اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برکات انفاق در زندگی کشاورز شهرقدسی/ از اهدای اراضی تا بخشش در ایام کرونایی

کشاورز خیر شهرقدسی که نخواست نامی از او ذکر شود طول عمر، سلامتی و برکت زندگی خود را مدیون عنایت خداوند و قدم گذاشتن در راه امام حسین(ع) می‌داند و می گوید: «خوشا به حال آن کسی که خدا هرچه به او نداده ولی سخاوتمند و بخشنده است».

برکات انفاق در زندگی کشاورز شهرقدسی/ از اهدای اراضی تا بخشش در ایام کرونایی

خبرگزاری فارس از شهرقدس: انجام کار خیر موجب پرورش نفس انسان می‌شود و احسان و نیکوکاری در راه رضای خدا پرسودترین و بهترین معامله است.

خیر و نیکوکار شهرقدسی که برکت زندگی، سلامتی و مال خود را مدیون لطف خدا و ائمه اطهار(ع) می‌داند، کمک‌های بسیاری به نیازمندان و انجام امور خیر در زمینه‌های مختلف انجام داده و راضی نشد که نامی از او برده شود و معتقد بوده که این کمک‌ها همه در راه رضای الهی است و اوست که به رزق و روزی انسان برکت می‌دهد پس نیازی نیست که نام و نشانی در میان باشد.

خیراندیش شهرقدسی، همه کارهای خود را برای رضای خدا انجام داده و همواره شاکر خداوندی است که نعمت طول عمر و سلامتی عطا کرده که بتواند در این راه‌ها قدم بردارد و معتقد است که قدم برداشتن در راه ائمه اطهار بی‌اجر و پاداش نیست و می‌گوید: «خوشا به حال آن کسی که خدا هرچه به او نداده ولی سخاوتمند و بخشنده است».

نیکوکار بی‌نام اما صاحب نام شهرقدسی سال‌ها در امر کشاورزی فعالیت داشته و سالانه صدها تن میوه، گندم و ذرت برداشت کرده است و از درآمد آن‌ها در دستگاه امام حسین(ع) و کمک به فقرا و نیازمندان خرج کرده و در کنار پرداخت خمس و زکات، ملکی برایخانوادهبی‌سرپرست اهدا کرده و همه این برکات را عنایت خداوند می‌داند.

ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری 

وی از زمانی که زندگی مشترک خود را آغاز کرد، هرسال یک دهه ماه محرم مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) در مسجد جامع شهر را برقرار کرده و این امر همچنان ادامه دارد.

نیکوکار خوشنام و همسرش از خیرینی هستند که سال‌ها زندگی و درآمد خود را صرف خدمت به مردم و دستگیری از نیازمندان و امور خیر کرده‌اند و با روحیه انسان دوستی، ترویج امر خیر و خیراندیشی گره گشای مشکلات مختلف مردم شده‌اند.

اثرات کار خیر تاحدی است که فرزندان و نسل‌های آتی نیز از آن بهره می‌برند و امام صادق علیه السلام در این باره فرمودند: «کسی که در راه خدا انفاق کند پس از او فرزندانش مورد کرامت و لطف خداوند قرار می گیرند»؛

چندی پیش همسر نیکوکار و دست به خیر نیکوکار شهرقدسی از دنیا رفت و فرزندان نیز ادامه دهنده راه مادر شدند.

وقتی کار برای خدا باشد

بخشی از امورات انجام شده خیر شهرقدسی اهدای زمین‌های ۹ هزار، ۱۰ هزار، یک‌هزار، ۵۰۰ و ۲۵۰ متری به ترتیب برای ساخت مجموعه تفریح فرهنگی، مرکز آموزشی،ساخت مرکز نگهداری معلولین ذهنی، چند واحد مسکونی برای خانواده نیازمندان و محلی برپایی هیأت مذهبی است همچنین این اقدامات خداپسندانه با آزادی دو زندانی و نجات از مرگ و برگشت به آغوش زندگی، بخشش قرض‌هایی که به مردم داده و دستگیری از مستمندان نیز ادامه داشته و اخیراً نیز کمک ۱ میلیاردی برای ساخت یک مرکز درمانی داشته است.

نیکوکار شهرقدسی معتقد است که هر چه در راه امام حسین(ع) صرف کرده ده‌ها برابرآن رادریافت کرده است و می‌گوید: «هر کس که در راه رضای الهی قدم بردارد سربلند و با عزت در دنیا و آخرت می‌شود».

بخشش‌های روزهای کرونایی

نیکوکار شهرقدسی در روزهای شیوعکروناو شرایط نامناسب اقتصادی، علاوه بر اینکه از مستأجران خود یک سوم اجاره را می‌گیرد از همه آن‌ها خواسته است که روزی خانواده خود را بابت اجاره ندهند و هرچه در توان دارند پرداخت کنند.

همچنین در این روزهای سخت کرونایی برخی افراد که توان دادن کرایه خانه خود را ندارند به او مراجعه می‌کنند و دست خالی برنمی‌گردند و مبالغ زیادی هم که به مردم قرض داده است و آن‌ها توانایی برگرداندن آن را ندارند، قرض همه را در راه رضای خدا می‌بخشد.

در پایان گفت‌وگو با کشاورز نیکوکار شهرقدسی وی از مسؤولان تقاضا کرد که در راه رضای خدا به ملت شریف ایران خدمت کنند و عمل در حرف‌های خود داشته باشند و به مردمی که در شرایط مناسب معیشتی و اقتصادی نیستند کمک کنند و دولت اقدامی برای رفاه آن‌ها داشته باشد و پشتیبان رهبری که با اقتدار کشور را اداره می‌کند باشند و صحبت‌های خود را با این جمله پایان داد: «خوشا به حال کسی که اگر نمی‌تواند دل کسی را به دست آورد دل کسی را هم نمی‌شکند».

انتهای پیام/۶۷۰۷۵/گ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول