اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برگ برنده رزمایش عمرانی بسیج سازندگی گلستان با افتتاح ۲۰۰ پروژه در کمتر از ۳ ماه/ ۶۰ هزار بسیجی پای کار مقابله با کرونا

کارنامه بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان در اجرای پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، معیشتی، بهداشت، کشاورزی، توزیع جهیزیه نوعروسان، فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی درخشان است و برگ برنده این موفقیت در اجرای ۲۰۰ پروژه عمرانی است که در کمتر از سه ماه به بهره‎برداری رسید.

برگ برنده رزمایش عمرانی بسیج سازندگی گلستان با افتتاح ۲۰۰ پروژه در کمتر از ۳ ماه/ ۶۰ هزار بسیجی پای کار مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سالروز تشکیل بسیج سازندگی فرصت خوبی برای تشریح اقدامات بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان شد تا اقدامات انجام شده و برنامه‌های سال ۱۴۰۰ این مجموعه را در عرصه‌های مختلف نظاره‌گر باشیم موفقیت‌هایی که کارنامه بسیج سازندگی را برای کمک به مردم خصوصا قشر نیازمند و محروم جامعه را درخشان کرده است، «حسن ملک‌حسینی» مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان اقدامات این مجموعه افتخارآفرین را تشریح کرده است.

* اهداف بسیج سازندگی در مسیر تکاملی گسترده‌تر و مؤثرتر شده است

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان با تبریک سالروز تشکیل بسیج سازندگی گفت: همزمان با ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ مقام معظم رهبری در راستای ادامه خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار دستور تشکیل و راه‌اندازی بسیج سازندگی را صادر کردند.

حسن ملک حسینی در خصوص اهداف شکل‌گیری بسیج سازندگی اظهار کرد: این مجموعه به منظور پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان، شور و نشاط نسل جوان، تشکیل گروه‌های جهادی خدمت‌رسان، کمک به دولت در راستای سازندگی و محرومیت‌زدایی، همچنین کمک به بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه اهداف بسیج سازندگی در مسیر تکاملی گسترده‌تر و مؤثرتر شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی در زمینه محرومیت‌زدایی، عمرانی، زیرساختی در مناطق مختلف به‌ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

*۶۲۰۰ گروه جهادی در قالب ۶۰ هزار بسیجی پای کار مقابله با کرونا

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان افزود: فعالیت در عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی، اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، خدمات‌رسانی شامل معیشتی، جهیزیه، بهداشت و درمان، آموزش و فنی‌حرفه‌ای، کمک به مردم در بحران‌های طبیعی از جمله مواردی است که بسیج سازندگی در این عرصه‌ها ورود کرده است از زلزله «ورزقان» گرفته تا «سرپل‌ذهاب» و اوج خدمت‌رسانی بسیج سازندگی در سیل گلستان بوده‌ است.

ملک حسینی با اشاره به اینکه ۳۰۰ گروه جهادی خدمت‌رسانی در زلزله «سی‌سخت» را انجام دادند، ابراز کرد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در قالب ۶۰ هزار بسیجی پای کار همدلی با مردم و کادر درمانی بودند و در کنار کادر درمان، بهداشت و پزشکی فعالیت کردند و از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون هم حضور دارند.

وی عمده فعالیت جهادگران در زمینه خدمت‌رسانی به کادر درمانی را تولید ماسک، گان، غربالگری و اجرای «طرح شهید سلیمانی» عنوان کرد.

*توزیع 330 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان گلستان

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه تاکنون ۳۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع ‌شده است، افزود: سامانه‌ای در این زمینه راه‌اندازی شده است که با ثبت کد ملی، بسته‌های معیشتی بین افراد نیازمند توزیع می‌شود.

ملک‌حسینی از توزیع بیش‌ از یک‌هزار و ۱۰۰ جهیزیه بین نوعروسان خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۱۱ پروژه عمرانی تاکنون در مناطق محروم و کمتربرخوردار «کوچک، متوسط و عام‌المنفعه» در سراسر استان اجرا شده‌ است که در اختیار مردم قرار گرفت، شامل زیرساخت‌های کشاورزی، احیای قنوات، آب‌رسانی شرب، گابیون‌بندی، احداث مدارس، کتابخانه‌ها، فضاهای ورزشی و غسالخانه بوده ‌است.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگری که بسیج سازندگی در زمینه سیل گلستان وارد میدان شد، ابراز کرد: در سیل گلستان برای بیش ‌از ۲ هزار واحد مسکونی در زمینه ساخت و تعمیر منازل مسکونی آسیب‌دیده از سیل اقدام شده است.

*افتتاح ۲۰۰ پروژه عمرانی دیگر در هفته بسیج سازندگی

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان در خصوص برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در استان گلستان گفت: برنامه‌های بسیج سازندگی از ۲۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد که توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی، توزیع ۱۰۰ سری جهیزیه بین نوعروسان از جمله آن است، در عید سعید فطر نیز ۱۰ هزار بسته معیشتی دگیر بین نیازمندان توزیع می‌شود، ۱۰هزار بسته معیشتی هم در ابتدای ماه رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) بین نیازمندان توزیع شد، ارزش ریالی هر بسته معیشتی بالغ ‌بر ۵۰۰ هزار تومان است.

ملک حسینی با تاکید بر اینکه ۲۰۰ پروژه عمرانی دیگر در هفته بسیج سازندگی افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه‌های عمرانی ۲۸ بهمن سال ۱۳۹۹ کلنگ‌زنی شد که کمتر از سه ماه به بهره‌برداری رسیدند، این پروژه‌ها به‌صورت متمرکز در روستای «عطاآباد» آق‌قلا افتتاح خواهد شد.

وی عمده این پروژه‌ها را با اولویت زیرساخت‌های کشاورزی و واحدهای اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید، در این زمینه خیرین و مردم نیز همکاری کردند.

*کلنگ‌زنی ۲۵۰ پروژه عمرانی دیگر توسط بسیج سازندگی گلستان

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان در خصوص برنامه‌های دو هفته آینده بسیج سازندگی استان گفت: ۲۵۰ پروژه دیگر در استان گلستان کلنگ‌زنی می‌شود اعتبار آن را تهیه کردیم، در زمینه ساخت و تعمیر خانه‌های نیازمندان، «۱۰۰ پروژه عمرانی و ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی، زیربنایی و عام‌المنفعه» است که با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا خواهد شد و کمتر از سه ماه پیش‌بینی زمان بهره‌برداری آن است.

ملک‌حسینی تاکید کرد: یکی از پروژه‌های در حال ‌احداث افتتاح طرح آب‌رسانی روستایی «ویرو» است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در آینده نزدیک این پروژه افتتاح خواهد شد.

به گفته وی؛ تفاهم‌نامه‌های مختلفی با ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی منعقد و اجرا می‌شود.

*پروژه‌های قرارگاه خاتم با ادارات گلستان باجدیت در حال پیگیری است

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان بیان کرد: یکی از برنامه‌های سال ۱۴۰۰ با توجه به این‌که اعتبارات خوبی پیش‌بینی‌شده است در بحش‌های خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی و عمرانی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی، خیرین و مردم برنامه‌های خوبی خواهیم داشت که ۱۰ برابر سال‌های گذشته خواهد بود.

ملک‌حسینی گفت: پروژه‌هایی که توسط قرارگاه خاتم انجام می‌شود با هماهنگی سپاه نینوا و پیگیری بسیج سازندگی اجرا خواهد شد، اجرای پروژه‌های کلان از جمله عملیات ۳۰ هزار زهکشی به مراحل آخر رسیده ‌است، عملیات ۵۰ هزار زهکشی آغاز شده‌ است، شهربازی گرگان در حال اجراست و عملیات زیرساختی آن در حال انجام است، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در استان که فاز یک در آق‌قلا درحال اجراست، عمده موانع سد «نرماب» رفع و تسهیل شده و سرعت اجرای آن خوب است.

وی ادامه داد: پروژه‌های تفاهم قبلی قرارگاه خاتم با دستگاه‌های اجرایی با قوت و قدرت درحال پیگیری است که به قرارداد تبدیل شوند از جمله سایت ۶ هزار هکتاری میگو و برقی کردن ۸ هزار چاه کشاورزی از جمله پروژه‌هایی است که توسط قرارگاه خاتم در استان گلستان اجرا خواهند شد.

*راه‌اندازی ۵۶۰۰ واحد اقتصاد مقاومتی، تولیدی و صنایع تبدیلی در گلستان

مسوول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان گفت: طی چهار سال گذشته ۵ هزار و ۶۰۰ واحد اقتصاد مقاومتی، تولیدی و صنایع تبدیلی راه‌اندازی شده ‌است که برای ۷ هزار و ۳۰۰ گلستانی اشتغال ایجاد کرده ‌است این پروژه‌ها با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند، اعتبار تسهیلات اقتصاد مقاومتی قرض‌الحسنه به مردم ارائه شده‌ است.

ملک‌حسینی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی امسال در زمینه تولید به‌ عنوان تسهیل‌گر اقدام می‌کند، ابراز کرد: ما پیگیر رفع موانع تولید از تولیدکنندگان هستیم، جهادگران به‌صورت خط‌شکن باشند و کمک به دستگاه‌های اجرایی کنند همان‌طور که در زمینه کرونا در کنار دستگاه‌های اجرایی بودیم در زمینه تولید نیز در کنار سایر ادارات هستیم تا ظرفیت‌ها تجمیع شوند و اتفاقات خوبی برای مردم استان گلستان رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۵۰ صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: ۵ هزار و ۲۰۰ فقره وام از طریق این صندوق‌ها پرداخت‌شده است این صندوق‌ها مردمی هستند و ۹۹ درصد منابع از طریق آورده‌های مردمی است، اگر وام بلاعوض و یا قرض‌الحسنه در اختیار بسیج سازندگی قرار بگیرد اولویت به این صندوق‌ها است.

انتهای پیام/83001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول