اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وجود ۱۰۰ واحد راکد در همدان/ احیای ۱۲۰ واحد طی سال گذشته

معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ۱۰۰ واحد راکد در همدان وجود دارد گفت: طی سال گذشته ۱۲۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ احیا شد.

وجود ۱۰۰  واحد راکد در همدان/ احیای ۱۲۰ واحد طی سال گذشته

ظاهر پورمجاهد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ واحدهای راکد به مرور مورد بررسی قرار گرفته که امسال نیز باقی مانده همان لیست در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه به منظور بررسی و رفع مشکل واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و مجریان جلساتی برگزار می‌‌شود افزود: در حال حاضر ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیر فعال در استان وجود دارد که به مرور بررسی و مشکل آنها برطرف می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار همدان با اشاره به اینکه سامانه‌ اطلاعاتی از سوی جهاد کشاورزی، صنعت، معدن تجارت و میراث فرهنگی به منظور درج اطلاعات واحدهای راکد ایجاد شده است بیان کرد: در استانداری برای پیگیری رفع مشکلات واحدها با مراجعه به این سامانه اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت واحد «زمرد آسیا» خاطرنشان کرد: بین شرکای این واحد اختلاف وجود دارد به طوری که حدود ۱۶ سال است که یک قسط ازتسهیلات بانکیخود را پرداخت نکرده‌ است.

پورمجاهد بیان کرد: اگر این واحد توجیه اقتصادی داشته و فعالیت کرده چرا اقساطش را پرداخت نمی‌کند، اگر توجیه ندارد چرا باید مجدد فعال شود بنابراین این واحد یا باید نوسازی ماشین‌آلات را در برنامه قرار دهد یا باید تنوع در خط تولید ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه ۵۵ مورد از واحدهای راکد در تملک بانک‌ها قرار گرفته است گفت: به منظور رفع مشکل آنهابه صورتمرتب با دستگاه‌های اجرایی جلسه داریم تا یا این واحدها به صاحب اصلی خود برگردند یا به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شوند که سال گذشته چند مورد به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد.

معاون اقتصادی استاندار همدان در پایان سخنانش اضافه کرد: در  سال ۹۹، ۱۲۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در سطح استان احیا شد که برای یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول