اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

گلایه‌های دانش‌آموزان و خانواده‌ها به جایی نرسید/ ستاد کرونا به برگزاری حضوری برخی امتحانات رأی داد

تعدادی زیادی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم درخواست داشتند که امتحانات این دو پایه به شکل حضوری برگزار نشود اما ستاد ملی مبارزه با کرونا به برگزاری حضوری این امتحانات رأی داد.

گلایه‌های دانش‌آموزان و خانواده‌ها به جایی نرسید/ ستاد کرونا به برگزاری حضوری برخی امتحانات رأی داد

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: با اوج گرفتن دوباره کرونا در پایان تعطیلات نوروزی، نگرانی از بابت برگزاری حضوری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان، دغدغه این روزهای خانواده‌های دارای فرزند پایه نهم و دوازدهم بود؛ نگرانی که باعث شد گلایه‌های خود را از هر طریقی که ممکن بود به گوش مسؤولان برسانند.

اما وزارت آموزش و پرورش عنوان می‌کند که چون امتحانات به آینده و سرنوشت بچه‌ها گره خورده است جز با برگزاری حضوری آن، شکل دیگری امکان‌پذیر نیست و برای رعایت عدالت تنها راه همان امتحان حضوری البته با پیش‌بینی‌های لازم در زمینه پروتکل‌های بهداشتی است.

در سامانه فارس من خبرگزاری فارس نیز صدها پویش با بیش از 100 هزار امضا توسط دانش‌آموزان ایجاد شده است و خواستار برگزاری امتحانات مجازی هستند به عنوان مثال در پویش «لغو امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم» تعداد 84 هزار و 300 دانش‌آموز خواستار لغو امتحانات حضوری شدند.

* امتحانات حضوری دانش‌آموزان برگزار در موعد مقرر می‌شود

اما امروز مصوبات نهایی ستاد کرونا منتشر شد و بر اساس آن، امتحانات حضوری دانش‌آموزان در موعد مقرر برگزار می‌شود.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، آب پاکی را روی دست خانواده‌ها و دانش‌آموزان ریخت و گفت: آزمون پایه نهم ۲۷ اردیبهشت تا تا ۲۴ خرداد به صورت حضوری برگزاری می‌شود همچنین آزمون پایه دوازدهم نیزبه صورتحضوری از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمون‌های سنجش ملی پایه ششم هم ۲۵ اردیبهشت به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: آزمون سمپاد ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود و آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله بعدی آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به صورت حضوری برگزار می‌شود.

* چرا امتحانات کارشناسی ارشد جابجا شد اما امتحانات دانش‌آموزان نشد؟

بعد از اینکه مصوبات ستاد کرونا منتشر شد، یکی از گلایه‌های خانواده‌ها این بود که چرا باید امتحانات آزمون کارشناسی ارشد که شرکت‌کنندگان آن، افراد بزرگسال هستند، به زمان دیگری موکول شود اما امتحانات نهایی در همان خرداد برگزار شود؟

پدر یکی از دانش‌آموزان پایه نهم به خبرنگار فارس گفت: واقعا به نظر می‌رسد هیچکس به فکر بچه‌ها نیست. اصلا انگار نه انگار که انواع ویروس کرونا آمده است و این ویروس‌ها هم هر سنی را درگیر می‌کند. چرا باید فرزندان ما امتحان حضوری بدهند؟

وی ادامه داد: جالب اینجاست که ستاد کرونا، آزمون کارشناسی ارشد را که در خرداد برگزار می‌شود، تغییر داده است اما مصر است که امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم برگزار شود، این چه تصمیمی است؟ ما خانواده‌ها به این تصمیم اعتراض داریم.

* امسال 2700 حوزه برگزاری نسبت به شرایط عادی افزایش‌یافته است

وزارت آموزش و پرورش در برابر نگرانی خانواده‌ها عنوان می‌کند که کاری که از دستش بر می‌آید این است که پروتکل‌ها را رعایت کند چون اصل ماجرا یعنی برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به شکل حضوری بر اساس مصوبه 977 مورخه 13 مرداد 1399 شورای عالی آموزش‌ و پرورش است.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم به دلیل تأثیر نتایج آنها در سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: از 27 اردیبهشت تا 24 خرداد ماه، امتحانات نهایی در گروه‌های تجربی و ریاضی و گروه علوم انسانی و معارف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده است برای امتحانات پایه نهم در شرایطی که وضعیت مناطق استان یکسان باشد، سؤالات به‌صورت استانی و  بر مبنای وضعیت تعیین‌شده طرح شود، گفت: سؤالات هماهنگ پایه نهم برای هر استان و یا منطقه به‌صورت مجزا طراحی شود و دانش‌آموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان می‌دهند.

ساکی تصریح کرد: به‌منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و عوامل اجرایی، امتحانات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که دانش‌آموزان در گروه‌های مجزا در جلسات امتحان حاضر شوند همچنین امسال 2700 حوزه برگزاری نسبت به شرایط عادی، افزایش‌یافته است تا دانش‌آموزان با فاصله دو متر از یکدیگر و در فضایی که از تهویه کافی برخوردار است، روی صندلی قرار گیرند.

* پیش‌بینی‌های لازم بهداشتی برای امتحانات حضوری دانش‌آموزان

با این حساب، امتحانات دانش‌آموزان از هفته آینده و با پایان ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود. محمد محسن‌بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات رعایت می‌شود. استفاده ماسک، ضدعفونی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، همه از جمله مواردی است که در برگزاری امتحانات حضوری مورد تأکید است و انجام می‌شود.

به گزارش فارس، به رغم اینکه در این مدت، تعداد زیادی از دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم و خانواده‌های آنها خواستار برگزاری مجازی امتحانات بودند اما آموزش و پرورش که این امتحانات را مهم و سرنوشت‌ساز ارزیابی می‌کند حاضر نیست که این امتحانات را به شکل مجازی برگزار کند و اکنون هم ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری حضوری این امتحانات را تأیید کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول