اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

واکسیناسیون بیماران صعب العلاج در البرز/جاماندگان به مرکز بهداشت مراجعه کنند

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: واکسیناسیون بیماران خاص و صعب العلاج از ماه پیش آغاز شده است و در مراحل پایانی است، بیمارانی که جا مانده اند با مدارک پزشکی خود به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

واکسیناسیون بیماران صعب العلاج در البرز/جاماندگان به مرکز بهداشت مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کوروش سلیمی، مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی بیماری‌های خاص و صعب العلاج در بستر مجازی صورت گرفت، گفت: بیماران خاص تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درماندانشگاه علوم پزشکی البرزبا اشاره به اینکه بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس و دیالیز جزو بیماران خاص به شمار می‌روند، ادامه داد: افرادی که نارسایی کلیوی دارند جزو این دسته قرار می‌گیرند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ بیمار هموفیلی، ۳۰۰ بیمار تالاسمی، ۵۰۰۰ بیمار مبتلا به ام اس تحت پوشش هستند، اضافه کرد: در این میان ۱۲۰۰ بیمار کلیوی و ۵۲۰۰ سرطانی نیز تحت پوشش خدمات درمانی استان هستند.

سلیمی با اشاره به اینکه دیالیز بیماران کلیوی یک روز در میان انجام خواهد شد، ادامه داد: نوسازی دستگاه‌های دیالیز سال گذشته انجام شد؛ تخت‌های بیمارستانی نیز به این بیماران تخصیص داده شده است که نیاز عمده آن‌ها را پاسخ می‌دهد.

وی در ادامه از رایگاه بودن داروی بیماران ام اسی خبر داد و گفت: داروهای ایرانیبه صورترایگان در اختیار این بیماران قرار خواهد گرفت و داروهای خارجی نیز با قیمت ارزان‌تر میان آن‌ها توزیع خواهد شد.

راه‌اندازی مرکز دولتی اشعه درمانی در البرز

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد که سه بیمارستان در استان البرز آماده ارائه خدمات به بیماران سرطانی است و شیمی درمانی در آن مراکز فعال خواهد بود؛ راه‌اندازی یک مرکز دولتی اشعه درمانی نیز در دستوکار قرار گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه وضعیت تزریق واکسنکرونابه بیماران خاص و صعب العلاج استان چطور بوده، گفت: تزریق واکسن به این افراد از یک ماه پیش آغاز شده و تا کنون بیماران هموفیلی، تالاسمی و کلیوی استان به طور کامل واکسینه شده و تزریق به بیماران صعب العلاج نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

به گفته سلیمانی با پایان تزریق واکسن به این بیماران، مرحله واکسیناسیون بیماران زمینه‌ای مثل دیابتی‌ها آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: اگر بیمار صعب العلاج و یا خاص از فرایند واکسیناسیون جا مانده باید با در دست داشتن مدارک به معاونت درمان دانشگاه مراجعه کند تا از زمان و مکان تزریق واکسنش مطلع شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول