغدغه تهرانی ها بوده این روزهاکروناهم دامن پایتخت را مشابه بسیاری از شهرهای دیگر گرفته و چالش های زیادی را برای مردم تهران ایجاد کرده است. شهروندان از مدیران شهری مطالبات زیادی دارند و حالا چند ماه مانده به پایان فعالیت شورای پنجم و مدیران شهری کنونی، صحبت های 4 ساعته حناچی در کلاب هاوس هم حاشیه ساز شده است. حاشیه هایی که بر زندگی مردم در تهران هم تاثیر گذار است و مدیران شهری هرچه بیشتر باید در جهت رفع مشکلات شهروندان گام بردارند.

درباره موضوعات مختلف درشهرداری تهراناز جمله ماجرای استخراج بیت‌کوین در شهرداری، وضعیت کرونا در پایتخت، لغو طرح ترافیک در تهران، خرید واکسن توسط شهرداری و پدیده دستفروشی و معضلات دستفروشان در شرایط کرونا و عملکرد حناچی در شهرداری تهران و صحبت های اخیر آن در کلاب هاوس با زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با بحث و گفت‌وگو نشستیم که جزئیات آن به شرح ذیل است.

ماجرای استخراج بیت کویین در شهرداری تهران

گفته می‌شود شهرداری تهران به موضوع استخراج بیت‌کوین به دلیل مشکلات مالی روی آورده و این موضوع با واکنش‌هایی مواجه شده آیا این موضوع را تأیید می‌کنید و نظر شما در این زمینه چیست؟

من هم این موضوع را شنیدم بر همین اساس از حراست شهرداری تهران پیگیری کردم و متوجه شدم مدتی پیش استخراج بیت‌کوین در شهرداری تهران انجام گرفته البته فقط یک مورد تخلف در این زمینه بوده که پس از شناسایی بلافاصله تشکیل پرونده شده و موضوع به مرجع قضایی ارجاع داده شده است.

هم اکنون دستگاه که در یکی از زیرمجموعه‌های شهرداری بوده برچیده شده و مشکل هم برطرف شده است همچنین مسؤول مربوطه در این زمینه برکنار شد البته این قضیه برای امروز و دیروز نیست و به چند ماه پیش بازمی‌گردد.

فوت روزانه بیش از 100 نفر در تهران/ یک سوم متوفیان کرونا در پایتخت

وضعیت کرونا در حال حاضر در پایتخت به چه صورت است و چه تعداد در تهران جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده‌اند؟

متأسفانه هنوز وضعیت پایتخت قرمز است و یک سوم فوتی‌ها مربوط به تهران بوده و همچنان باید رعایت پروتکل‌ها با دقت در این زمینه انجام شود.

هر چند که آمار فوتی‌ها از 150 مورد در روز کاهش یافته ولی هنوز بیش از 100 نفر در طول 24 ساعت جان خود را به دلیل این بیماری از دست می‌دهند و این مسأله جای نگرانی دارد. البته مجموعه شهرداری تهران همه اقدامات لازم را جهت پیشگیری و انتقال کرونا انجام داده و مشکلی در این زمینه نداریم.

لغو طرح ترافیک به نوعی دعوت از مردم به خیابان‌ها است/لزوم استراتژی واحد در مقابل کرونا

لغو طرح ترافیک چقدر در پیشگیری از کرونا مؤثر است و شما آیا موافق یا مخالف لغو طرح در شرایط کرونایی در پایتخت هستید؟

به نظرم رفتارهای تناقض‌آمیز در این زمینه زیاد بوده است در حالی که ستاد کرونا اعلام می‌کند قرنطینه رعایت شود و بسیاری از مشاغل در سطوح مختلف تعطیل می‌شوند لغو طرح ترافیک به نوعی دعوت از مردم به خیابان‌ها است و باید در جهت مقابله با کرونا استراتژی واحد بگذاریم و تناقضات اصلاح شود.

کارمندان دولت و بسیاری از کارکنان بخش خصوصی دورکار شده و آنلاین فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند بیش از سه هفته است که تهران در وضعیت قرمز بوده و آمار فوتی‌ها جامعه را متأثر کرده و لباس سیاه بر تن شهروندان کرده است همچنین حالا که یک سوم درگذشتگان در پایتخت ثبت می‌شود چرا با برخی اقدامات تناقض‌آمیز مواجه هستیم به نظرم باید تصمیم‌های مناسبی را در این زمینهبه صورتواحد اتخاذ کرد و از دعوت مردم به حضور در خیابان‌ها پیشگیری به عمل آورد.

نامه منتفی شدن خرید واکسن به هیات رئیسه ارسال نشده است

ماجرای خرید واکسن توسط شهرداری تهران به کجا رسید گفته می‌شود این قضیه منتفی شده است نظر شما به عنوان عضو شورای شهر در این زمینه چگونه است؟

طرحی با 17 امضای اعضای شورا به هیأت رئیسه جهت بررسی رسید و ناهید خداکرمی مبدع طرح خرید واکسن توسط شهرداری تهران بوده است هنوز نامه‌ای برای منتفی شدن این قضیه به هیأت رئیسه ارسال نشده است و ما لغو این طرح را هنوز ندیده‌ایم.

مسؤولین وزارت بهداشت اخیراً‌ اعلام  کرده‌اند به 35 شرکت مجوز داده شده واکسن بخرند که این شرکت‌ها، شرکت‌های دارویی بوده و مربوط به بخش خصوصی است که البته شهرداری جزو آنها نیست ولی امیدواریم با این اقدامات روند واکسیناسیون هر چه سریع‌تر انجام گیرد و مردم بتوانند به زندگی عادی بازگردند.

اعضای شورای شهر تهران واکسن کرونا نزده اند

چه تعداد از اعضای شورای شهر تهران واکسن کرونا دریافت کرده‌اند؟

شهروندان مطمئن باشند که هیچ یک از اعضای شورای شهر واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند کارکنان شهرداری و همشهریان برای ما در اولویت هستند بسیاری از افراد به ویژه نیروهای اتوبوسرانی و تاکسیرانی و راهبران مترو همچنین پاکبان‌ها و تطهیرکنندگان بهشت‌زهرا (س) در اولویت هستند و میان اعضای شورای شهر قضیه واکسیناسیون خودشان مطرح نشده است و امیدواریم واکسیناسیون رانندگان اتوبوس و تاکسیرانی نیز هر چه سریع‌تر انجام شود.

واکسیناسیون در بهشت زهرا تکمیل شد

سرانجام واکسیناسیون کارکنان بهشت زهرا به کجا رسید و چند دز واکسن به آنها اختصاص داده شده است؟

البته  بر اساس بررسی هایی که انجام گرفت مشخص شد 600 دز واکسن  توسط وزارت بهداشت برای سازمان بهشت زهرا (س) اختصاص داده شده است.سازمان بهشت زهرا اعلام کرده از انجا که همه کارکنان این مجموعه بیشترین میزان تردد را با شهروندان دارند هم تطهیرکنندگان و هم سایر کارکنان با تائید ستاد کرونا در برابر کرونا واکسینه شده اند.تلفن چی، پستچی، کارمندان روابط عمومی و همه کارکنان بخش های مختلف بهشت زهرا (س)واکسن کرونا دریافت کرده اند که این موضوع واکسن خواری محسوب نمی شود.

نامه نگاری برای حمایت از دستفروشان به بنیاد مستضعفان

مدتی پیش نامه‌ای جهت حمایت از دستفروشان بهپرویز فتاحرئیس بنیاد مستضعفان ارسال کردیم سرانجام این نامه چه شد؟

هنوز نامه من در این زمینه بی‌پاسخ مانده است وضعیت دستفروشان به لحاظ اقتصادی بسیار نگران‌کننده است و ناکامی‌های اقتصادی برای این افراد بسیار بیشتر از مشاغل رسمی بوده که البته اخیراً این ناکامی‌ها به دلیل تعطیلی ناشی از کرونا دامن اصناف را هم گرفته است و امیدواریم گشایش‌ها هر چه سریع‌تر برای رفع مشکلات اقتصادی حاصل شود.

عوارض اصناف محدود است/ مشکل بازاریان از اجاره بها و مشکلات بانکی 

شهرداری تهران چگونه می‌تواند به اصناف آسیب‌دیده کمک کند و آیا نگرفتن عوارض مورد توجه شورا و مدیران شهری قرار گرفته است؟

عوارضی که شهرداری از اصناف دریافت می‌کند بسیار محدود است در حال حاضر اصناف بیشتر مشکل‌شان در زمینه اجاره‌بها و موضوعات بانکی است که ربطی به شهرداری تهران ندارد.

گفته می‌شود که آمار دستفروشان همزمان با شیوع کرونا افزایش یافته است آیا شما آماری در این زمینه دارید؟

من در حال حاضر آمار دقیقی در این راستا ندارم و گزارشات داده شده بر اساس مشاهدات است ما از همه دستفروشان خواسته‌ایم در سامانه مربوط به مشاغل سیار ثبت‌نام کنند که البته تا کنون حدود هزار نفر در این زمینه ثبت‌نام کرده‌اند و به نظرم هر چه بیشتر افراد در این سامانه ثبت‌نام کنندساماندهی دستفروشانسریع‌تر انجام می‌گیرد و شهرداری در اختصاص فضای باز به آنها می‌تواند به صورت منسجم‌تر عمل کند.

حناچی شنوندهخوبیاست ولی در اجرای برنامه ها کند بود

پیروز حناچی شهردار تهران طی مدت دو سال گذشته که مسؤولیت شهرداری تهران را بر عهده داشته با فعالیت آن با نقدهای فراوانی مواجه بوده است نظر شما در مورد عملکرد حناچی چگونه است؟

یکی از ویژگی‌های اصلی پیروز حناچی صبوری آن و شنیدن حرف‌های اعضای شورا و شهروندان است به عبارتی شهردار پایتخت شنونده خوبی است اما این صبوری در اجرا سبب ایجاد مشکلات شده و باعث شده که سرعت لازم برای انجام امور را کمتر مشاهده کنیم. سرعت کارها با آنچه من با عضو شورا دارم همخوانی ندارد پروژه‌هایی مانند پایانه شرق و گود برج میلاد همچنین توسعه کالبدی دانشگاه‌های زیرمجموعه شهرداری و یا بازپس‌گیری املاکی که باید به  شهرداری برمی‌گشته است بسیار به کندی پیش رفته نظر من به عنوان یک عضو شورا است و نه کل اعضای شورا،در مورد پاسخ به تذکرات هم تقریبا 90 درصد تذکرات اعضای شورا توسط حناچی پاسخ داده شده و اگر کسی هم رضایت از پاسخ‌ها نداشته نامه‌نگاری‌ها صورت گرفته است نکته دیگری که مطرح است اینکه روش حناچی سیاسی نیست و اینکه پایان دوره فعالیتش بخواهد گزارش دهد ربطی به انتخابات و یا موضوعات سیاسی ندارد حضور در محافل رسانه‌ای ضروری است و فرقی ندارد در تلویزیون‌ باشد یا کلاپ‌ها به هر حال باید گزارش‌ها ارائه شود.

نمره‌ای که شما به عنوان عضو شورای شهر به حناچی می‌دهید چند است؟

نمره من کیفی بوده و از میان خوب، ضعیف و متوسط نمره متوسط رو به بالا می‌دهم به هر حال در حوزه شفاف‌سازی‌ها و پیشگیری از شهرفروشی اقدامات خوبی انجام گرفت.

گلایه ها از شفاف سازی واکسن خواری

شما صحبت از شفاف‌سازی می‌کنید ولی بسیاری معتقدند که حتی در مورد قضیه واکسن‌خواری و انتشار اسامی کسانی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند به خوبیشفافیتانجام نگرفته و تحت فشار رسانه‌ها فقط کدملی افراد منتشر شده است نظرتان را در این زمینه بگویید.

حتی اینکه فقط کدملی منتشر شده اقدامی ارزشمند و در جهت شفافیت است و اینکه بخواهند از حناچی که در کنار کدملی شغل افراد و منطقه‌ای که واکسن دریافت شده لحاظ شود در جهت شفافیت بیشتر است به غیر از این مسأله در مورد صدور پروانه‌ها نیز اقدام بزرگی د ر جهت شفافیت انجام گرفت واین موضوع ضریب امضاهای طلایی را به شدت در شهرداری کاهش داد.

منکر فساد در شهرداری نیستم

وضعیت فساد در حال حاضر در شهرداری تهران چگونه است؟

من منکر فساد در شهرداری نیستم ولی معمولا گروه‌های بیرونی موضوع فساد را ردر شهرداری ارزیابی می‌کنند من نمی‌توانم در این زمینه نمره دهم حناچی در مورد موضوع شهرنفروشی و بازیافت باغات اقدامات خوبی انجام داد و یا ساخت میدان‌گاه‌ها به جای مال‌ها انجام شد 9 کیلومتر فضای عمومی شهری را در منطقه 17 و 18 تحت عنوان باغ‌راه حضرت فاطمه در نظر گرفته‌ایم و روی عرشه پل امیرکبیر بیش از 2 هزار مترمربع قرار است عرصه عمومی برای منطقه 12 و 14 ایجاد شود از طرفی هزار پروژه کوچک‌مقیاس تعریف کردیم.

دولت علیه حناچی گارد گرفت ولی اوراق قرضه محقق شد

ارتباط دولت با حناچی در این مدت چگونه بود؟

حناچی در ارتباط‌گیری با دولت دچار چالش شد که البته بخش زیادی از این چالش به ساختار دولت بازمی‌گشت و دولت نتوانست از ظرفیت شهرداری استفاده کند علیرغم اینکه دولت علیه حناچی گارد گرفت و او را در هیأت دولت راه نمی‌دادند ولی توانست 4 هزار میلیارد اوراق قرضه را محقق کند  و در حمل و نقل عمومی استفاده شود ولی به علت کندی کارها وعده‌هایی که داده بود اجرای آن به کندی پیش رفت به طور مثال پل سبزی که قرار بود که مشابه پل طبیعت درگیشاساخته شود هنوز سیستم اجرایی آن فعال نشده که همه این‌ها نقاط ضعف و تصمیم‌گیری در اجرا برای حناچی بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول