اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

موافقان و مخالفان طرح رفع موانع تولید کشاورزی چه می‌گویند؟+ویدئو

گروهی از نمایندگان مجلس با ارائه طرح پشتیبانی و رفع موانع تولیدی از کشاورزی به دنبال ایجاد تغییرات اساسی ساختاری در بخش کشاورزی هستند اما بسیاری از کارشناسان مجلس اعتقاد دارند که برای مدیریت یکپارچه بخش کشاورزی نیازی به قانون جدید نیست و باید قانون تمرکز اجرا شود.

موافقان و مخالفان طرح رفع موانع تولید کشاورزی چه می‌گویند؟+ویدئو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی طرح پشتیبانی و رفع موانع تولیدی از کشاورزی در دستور کار این هفته صحنمجلس شورای اسلامیقرار دارد.

هدف این طرح ایجاد تغییرات اساسی ساختاری در بخش کشاورزی است و تصویب آن، موافقان و مخالفانی دارد.

به صورت خلاصه، موافقان تصویب طرح پشتیبانی از تولید کشاورزی معتقدند:1- این طرح آیین‌نامه‌ اجرایی قانون تمرکز است، 2- با اجرای این طرح دست دولت‌ها برای اجرای قانون تمرکز و مدیریت یکپارچه‌ بخش کشاورزی باز می‌شود.

اما مخالفان تصویب طرح پشتیبانی از تولید کشاورزی ضمن اشاره به مغایرت های این طرح با قوانین و اسناد بالادستی، اعتقاد دارند: 1- برای مدیریت یکپارچه بخش کشاورزی نیازی به قانون جدید نیست و باید قانون تمرکز اجرا شود، 2- هیچ ضمانت اجرایی برای حصول به نتیجه در این طرح لحاظ نشده است، 3- مجلس باید به جای تصویب قوانین جدید به دنبال اجرای قوانین قبلی با استفاده از شان نظارتی خود باشد، 4- حجم بالای تغییرات ساختاری در این طرح مانع از اجرای سریع و کامل آن خواهد شد.

به صورت خلاصه، این افراد اعتقاد دارند که مجلس باید به‌جای تغییرات ساختاری به دنبال قوانین تنظیم‌گر و با ضمانت اجرایی بالا باشد که بتواند با کمترین دخالت اجرایی در فرایندهای زنجیره ارزش و نیز پرهیز از تغییرات ساختاری مطول و دارای ذی‌نفعان مانع‌ساز؛ بهترین قاعده برای مدیریت یکپارچه‌ بخش کشاورزی را وضع کند.

طرح‌های بدون پشتوانه و ضمانت اجرایی پیش از این نیز توسط کمیسیون کشاورزی تدوین و تصویب شده است که نه تنها اجرایی نشده بلکه دست‌مایه‌ی دور زدن قانون توسط دولت‌مردان قانون گریز بوده است. تشکیل شورای قیمت‌گذاری ذیل طرح اصلاح قانون خرید تضمینی یکی از این پیشنهادهای اجرایی بود که در ماه‌های قبل توسط مجلس به تصویب رسید اما به دلیل در نظر نگرفتن تضامین اجرایی و قضایی محکم به راحتی توسط رئیس جمهور زیرپا گذاشته شد.

ویدئویی درباره این موضوع در ادامه آمده است:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول