اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش خانه‌های هلال همدان به 174 مورد/ تدوین «طرح اسکان اضطراری»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه امسال در هفته هلال احمر با افتتاح ۲۳ خانه هلال، تعداد آنها در استان به ۱۷۴ مورد افزایش می‌یابد از تدوین «طرح اسکان اضطراری» و تحویل آن خبر داد.

افزایش خانه‌های هلال همدان به 174 مورد/ تدوین «طرح اسکان اضطراری»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی سنجربیگی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی هلال احمر گریزی به چشم‌انداز جمعیت هلال احمر استان همدان در راستای ایجاد جامعه ایمن، تاب‌آور و آماده در برابر مخاطرات زد و اظهار کرد: اقدامات این مجموعه در راستای گسترش دوستی و ترویج خدمات داوطلبانه انجام می‌شود.

وی کمک به ایجاد جامعه تاب‌آور، کاهش جامعه خطر و پاسخگویی موثر به حوادث و سوانح، ترویج و جلب مشارکت اجتماعی در فعالیت‌های بشردوستانه با تقویت نقش جوانان و داوطلبان، پاسحگویی کارآمد و اثربخش به حوادث و سوانح، توانمندسازی تیم‌های عملیاتی، کمک به کاهش بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و ترویج فرهنگ خدمات داوطلبانه و کمک به افزایش سطح تحت پوشش با هدف دسترسی آسیب‌پذیرترین افراد جامعه به خدمات درمانی و توانبخشی را بخشی از چشم‌انداز هلال احمر در استان دانست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۵۲۰ ماموریت امدادی در سطح استان انجام شده که دو درصد کل ماموریت‌های امدادی کشور را تشکیل داده است گفت: در حوزه آموزش همگانی و تخصصی در سال ۹۹ حدود ۸۰ هزار نفربه صورت مجازی و نیمه‌حضوری از آموزش‌های جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه میانگین ماموریت روزانه در استان به صورت تقریبی ۱۵ درصد بوده است گفت: طی سال گذشته در کل حوادث استان تعداد مصدومان امدادرسانی شده ۴۱۵ نفر بود که ۱۲۱ مصدوم سرپایی و ۲۹۴ مصدوم انتقالی بوده‌اند.

سنجربیگی میانگین امدادرسانی روزانه به مصدومان حوادث در استان را به صورت تقریبی تعداد ۱۰۲ نفر عنوان کرد و با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در مجموع حوادث نیز ۷۶ نفر بوده است در ادامه اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم و خدمات‌رسانی به بیماران و نیازمندان با ویزیت رایگان، کمک به تامین دارو و توزیع بسته‌های بهداشتی و سبدهای غذایی را از دیگر اقدامات هلال احمر عنوان کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح مشارکت ایرانیان(حامیان سلامت و کرامت) با همکای ۱۶۴ پزشک داوطلب، ۱۷ داروخانه و ۱۱ درمانگاه به صورت رایگان به مددجویان، تشکیل پرونده برای مددجویان و بیماران کرونایی و مساعدت به آنها را از دیگر اقدامات دانست و از تجهیز بانک امانات تجهیزات پزشکی شعب استان و توزیع ۳۰ کپسول اکسیژن، ۱۲ اکسیژن‌ساز، ۳۰ پالس اکسی‌متر و... در بین شهرستان‌ها و تحویل امانی اقلام مورد نیاز به بیماران کرونایی و نیازمند خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه سال گذشته سهم استان همدان افتتاح ۱۱۰ خانه هلال بود که ۱۵۱ خانه راه‌اندازی شد گفت: با این تفاسیر در استان ۴۱ خانه بیش از سهم پیش‌بینی شده افتتاح کردیم.

آمادگی برای ایجاد خانه هلال خبرنگاران در همدان

وی با بیان اینکه امسال در هفته هلال احمر نیز با افتتاح ۲۳ مورد تعداد خانه‌های هلال استان به ۱۷۴ مورد افزایش می‌یابد اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف هلال احمر افزایش مشارکت اجتماعی داوطلبان در محلات کم‌برخوردار استان است که در ۶ محله محروم در ۶ شهرستان‌ با هدف بهره‌گیری از جوامع محلی به منظور توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

 سنجربیگی با اشاره به اینکه راه‌اندازی خانه داوطلب در محلات، با کمک اهالی محل به منظور آگاهی از نیازمندی‌ها و رفع مشکلات معیشتی و درمانی انجام می‌گیرد در ادامه از اجرای ۷۰۰ برنامه در حوزه معاونت امور جوانان، انجام طرح آمران سلامت، نذر سلامت به منظور مقابله باکرونا با رویکرد نظارتی و اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: ۲۴۴ هزار نفر از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به توزیع سبد معیشتی در قالب کمک مومنانه در سطح استان طی سال گذشته به ارزش ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان گفت: کمک به نیازمندان و تأمین بسته‌های معیشتی نیز کماکان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از تدوین «طرح اسکان اضطراری» و تحویل آن به استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه مانند زلزله تهیه شده است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به راه‌اندازی خانه هلال خبرنگاران در شهرستان ملایر از آمادگی برای ایجاد این خانه در شهر همدان خبر داد و گفت: بهره‌گیری از توان خبرنگاران در برنامه‌های هلال احمر آثار و فواید بسیاری برای جامعه دارد که باید از این ظرفیت بهره برد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول