اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

هند در شمار فوتی‌های کرونا رکورد زد

به دنبال افزایش بی سابقه شمار مبتلایان به کرونا در هند، شمار فوتی‌ها نیز در این کشور رکورد تازه‌ای ثبت کرد و برای اولین بار از مرز چهار هزار نفر بالاتر رفت.

هند در شمار فوتی‌های کرونا رکورد زد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک روز بعد از ثبت رکورد تازه در شمار مبتلایان به ویروسکرونادر هند، شمار فوتیهای ناشی از این ویروس مهلک هم در این کشور رکورد زد و به بالای چهار هزار نفر افزایش یافت. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، طبق آمارهای وزارت بهداشت هند، طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۱ هزار ۷۸ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند که مجموع مبتلایان را به ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رساند. 

در همین مدت، شمار فوتیهای ناشی از کرونا نیز چهار هزار و ۱۸۷ نفر دیگر افزایش یافت که بیشترین آمار از زمان شروع ویروس کرونا در این کشور محسوب می‌شود. در هند تا کنون ۲۳۸ هزار و ۲۷۰ نفر بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند. 

براساس آمارهای وزارت رفاه و وزارت بهداشت هند، تا کنون دو میلیون سیصد هزار نفر در این کشورواکسن کرونارا دریافت کردند که نسبت به جمعیت بیش از یک میلیارد نفری هند آمار کمی محسوب می‌شود. 

کاهش محدودیتهای قرنطینه‌ای و برگزاری میتینگهای انتخابات محلی در ایالتهای مختلف هند طی چند ماه گذشته باعث به وجود آمدن طوفان کرونا در هند شده است. بسیاری از منتقدان دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور را متهم کرده‌اند که برای پیروزی حزبش در انتخابات محلی تمرکز خود را از مبارزه با کرونا به سمت فعالیتهای سیاسی معطوف کرده و اجازه برگزاری نشستها و تجمعات سیاسی را داده است. 

در حالی که آمار ابتلا به کرونا در هند هر روز رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند، ظرفیت بیمارستان‌ها و امکان سوزاندن اجساد در این کشور تکمیل شده است و بیمارستان‌ها با کمبود جدی امکانات مواجه هستند.

در حال حاضر، آمریکا، هند و برزیل سه کشور نخست از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار نفر دیگر در برزیل به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان کرونا در برزیل به بیش از ۴۰۱ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول