اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

گونه هندی کرونا گونه «نگران‌کننده» معرفی شد

انگلیس یک سویه ویروس کرونا را که برای اولین بار در هند کشف شد،گونه «نگران‌کننده» نامگذاری کرد

گونه هندی کرونا گونه «نگران‌کننده» معرفی شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تلگراف، انگلیس یک سویه ویروس کرونا را که برای اولین بار در هند کشف شد،گونه «نگران‌کننده» نامگذاری کرد زیرا موارد  ابتلا به این جهش در یک هفته بیش از دو برابر شد.

به گفته کارشناسان،  تعیین نوع  سویه کرونا چشم انداز آزمایش در نقاط آلوده را برای جلوگیری از انتقال بیماری افزایش می‌دهد.

نوع B۱۶۱۷.۲ یکی از سه سویه ویروسی کرونا است که برای اولین بار در هند مشاهده شده و در حال حاضر در انگلیس شناسایی شده و توسط «PHE» تحت بررسی است؛ بقیه سویه‌ها به عنوان B۱۶۱۷.۱ و B۱۶۱۷.۳ شناخته شده‌اند.

گونه هندی ویروس کرونا که با نام علمی B.۱.۶۱۷ شناخته می‌شود تا کنون دو نوع تغییر ژنتیکی در پروتئین سطح ویروس داشته است: E۴۸۴Q و L۴۵۲R. جهش اول E۴۸۴Q مدتی است که شناخته شده و در گونه‌های انگلیسی، آفریقای جنوبی و برزیلی ویروس کرونا نیز وجود داشت. جهش دوم L۴۵۲R نیز در ویروس کالیفرنیایی دیده شده بود. در ویروس هندی اما هردوی این جهش‌ها برای اولین بار با هم روی داده‌اند و به همین دلیل در گزارش‌های علمی از آن با عنوان جهش مضاعف یاد می‌شود.

براساس گزارش‌های موود، موارد B۱۶۱۷.۲ از ۲۰۲  مورد در هفته گذشته به ۵۲۰ مورد افزایش یافته و تقریبا نیمی از موارد مربوط به سفر یا تماس با یک مسافر است.

نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون گفت: در حال حاضر ما با دقت به دنبال عملکرد نوع هندی ویروس هستیم، هیچ شواهدی از مقاومت آن در برابر واکسن‌ها در دسترس نیست.

روسای بهداشتی اعلام کردند که نوع بسیار عفونی کووید که برای اولین بار در هند کشف شد، پس از دو برابر شدن موارد در روز جمعه به عنوان گونه «نگران‌کننده» معرفی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول