اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عوامل اصلی تقلب در کنکور 99 در لردگان شناسایی شدند/معرفی داوطلبان خاطی به سازمان سنجش

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان از شناسایی و تعقیب قضایی عوامل اصلی گروه سازمان‌یافته تقلب در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ خبر داد.

عوامل اصلی تقلب در کنکور 99 در لردگان شناسایی شدند/معرفی داوطلبان خاطی به سازمان سنجش

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل چهارمحال و بختیاری سعید جریده اصل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان گفت: در سال ۱۳۹۹ برخی افراد با انگیزه‌های مالی و سودجویانه ضمن تشکیل یک گروه سازمان‌یافته مبادرت به اغفال تعدادی از دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف نمودند و به آن‌ها و والدینشان اطمینان خاطر دادند که به سوالات کنکور سراسری و پاسخ‌نامه سوالات دسترسی دارند و می‌توانند در ازای دریافت مبالغی همزمان با روز برگزاری آزمون سراسری پاسخ سوالات کنکور را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

کشف تجهیزات الکترونیکی از داوطلبان توسط مراقبین

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان افزود: در روز برگزاری آزمون سراسری از برخی داوطلبان تجهیزات الکترونیکی کشف شد که این تجهیزات از طریق گروهی مجرمانه تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار گرفته‌ بود و البته با هوشیاری و دقت مراقبین این افراد موفق به استفاده از این تجهیزات نشدند.

وی ادامه داد: پس از کشف تجهیزات مذکور، تحقیقات قضایی جامع و کاملی جهت کشف ابعاد قضیه آغاز و در جریان این تحقیقات مشخص شد عده‌ای سودجو با تشکیل گروهی سازمان‌یافته نسبت به فعالیت غیرمجاز در زمینه کنکور سراسری اقدام و مدعی دسترسی به سوالات کنکور سراسری و پاسخ‌نامه‌ها هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان با بیان اینکه همه عوامل این گروه در اسرع وقت شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند، تصریح کرد: در حال حاضر تحقیقات جهت بررسی صحت یا نادرستی ادعای متهمان در جریان است و تا اتمام تحقیقات نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

جریده اصل خاطرنشان کرد: به علت اینکه متهمان با افراد دیگر در سایر استان‌های کشور مرتبط بودند و باید آن افراد نیز شناسایی و از آن‌ها تحقیق شود، لذا رسیدگی قضایی ادامه دارد.

معرفی داوطلبان خاطی به سازمان سنجش

وی افزود: علی‌رغم این موضوع در آینده‌ای نزدیک تحقیقات قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب لردگان خاتمه می‌یابد و با توجه به دلایل به دست آمده مبنی بر ارتکاب جرم از سوی متهمان، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری۲ ارسال خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب لردگان با اشاره به اینکه همه داوطلبان کنکور سراسری که با این گروه مجرمانه ارتباط داشتند در همان ابتدای کار شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: اسامی این داوطلبان نیز به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام شده تا مطابق مقررات نسبت به تخلفات احتمالی ایشان رسیدگی و اتخاذ تصمیم شود.

سعید جریده اصل در پایان اعلام داشت: طی چند روز اخیر همه موسسات غیرمجازی که در زمینه کنکور سراسری در شهرستان لردگان فعالیت داشتند شناسایی و دستورات قضایی لازم برای پلمب این موسسات و جلوگیری از فعالیت آن‌ها صادر شد.

انتهای پیام/68033/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول